۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
کد خبر: 55397461

هر یک از افرادی که به استان گیلان می روند، می خواهند بدانند که استخرگاه رودبار کجاست و چه دیدنی هایی دارد.

استخرگاه رودبار کجاست

سلام نو-سرویس گردشگری: هر یک از افرادی که به گیلان می روند می خواهند بدانند که استخرگاه رودبار کجاست و چه مکان های گردشگری دارد. این روستا در قلب گیلان قرار گرفته و در هر چهار فصل زیبایی های منحصر به فردی دارد. هر ساله گردشگران زیادی از این روستا بازدید می کنند و زیتون های بی نظیر روستا را خریداری می کنند. این روستا را به عنوان یکی از دیدنی های شهرستان رودبار می شناسند. روستای استخرگاه در دامنه کوهستان قرار گرفته و آب و هوای بی نظیری دارد. در تمامی فصل ها شما می توانید به این روستا بروید و از مشاهده زیبایی روستا لذت ببرید.

موقعیت جغرافیایی روستای استخرگاه

در بین انواع مکان های گردشگری استان گیلان، می توانیم روستای زیبای استخرگاه را به عنوان جذاب ترین و دیدنی روستا معرفی کنیم. برای اینکه موقعیت دقیق جغرافیایی این روستا را بشناسید باید بدانید که دقیقا روستا در کجا قرار گرفته است. روستای استخرگاه با استان رشت 75 کیلومتر فاصله دارد. فاصله زمانی رشت تا این روستا حدود یک ساعت با می باشد. فاصله استخرگاه با شهرستان رودبار حدود 103 کیلومتر است. به همین دلیل شما باید مدت زمان بیشتری در مسیر باشید تا به مقصد برسید.

اگر می خواهید بدانید که استخرگاه رودبار کجاست باید مسیر این روستا را از جهات متنوع بررسی کنید. از تهران تا استخرگاه 291 کیلومتر راه است که شما باید حدود 3 ساعت این مسیر را بروید تا به مقصد برسید. برای اینکه به این روستا برسید باید از بین روستاهای زیبایی بگذرید. بر همین اساس می توانید در مسیر خود از زیبایی های بی نظیر گیلان بازدید نمایید. فاصله روستای استخرگاه تا توتکابن حدود 15 کیلومتر می باشد. شما بعد از 15 دقیقه می توانید این فاصله را طی کنید. توتکابن هم زیبایی های بی نظیری دارد که می توانید در مسیر از جذابیت های این روستا بازدید نمایید.

استخرگاه رودبار کجاست و مسیر دسترسی این روستا

اگر برای رسیدن به روستای استخرگاه استان گیلان می خواهید از سمت رشت حرکت کنید باید از رستم آباد و امامزاده ابراهیم بگذرید. از طریق اتوبان رشت، قزوین به راحتی می توانید مسیر را طی کنید تا به استخرگاه برسید. بعد از رد کردن این اتوبان به توتکابن می رسید که جاده زیبایی دارد. در ورودی شهر توتکابن امکانات زیادی وجود دارد. به همین دلیل شما برای خرید تنقلات و پر کردن باک بنزین خود می توانید از امکانات شهر استفاده کنید. در ادامه مسیر خود از دور راهی شیرکوه باید رد شوید.

در جاده زیبایی که رد می کنید تا به استخرگاه استان گیلان برسید می توانید روستاهای چها بر، سندس، اناکول و دشتویل را مشاهده نمایید. در پایان به روستای استخرگاه می رسید. در صورتی که علاقه زیادی به گردشگری دارید می توانید از روستاهای نامبرده هم بازدید نمایید تا سفری خاطره انگیز داشته باشید. اگر می خواهید از سمت تهران به این روستا بروید باید از لوشان رد شوید تا به روستای توتکابن برسید.

استخرگاه رودبار کجاست

روستای زیبای استخرگاه

چرا روستا استخرگاه گیلان را به این نام می شناسند ؟

هر یک از گردشگرانی که می خواهند بدانند استخرگاه رودبار کجاست باید در مورد ویژگی ها و علت نامگذاری روستا اطلاعات بیشتری داشته باشند. در این صورت می توانند از جاذبه های طبیعی این روستا با آگاهی بیشتری بازدید نمایند. از آنجایی که دو استخر طبیعی زیبا در ضلع غربی و شرقی روستا قرار گرفته است، این روستا را به عنوان روستای استخرگاه می شناسند.

به دلیل وجود این دو استخر، روستای استخرگاه گیلان در تمامی فصول سال در زیر مه قرار می گیرد. این مه، جذابیت و زیبایی روستا را چندین برابر کرده است. هر یک از استخرهای این روستا در ملک شخصی قرار گرفته اند. شما برای اینکه از استخرها بازدید نمایید باید با صاحبان آنها هماهنگ نمایید. شغل بیشتر اهالی این روستا دامپروری و کشاورزی می باشد. استخر ضلع شرقی می تواند آب کشاورزی اهالی روستا را تامین کند.

استخرگاه رودبار کجاست و دیدنی های روستا

بعد از اینکه مسیر استخرگاه را یاد گرفتید و متوجه شدید استخرگاه رودبار کجاست باید از مکان های گردشگری این روستا بازدید نمایید. برای بازدید از روستای استخرگاه گیلان باید به خوبی مکان های گردشگری این روستا را بشناسید. هر یک از مکان های گردشگری روستا زیبایی و جذابیت خاصی دارند. خانه 100 ساله این روستا را به عنوان یکی از زیباترین خانه های تاریخی روستا می شناسند. یکی از استخرهای روستا در این خانه قرار گرفته است. بنابراین شما زمانی که از استخر بازدید می کنید می توانید تمامی جوانب این خانه تاریخی را مشاهده کنید. مرغابی های زیادی در این خانه زندگی می کنند. سگ ها از محیط خانه مراقبت می نمایند.

استخرگاه رودبار کجاست

استخرگاه

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری روستای استخرگاه گیلان این است که محیط روستا را مورد بازدید قرار دهید. پیاده روی در روستا برای بسیاری از افراد لذت بخش است. فضای جنگل این روستا پوشیده از مه است، به همین دلیل با پیاده روی در جنگل آب و هوای تازه روستا را استشمام می کنید و از هوای بی نظیر لذت می برید. پوشش های گیاهی خاصی در جنگل این روستا قرار گرفته است. شما برای چند ساعت می توانید در این جنگل قدم بزنید و از تماشای طبیعت روستا لذت ببرید. غروب قله درفک را در جنگل این روستا می توانید مشاهده کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید