قشم مقصدی بی‌نظیر برای سفر محسوب می‌شود و درگهان نیز برای شمار زیادی گزینه‌ای مطلوب است و اهمیت دارد بدانیم فاصله قشم تا درگهان چند کیلومتر است.

فاصله قشم تا درگهان چند کیلومتر است

سلام نو _ سرویس گردشگری: فاصله قشم تا درگهان چند کیلومتر است برای بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به جنوب ایران سفر می‌کنند و تمایل دارند تا بعد از رفتن به قشم، سری به درگهان بزنند مطرح می‌شود. سفر کردن به جزیره هیجان‌انگیز قشم در هر زمانی جذاب خواهد بود و بدون شک رفتن به درگهان برای خرید از جمله کارهایی است که بعد از انجام آن رضایتی مثال‌زدنی تجربه می‌شود. برای اینکه در جریان قرار بگیریم این دو نقطه که در استان هرمزگان زیبا قرار گرفتند نسبت به یکدیگر چه مقدار فاصله و مسافت دارند، نیاز است تا بیشتر درباره موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های هر یک بدانیم.

محل قرارگیری قشم و نسبت آن با درگهان

در راستای اینکه بدانیم فاصله قشم تا درگهان چند کیلومتر است مقداری درباره موقعیت جغرافیایی این جزیره اطلاعات داشته باشیم و خوب است بدانیم قشم به عنوان بزرگترین جزیره جنوب ایران در میان تنگه هرمز و خلیج همیشه فارس قرار دارد و با مساحتی بالغ بر۱۴۹۱ کیلومتر مربع خود دارای سه بخش مرکزی، شهاب و حرا است و طبق آخرین آمار، جمعیت آن برابر ۱۴۸۹۹۳ نفر است. موقعیت جغرافیایی قشم در صورتیکه ساعت‌گرد بچرخیم از شمال به بندرعباس، از شمال شرقی به جزیره دیدنی هرمز، از شرق به جزیره لارک، در جنوب به هنگام و از جنوب غربی خود به تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی می‌رسد.

گردشگرانی که خرید کردن را دوست دارند سؤال می‌کنند که فاصله قشم تا درگهان چند کیلومتر است، چرا که قشم علاوه بر جاذبه‌های بی‌بدیل و تماشایی طبیعی که دارد توانسته با وجود مراکز خرید متعدد و بازارهای محلی مقصدی جذاب باشد و گشت و گرد در آن‌ها به دلیل عرضه شدن کالاهایی متنوع با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه خاص توصیف شود. به طور معمول مسافران بعد از رفتن به جاذبه‌های طبیعی و گردشگری قشم و همین‌طور پس از پاساژگردی در این جزیره و انجام خریدهای خود، دوست دارند تا سری به درگهان بزنند.

فاصله قشم تا درگهان چند کیلومتر است
درگهان

مقدار فاصله قشم تا درگهان

پیش از اینکه بدانیم فاصله قشم تا درگهان چند کیلومتر است، از تمایل مسافران جزیره قشم برای رفتن به درگهان و گشت و گرد در آن بدانیم. شمار زیادی از مسافرانی که به جزیره قدم می‌گذارند در برنامه خود این را لحاظ کردند که از مراکز خرید این شهر نسبتا کوچک نیز بازدید کنند البته که امکان ندارد کسی به درگهان برود و از تنوع کالاهایی که در مراکز آن ارائه می‌شود به وجد نیاید و خریدی انجام ندهد. برای تخمین مسافت بین این دو نقطه جذاب مهم است تعیین کنیم که از کجای قشم به سمت درگهان می‌رویم با این وجود نیاز است بین ۲۰ تا ۴۰ کیلومتر را از قشم تا درگهان در نظر بگیریم.

حال که دانستیم فاصله قشم تا درگهان چند کیلومتر است بد نیست درباره مدت زمانی که برای طی کردن مسافت بین این دو نقطه نیاز داریم بیشتر بدانیم تا با توجه به بازه‌ای که در قشم حضور داریم بتوانیم برای رفتن به درگهان برنامه‌ریزی کنیم. به صورت معمول برای جابه‌جایی از قشم تا درگهان ترافیکی وجود ندارد و با توجه به مسیر انتخابی نیاز است که بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه برای پیمودن مسیر پیش رو پیش‌بینی تا از مرکز جزیره به شمال شرقی آن که درگهان قرار دارد دسترسی پیدا کنیم.

لازم به ذکر است که فصل تابستان یکی از بازه‌های مطلوبی است که بیشتر خریداران عمده به درگهان می‌روند و این فصل با توجه به شرایط اقلیمی که در جنوب ایران و قشم و درگهان حاکم است، آب‌وهوای گرم و مرطوب دارد و ممکن است برای بسیاری شرایط مطلوبی به لحاظ آب‌وهوایی نباشد.

فاصله قشم تا درگهان چند کیلومتر است
قشم
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید