دوره قابل­ توجه فتح و اکتشاف پرتغال، عصر اکتشاف، با جلوه ­های شگفت­ انگیزی در این موزه تعاملی شیک و پارک موضوعی دوباره اجرا می­شود.

۴ جاذبه گردشگری برتر در پورتو + عکس‌هایی شگفت‌انگیز

سلام نو-سرویس گردشگری: دومین شهر پرتغال که در محلی به عنوان پورتو شناخته میشود، دارای مجموعه ای غنی از جاذبه های فرهنگی خیره کننده است.

قلب تاریخی پورتو ریبیرا است. در این مکان به دنبال برخی از ارزشمندترین گنجینه‌های معماری شهر بگردید. در واقع ساختمان‌هایی که این محله ارجمند را تشکیل می‌دهند، آنقدر کمیاب و ارزشمند هستند که یونسکو آن را به عنوان میراث جهانی معرفی کرد.

بسیاری از پورتوهای قدیمی را می توان با لهجه برجسته قرن ۱۸ توصیف کرد. کلیساهای بی‌نظیر باروک و ساختمان‌های نئوکلاسیک باشکوه، خط افق را برجسته می‌کنند و با ارزش‌ترین محتویات آن‌ها در موزه‌های کلاس جهانی در میدان‌های زیبا به نمایش گذاشته می‌شوند.

در ادامه با فهرست برترین جاذبه های پورتو، مکان های بیشتری را برای بازدید در این شهر کشف کنید.

  1. توره دوس کلریگوس

۴ جاذبه گردشگری برتر در پورتو + عکس‌هایی شگفت‌انگیز

برج سر به فلک کشیده کلریگوس خط افق پورتو را مانند یک سوزن تاریخی برجسته می کند. این مکان برجسته ترین نقطه عطف شهر و متعلق به قرن هجدهم با ارتفاع ۷۵ متر است. بازدید از این بنای تاریخی باید در راس فهرست ”کارهایی که باید در این شهر انجام شود“ قرار بگیرد.

برای بالا رفتن از ۲۴۰ پله تا بالای برج به پاهایی قوی نیاز دارید. برج باروک توسط اخوان روحانیون (کلریگوس) و توسط نیکولاو ناسونی ایتالیایی الاصل طراحی شده است. این کلیسا که بین سال‌های ۱۷۳۲ تا ۱۷۵۰ ساخته شد، خود نمونه‌ای شگفت‌انگیز از قرابت معمار با باروک است و دارای پلان بیضی شکل است که یکی از اولین کلیساهای پرتغال است که به این شکل ساخته شده است.

برج همواره برجسته باقی میماند و روز یا شب، نمای مخروطی آن به عنوان یک فانوس دریایی تاریخی از اکثر نقاط شهر قابل مشاهده است.

  1. پالاسیو دابولسا

۴ جاذبه گردشگری برتر در پورتو + عکس‌هایی شگفت‌انگیز

ساختمان بورس اوراق بهادار سابق پورتو که قدمت آن به اواسط قرن نوزدهم باز می‌گردد، دارای جاذبه‌های تاریخی فراوانی است. در محل یک صومعه فرانسوی ساخته شده است، فضای داخلی مجلل آن به چندین اتاق و سالن تقسیم شده است که هر یک از نظر جذابیت منحصر به فرد و شایسته بررسی دقیق هستند.

این ساختمان مقر اتاق بازرگانی پورتو است و اعضای آن هنوز در اتاق مجمع عمومی کلاسیک جمع میشوند.

  1. پل پورتو

۴ جاذبه گردشگری برتر در پورتو + عکس‌هایی شگفت‌انگیز

یکی از غیرمعمول‌ترین کارهایی که می‌توان در پورتو انجام داد، بالا رفتن از طاق‌های پل آرابیدا است.

کوهنوردی پل پورتو، تورهایی با راهنما در این سازه نمادین با شرکتکنندگانی که تسمه و طناب نجات پوشیده اند، برگزار می کند تا با خیال راحت و آسوده از ارتفاعات بلند بالا بروند. بازدیدکنندگان با پیروی از یک پلکان عابر پیاده باریک و متصل به کابل به یک نرده موازی، به آرامی طاق ها را بالا می روند تا به بالای دهانه، ۶۵ متر بالاتر از رودخانه دورو برسند. مناظر پانوراما از شهر دورافتاده و دهانه رودخانه واقعا خاطره انگیز است.

پایین آمدن از ۲۶۲ پله، اندازه و ظرافت این شگفتی مهندسی قرن بیستم را نشان می دهد که در سال ۱۹۶۳ افتتاح شد و در حال حاضر تنها دهانه پل در اروپا است که می توان از این طریق به آن دسترسی داشت.

  1. پارک موضوعی دنیای اکتشافات

۴ جاذبه گردشگری برتر در پورتو + عکس‌هایی شگفت‌انگیز

دوره قابل توجه فتح و اکتشاف پرتغال، عصر اکتشاف، با جلوه های شگفت انگیزی در این موزه تعاملی شیک و پارک موضوعی دوباره اجرا میشود. سفرهای خطرناک دریانوردان پرتغالی قرن پانزدهم که در ناوگانی از کاراول‌های شکننده برای ترسیم آب‌های ناشناخته و نقشه‌برداری از سرزمین‌های جدید به حرکت در می‌آیند و از طریق مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های دقیق و انیمیشن‌ها به نمایش‌ درمی‌آیند.

اما ماجراجویی واقعی پس از سوار شدن به قایق و سفر به کشورهای کشف شده توسط افرادی مانند واسکو داگاما، که در سال ۱۴۹۸ مسیر دریایی از پرتغال به هند را ترسیم کرد، و پدرو آلوارس کابرال، که در سال ۱۵۰۰ به برزیل رسید، آغاز میشود.

با پوشیدن هدست های صوتی، مسافران از برنامه ریزی و سازماندهی زیربنای این سفرهای دریایی جاهطلبانه لذت می برند و همچنین بینش شگفت انگیزی از تاریخ و فرهنگ مقاصد مختلف استعمار پرتغالی ها در این دوره به دست می آورند. در واقع، این یک تجربه فوق العاده جذاب و آموزنده و سرگرم کننده خوب برای تمام سنین است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید