موزه دریایی میزبان نمایش‌های متعددی از جمله مجموعه‌ای جامع از مطالب تاریخچه دریایی ماکائو، کشتی‌های مدل و تجهیزات ماهیگیری است.

۴ جاذبه برتر گردشگری در ماکائو + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: در ۶۰ کیلومتری جنگل شهری هنگکنگ، این معماری استعماری به خوبی حفظ شده و خیابان‌های سنگ‌فرش شده آن منتظر کاوش هستند.

در خیابان های شلوغ تا خرابههای کلیسای جامع قدم بزنید و گذشته غنی شهر را در همهجا ببینید. جای تعجب نیست که مرکز تاریخی ماکائو در فهرست مهمترین مکان های میراث جهانی چین قرار گرفته است.

جاذبه های اصلی شهر برای توریست ها در درجه اول در سرزمین اصلی و نسبتا نزدیک به یکدیگر قرار دارند. رفت و آمد در اینجا آسان است و می‌توانید بسیاری از مکان‌ها را با پای پیاده و قدم زدن در خیابان‌های پرپیچ‌وخم کاوش کنید.

مناطق تفریحی و هتلهای عظیم در امتداد ساحل و همچنین در جزیره کوتای جمع شدهاند. حتما نقشه توریستی ماکائو را برای جهت‌یابی انتخاب کنید، زیرا خیابان‌ها به ندرت بر روی الگوی شبکه‌ای قرار دارند و به راحتی می‌توان آن را چرخاند.

با افتتاح اخیر پل جدید ۵۵ کیلومتری هنگ کنگ-ژوهای-ماکائو، طولانیترین پل جهان، اکنون میتوانید انتخاب کنید که از هنگکنگ به ماکائو بروید یا سوار یک کشتی پرسرعت شوید. شما میتوانید از هنگکنگ به عنوان یک سفر یکروزه از ماکائو دیدن کنید، اما بهتر است یک یا دو شب را برای کاوش کامل در منطقه برنامهریزی کنید.

در ادامه با فهرست برترین جاذبههای ماکائو بهترین مکانها را برای بازدید پیدا کنید.

  1. از خرابه های سنت پل دیدن کنید

۴ جاذبه برتر گردشگری در ماکائو + عکس

تنها چیزی که از کلیسای جامع سنتپل که زمانی بهترین ساختمان مسیحی در خاور دور به حساب میآمد، باقی مانده است، نمای با ابهت رنسانس آن است، یک نقطه عطف ماکائو که در بالای پلههای گرانیتی گستردهای ایستاده است. پس از تخریب اولین کلیسا توسط آتش در سال ۱۶۰۱، کلیسای جدیدی در سال ۱۶۳۷ تکمیل شد که از کلیسای گسو در رم الگوبرداری شد و توسط مسیحیان راندهشده از ژاپن ساخته شد.

این کلیسا در سال ۱۸۳۵ در اثر طوفان و آتشسوزی ویران شد، اما نمای باقیمانده آن هنوز اندکی از شکوه سابق کلیسای جامع را نشان میدهد. ویژگی‌های قابل توجه عبارتند از کتیبه‌ای در بالای درگاه که کلیسا را به مادر خدا تقدیم می‌کند، چهره‌های قدیسان یسوعی و انبوهی از زیورآلات برجسته.

  1. در میدان سنادو قدم بزنید

۴ جاذبه برتر گردشگری در ماکائو + عکس

در قلب تاریخی ماکائو، میدان سنادو (میدان سنا) یک منطقه عابر پیاده لذتبخش است و جایی که احتمالا بازدید خود را از ماکائو آغاز خواهید کرد. نکات برجسته شامل ساختمان قدیمی و چشمگیر سنا است که اکنون توسط شورای شهرداری اشغال شده و بهطور گسترده بهعنوان بهترین نمونه از معماری استعماری پرتغالی در ماکائو در نظر گرفته میشود.

در سال ۱۷۸۴ ساخته شد، نمای نفیس ساختمان در سال ۱۸۷۰ اضافه شد و کل ساختمان بهطور کامل در سال ۱۹۴۰ بازسازی شد. از نکات برجسته داخلی میتوان به اتاق شورا با صفحات چوبی غنی و کتابخانه سنا با بیش از ۵۰۰۰۰ نسخه خطی کمیاب که بیش از ۵۰۰ نسخه خطی آن است اشاره کرد.

این میدان همچنین مکانی عالی برای خرید و صرف غذا در رستوران‌هایی است که غذاهای اروپایی و چینی دارند. این شهر همچنین خانه تعدادی جاذبه گردشگری دیگر از جمله کلیسای سنت دومینیک قرن هفدهمی است.

  1. موزه دریایی و اسکله ماهیگیر

۴ جاذبه برتر گردشگری در ماکائو + عکس

موزه دریایی میزبان نمایش‌های متعددی از جمله مجموعه‌ای جامع از مطالب تاریخچه دریایی ماکائو، کشتی‌های مدل و تجهیزات ماهیگیری است.

همچنین نمایشگاه‌هایی که توسعه ابزارهای دریانوردی و هواشناسی را نشان می‌دهند، از جمله تعدادی دیوراما که رویدادهای مهم در گذشته دریانوردی شهر را به تصویر می‌کشند، قابل توجه است.

در جلوی موزه، بندر داخلی قرار دارد که از طریق آن مرز بین ماکائو و چین میگذرد، جایی که یک قایق اژدهای چینی بازسازی شده که توسط مردم فراری از ویتنام استفاده میشود را میبینید.

  1. از غرفه پانداهای غول پیکر دیدن کنید

۴ جاذبه برتر گردشگری در ماکائو + عکس

غرفه پانداهای غول پیکر در کوتای قرار دارد و کمی دور از دسترس است. این مکان یکی از بهترین سرگرمیهایی است که در ماکائو برای خانوادهها انجام میشود. وارد ساختمان منحصر به فرد شوید و از سقف شفاف به شکل صدف دریایی غولپیکر شگفتزده شوید. در غرفه حیاتوحش چندین پاندا غول پیکر، پانداهای قرمز ناز و مجموعهای از میمونها قرار دارند.

این حیوانات صبح‌ها فعال‌تر و راحت‌تر دیده می‌شوند، اما حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر که زمان تغذیه است نیز می‌آیند. این مرکز دارای حوضچه‌های کوی زیبا، باغ‌ها و زمین بازی کودکان است. ورود به محوطه پارک رایگان است اما برای مشاهده پانداها هزینه دریافت میشود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید