بارسلونا یک محله قرون وسطایی با محیطی تقریبا جادویی از دنیای قدیم دارد، اما به­ خاطر معماری مدرنیستی خود شهرت بیشتری دارد. آنتونی گائودی با ساختمان­ های آوانگارد سورئالیستی خود اثری ماندگار در بارسلونا بر جای گذاشت. تعدادی از آن­ها در فهرست یونسکو هستند.

جاذبه‌های جادویی بارسلونا + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: بارسلونا، پایتخت پر جنب و جوش کاتالونیا، یک شهر ساحلی خیرهکننده است که زیبایی و سبک زندگی آفتابی خود را به رخ میکشد. مناظر باشکوه، معماری خیره‌کننده و جاذبه‌های فرهنگی فوق‌العاده، مقصدی جذاب را ایجاد می‌کند. البته آب و هوای مطبوع مدیترانهای بر جذابیت آن میافزاید.

بارسلونا یک محله قرون وسطایی با محیطی تقریبا جادویی از دنیای قدیم دارد، اما به خاطر معماری مدرنیستی خود شهرت بیشتری دارد. آنتونی گائودی با ساختمان های آوانگارد سورئالیستی خود اثری ماندگار در بارسلونا بر جای گذاشت. تعدادی از آنها در فهرست یونسکو هستند.

پس از اتمام گشت و گذار، گردشگران میخواهند استراحت کنند و حال و هوای شادی را در شهر تجربه کنند. بازدیدکنندگان از قدم زدن در لارامبلا، جایی که مردم محلی در آن می‌پیوندند، لذت خواهند برد. آفتاب گرفتن در سواحل شنی نزدیک بندر و صرف وعدههای غذایی در تراسهای فضای باز از دیگر جاذبههای این شهر است.

در ادامه با لیست برترین جاذبهه ای بارسلونا همراه ما باشید.

  1. باری گوتیک (محله گوتیک)

جاذبه‌های جادویی بارسلونا + عکس

برای ۲۰۰۰ سال، محله گوتیک مرکز معنوی و سکولار شهر بوده است. بقایای ساختمان‌های روم باستان هنوز در اینجا یافت می‌شود، اما قرونوسطی با بناهای تاریخی در این محله به بهترین شکل نشان داده می‌شود.

کلیسای جامع د لا سانتا کروز و سانتا اولالیا که عمدتا بین قرن‌های ۱۳ و ۱۵ ساخته شده است، قلب محله گوتیک است. اطراف کلیسای جامع هزارتویی از خیابانها و کوچههای سنگفرششده است.

گردشگران از گشت و گذار در مسیرهای باریک عابر پیاده و توقف برای کشف بوتیکها و رستورانهای جالب محله لذت خواهند برد. با قدم زدن در اینجا، بازدیدکنندگان در فضای جادویی دنیای قرون وسطایی بدون ترافیک غوطهور میشوند.

  1. کازا میلا

جاذبه‌های جادویی بارسلونا + عکس

کازا میلا که در فهرست یونسکو ثبت شده است، معروف‌ترین ساختمان سکولار آنتونی گائودی است. کازا میلا به ”معدن سنگ“ ترجمه میشود زیرا این ساختمان شبیه یک معدن باز است.

این خانه آوانگارد پر زرق و برق که بین سال های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۲ ساخته شده است، بیشتر شبیه یک مجسمه است تا یک ساختمان کاربردی. تمام خطوط نمای سنگ طبیعی منحنی است، با پنجره‌های گرد و نرده‌های فلزی بالکن که به شکل‌های گیاهی دور هم قرار گرفته‌اند. حتی سقف دارای فرمی موجدار است که با دودکشهای تزئینی تکمیل میشود.

ورودی ساختمان از طریق یک دروازه آهنی است که به حیاط داخلی منتهی میشود. این ساختمان توسط قوس های آجدار که برای اهداف باربری طراحی شده بودند، پشتیبانی میشود، ویژگیای که نبوغ گائودی را بهعنوان یک مهندس سازه نشان میدهد.

بازدیدکنندگان می‌توانند در اطراف تراس پشت بام قدم بزنند تا دودکش‌های تزئین شده با موزاییک‌های عجیب و غریب را از نزدیک ببینند.

کازا میلا دارای یک مرکز فرهنگی است که در طول سال رویدادهایی (مانند سخنرانی‌ها، نمایش‌های رقص و نمایشگاه‌های هنری) را سازمان‌دهی می‌کند. بنای یادبود روزانه برای بازدید عموم باز است و راهنمای صوتی نیز در دسترس است.

  1. ساحل بوگاتل

جاذبه‌های جادویی بارسلونا + عکس

ساحل بوگاتل یکی از بهترین سواحل اسپانیا در محدوده شهر بارسلونا است. مردم محلی برای آفتاب گرفتن، معاشرت، استراحت، بازی والیبال یا موج سواری به ساحل بوگاتل میروند. از دیگر کارهایی که میتوانید در این مکان انجام دهید کایاکسواری است.

این ساحل ۶۰۰ متری دارای خط ساحلی شنی و امکانات رفاهی عالی از جمله سرویس بهداشتی، دوش، پارکینگ، تفرجگاه ساحلی، کیوسکهای میانوعده و بستنی فروشی است. همچنین چندین برج نجاتغریق برای اطمینان از ایمنی ساحل وجود دارد.

  1. نیوکمپ

جاذبه‌های جادویی بارسلونا + عکس

همانطور که ساختمان‌های مدرنیستی کاتالان برای طرفداران معماری جاذبه‌های دیدنی هستند، نیوکمپ نیز برای طرفداران فوتبال بسیار جذاب است. نیوکمپ یکی از مکان‌های برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۹۲ بارسلونا بود و امروز میزبان تیم اف سی بارسلونا است. این استادیوم ۹۹۳۵۴ نفری بزرگترین ورزشگاه اروپا و دومین استادیوم بزرگ جهان است.

نیوکمپ تورهایی با راهنما ارائه میدهد که توسط راهنمایان رسمی دو زبانه باشگاه بارسلونا هدایت میشوند. این تورها (به زبان انگلیسی و اسپانیایی) نکات برجسته استادیوم مانند زمین بازی، رختکن تیم و تونل بازیکنان را پوشش میدهند.

تورهای راهنما شامل بازدید از موزه بارسا نیز میشود. موزه بارسا جوایز، عکس‌ها و نمایشگاه‌های چندرسانه‌ای از جمله فیلم‌هایی از گل‌های قهرمانی باشگاه بارسلونا را ارائه می‌کند.

کافه بارسا در نیوکمپ مکانی سرگرمکننده برای تماشای بازیهای زنده و ضبط شده در تلویزیونهای بزرگ است. سرآشپزها در یک آشپزخانه کار می‌کنند، جایی که مهمانان می‌توانند آنها را تماشا کنند، غذاهای سنتی کاتالونیایی مانند گوشت کبابی و ماهی پخته شده در اجاق هیزمی و همچنین برخی از تاپاس‌های مورد علاقه بازیکنان باشگاه بارسلونا را آماده می‌کنند. کافه بارسا همهروزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر باز است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید