از آنجایی که مسئولان با افزایش تولید برنج در کشور و افزایش واردات برنج خارجی وعده کاهش قیمت را داده بودند اما عملا در بازار کاهش قیمتی اتفاق نیفتاده است.

جدیدترین قیمت انواع برنج ایرانی و خارجی در بازار / گران‌ترین برنج ایرانی چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، گران‌ترین برنج ایرانی کیلویی ۱۷۴ هزار فروخته می‌شود. قیمت برنج تنظیم بازاری تایلندی هم ۱۲ هزار و ۵۰۰ است.

قیمت برنج ایرانی حداکثر کیلویی ۱۷۴ هزار تومان است. کیسه‌های ۱۰ کیلویی برنج طارم هاشمی را که گران‌ترین نمونه ایرانی در بازار است، یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان می‌فروشند که قیمت هر کیلو از آن را باید معادل ۱۷۴ هزار تومان درنظر بگیریم.

ارزان‌ترین برنج ایرانی بازار که به اسم برنج شیرودی تنظیم بازاری شناخته می‌شود، کیلویی ۶۵ هزار تومان ارزش دارد. برنج هندی و پاکستانی معمولا ارزان‌تر از نمونه‌های ایرانی فروخته می‌شوند و برنج تنظیم بازاری تایلندی با قیمت کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، ارزان‌ترین برنج فعلی در بازار است.

تقریبا یک ماه پیش انجمن واردکنندگان برنج از احتمال کاهش ۴۰ درصدی قیمت این کالا به شرط جایگزینی برنج‌های جدید و رونق بازار خبر داده بود. آماری از میزان عرضه برنج به بازار در این مدت وجود ندارد، اما فعلا خبری از کاهش قیمت‌ها نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت برنج نسبت به یک ماه قبل تفاوتی نداشته است.

قیمت انواع برنج ایرانی

قیمت برنج طارم هاشمی که گران‌ترین نمونه ایرانی در بازار است، کیلویی ۱۷۴ هزار تومان است. الان کیسه‌های ۱۰ کیلویی برنج طارم هاشمی ناظران گیلان را یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان عرضه می‌کنند که باید ارزش هر کیلو از آن را همان ۱۷۴ هزار تومان بدانیم.

برنج ممتاز هاشمی و برنج طارم نیز جزو گران‌ترین نمونه‌های ایرانی هستند که به ترتیب کیلویی ۱۵۸ هزار تومان و ۱۴۲ هزار تومان فروخته می‌شوند. کیسه‌های ۱۰ کیلویی برنج ممتاز هاشمی مهمان‌دوست یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و کیسه‌های ۱۰ کیلویی برنج طارم ممتاز گلستان یک میلیون و ۴۲۹ هزار تومان فروخته می‌شوند.

کیسه‌های ۱۰ کیلویی برنج هاشمی خمام تی‌تی هم الان معادل یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزش دارند و باید ارزش هر کیلو از این برنج را ۱۴۰ هزار تومان بدانیم. این رقم‌ها مربوط به گران‌ترین نمونه‌های برنج ایرانی در بازار است و الان باید کف قیمت هر کیلو از این کالا را تقریبا ۶۵ هزار تومان درنظر بگیریم.

در سامانه بازرگام و برخی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر برنج شیرودی را به اسم کالا تنظیم بازاری در کیسه‌های پنج کیلویی ۳۲۵ هزار تومان می‌فروشند که به این ترتیب ارزش هر کیلو از آن معادل ۶۵ هزار تومان است. فروشنده‌ها یک کیلو از لاشه برنج طارم برند رویسا را معادل ۷۰ هزار تومان می‌فروشند. قیمت یک کیلو از برنج ایرانی فجر هایلی به ۸۶ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده و برای خرید برنج عنبربو ممتاز طایفه باید ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان کنار گذاشت.

قیمت برنج خارجی

قیمت برنج تایلندی تنظیم بازاری در کیسه‌های ۱۰ کیلویی ۱۲۵ هزار تومان است. به این ترتیب خرید برنج تایلندی تنطیم بازاری کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تمام می‌شود که کمترین قیمت انواع برنج در بازار محسوب می‌شود. با این حال برنج تایلندی ممکن است با کیفیت متفاوت در خرده‌فروشی‌ها قیمت بیشتری داشته باشد. طوری که قیمت برنج تایلندی در برخی از خرده‌فروشی‌ها به کیلویی ۲۳ هزار تومان می‌رسد.

برنج پاکستانی و هندی معمولا نسبت به برنج تایلندی گران‌تر فروخته می‌شوند. کیسه ۱۰ کیلویی برنج پاکستانی چارلی را ۲۷۵ هزار تومان می‌فروشند که باید ارزش هر کیلو از آن را ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان بدانیم. یک کیلو برنج پاکستانی برند شهر خاطرات را معادل ۳۵ هزار تومان و برنج پاکستانی هژیر را ۳۸ هزار تومان می‌فروشند. کیسه ۱۰ کیلویی برنج سوپر باسماتی هاشمی را که یکی از گران‌ترین انواع پاکستانی در بازار است، الان ۶۰۰ هزار تومان می‌فروشند که باید ارزش هر کیلو از آن را ۶۰ هزار تومان بدانیم.

بین مدل‌های مختلف برنج هندی هم می‌توانیم به کیسه‌های یک کیلویی طبیعت اشاره کنیم که الان در سوپرمارکت‌ها و سایر خرده‌فروشی‌ها نزدیک ۴۳ هزار تومان ارزش دارد و یکی از ارزان‌ترین انواع برنج هندی در بازار است. خرید یک کیلو برنج هندی دانه بلند طایفه ۴۹ هزار تومان تمام می‌شود و برنج هندی ممتاز رضوی که یکی از گران‌ترین مدل‌های هندی است، کیلویی ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت انواع برنج ایرانی و خارجی در بازار

انواع برنج

قیمت هر کیلو

برنج ایرانی طارم هاشمی ناظران گیلان

۱۷۴ هزار تومان

برنج ایرانی ممتاز هاشمی مهمان‌دوست

۱۵۸ هزار تومان

برنج ایرانی طارم ممتاز گلستان

۱۴۲ هزار تومان

برنج ایرانی هاشمی خمام تی‌تی

۱۴۰ هزار تومان

برنج ایرانی شیرودی (تنطیم بازاری)

۶۵ هزار تومان

برنج پاکستانی سوپر باسماتی هاشمی

۶۰ هزار تومان

برنج هندی ممتاز رضوی

۵۰ هزار تومان

برنج هندی دانه بلند طایفه

۴۹ هزار تومان

برنج هندی طبیعت

۴۳ هزار تومان

برنج پاکستانی هژیر

۳۸ هزار تومان

برنج پاکستانی شهر خاطرات

۳۵ هزار تومان

برنج پاکستانی چارلی

۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان

برنج تایلندی (تنظیم بازاری)

۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید