به­ دنبال هر نوع تفریحی که هستید، با مطالعه فهرست برترین جاذبه­ های آنتالیا به برنامه­ ریزی سفر خود کمک کنید.

۴ جاذبه گردشگری برتر در آنتالیا + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: آنتالیا جاذبه های زیادی برای گردشگران دارد. اگر می‌خواهید به گشت و گذار بپردازید، آسپندوس و شهر قدیمی و پرپیچ و خم آنتالیا از بهترین مکان‌ها برای بازدید هستند. این شهر به عنوان پایگاه شما برای سفرهای روزانه در اطراف جاذبه‌های گردشگری تاریخی پراکنده در سراسر تپه‌های مجاور قرار دارد.

به دنبال هر نوع تفریحی که هستید، با مطالعه فهرست برترین جاذبه های آنتالیا به برنامه ریزی سفر خود کمک کنید.

  1. در شهر قدیمی آنتالیا کاوش کنید

۴ جاذبه گردشگری برتر در آنتالیا + عکس

عمارت‌های عثمانی سفیدپوش و با سقف قرمز کاملا بازسازی‌شده در خیابان‌های سنگ‌فرششده قرار گرفته‌اند، که اکنون محل انبوهی از هتل‌ها، فروشگاه‌های سوغاتی، گالری‌های هنری و رستوران‌ها هستند.

اگرچه این مکان بیشتر مکانی برای گشت و گذار در محیط دنیای قدیم است، اما جاذبههای گردشگری کوچک زیادی نیز برای کسانی که میخواهند از مناظر دیدن کنند وجود دارد.

میدان اصلی دارای دروازه دژ و برج ساعت پوشیده از سنگ است، در حالی که مسجد تکلی مهمت پاشا متعلق به قرن هجدهم فقط به خاطر کاشیکاری های داخلی پیچیده اش ارزش دیدن دارد.

  1. از بندر قدیمی به سمت دریای مدیترانه بروید

۴ جاذبه گردشگری برتر در آنتالیا + عکس

بندر قدیمی آنتالیا در گوشه شمال غربی شهر قدیمی که در شکافی در صخره ها قرار دارد، مجموعه ای زیبا از کافه ها و رستوران ها است که مشرف به قایق های تفریحی آرامی است که آماده حرکت در دریای مدیترانه هستند.

اکنون با فضای آرام قایقهای تفریحی، تصور اینکه این مکان زمانی قطب اصلی اقتصادی آنتالیا بوده، دشوار است، اما از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم، این بندر اصلی بوده و تجارت و رونق را برای شهر و اطراف به ارمغان میآورد.

این روزها شما به اینجا می‌آیید تا در حین نوشیدن قهوه، غروب خورشید را بر فراز دریا تماشا کنید، یا سوار یکی از قایق‌های گشت و گذار برای یک تور یکروزه شوید.

  1. سفر یک روزه به آسپندوس

۴ جاذبه گردشگری برتر در آنتالیا + عکس

دلیل اصلی بازدید علاقمندان به تاریخ از آنتالیا، سفر یکروزه به آسپندوس، در حدود ۴۷ کیلومتری شرق است.

این مکان باستانشناسی خانه یک تئاتر رومی است که معمولا تصور می شود بهترین آثار حفظ شده در جهان و یکی از برترین جاذبه های گردشگری ترکیه است.

دوران شکوه این شهر خیره کننده و باستانی در قرون دوم و سوم بوده است، زمانی که بیشتر خرابه هایی که امروزه دیده میشوند ساخته شده اند.

به غیر از تئاتر که به طور کامل بازسازی شده است و می تواند ۱۵۰۰۰ نفر را در خود جای دهد، بسیاری از مکان ها هنوز مخروبه هستند و احتمالا فقط برای مشتاقترین گردشگران جالب هستند.

اگر زمان کمی دارید اما می‌خواهید تا جایی که می‌توانید جاذبه‌های برجسته منطقه آنتالیا را ببینید، تور آبشارهای آسپندوس، پرگه و ماناوگات به شما این امکان را می‌دهد تا سه مورد از محبوب‌ترین جاذبه‌ها را در یک روز پوشش دهید.

این تور شامل گشت و گذار در خرابه های رومی آسپندوس و پرگه، ورودی آسپندوس و آبشارها میشود.

  1. در ساحل لارا آفتاب بگیرید و شنا کنید

۴ جاذبه گردشگری برتر در آنتالیا + عکس

در جنوب مرکز آنتالیا، ساحل لارا بهدلیل داشتن شن‌های سفید نرم و امکانات مناسب برای خانواده‌ها، با پشتوانه کافه‌ها و رستوران‌ها و با فعالیت‌های فراوان، از اجاره جت اسکی گرفته تا تخته‌های پارویی برای کسانیکه می‌خواهند از آن لذت ببرند، محبوب است.

صندلی‌ها و چترهای آفتاب‌گیری برای کسانی که می‌خواهند آفتاب بگیرند مهیا است.

این منطقه جایی است که تعداد زیادی از هتل‌های تفریحی ساحلی آنتالیا در آن واقع شده‌اند، بنابراین برای بازدیدکنندگانی که برای گذراندن تعطیلات با خورشید، دریا و شن به اینجا می‌آیند، ساحل لارا جاذبه اصلی است.

توجه داشته باشید که در ماههای اوج تابستان، این ساحل ممکن است شلوغ شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید