۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 55397455

جنگل ابر شاهرود در تابستان فرصتی است تا بتوانید سرشار از احساسات مختلف شوید. این مکان گردشگری دارای جاذبه‌های فراوانی است که بازدید از آن‌ها به هر مسافری پیشنهاد می‌شود.

جنگل ابر شاهرود در تابستان

سلام نو-سرویس گردشگری: ایران، کشور چهار فصل، جاذبه‌های فراوان بسیار زیادی دارد. جاذبه‌های دیدنی می‌توانند هوش از سر هر فردی ببرند. اگر در فصل تابستان قصد دارید سفر به یکی از جاذبه‌های طبیعی ایران را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از جنگل ابر را در اولویت قرار دهید. جنگل ابر شاهرود در تابستان صفای خاصی دارد و شما را به معنای واقعی پیوند میان زمین و آسمان می‌رساند. هر چند در تمام فصول می‌توانید از این جنگل سرسبز دیدن کنید؛ اما بازدید در تابستان حسی دارد که هیچ‌وقت فرصت تجربه کردن آن در دیگر فصول را به دست نخواهید آورد. در ادامه به صورت کامل‌تر این جاذبه گردشگری را برای شما شرح خواهیم داد؛ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

با جنگل ابر شاهرود بیشتر آشنا شوید

جنگل ابر شاهرود در تابستان فرصتی را در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید سرشار از احساسات زیبا شوید. در ابتدا که وارد جنگل می‌شوید، شاهد ابرهای سفید و مخملی خواهید بود که تمام جنگل را فرا گرفته‌اند. در واقع ورود به این جنگل مانند قدم زدن در اقیانوسی از ابرها است. بی‌دلیل نیست که نام جنگل ابر بر روی این جاذبه قرار داده شده است. فصل تابستان این فرصت را برای شما به ارمغان می‌آورد تا بتوانید در جشنی که آسمان و زمین آن را مشترک برگزار کرده‌اند، حضور پیدا کنید. محل قرارگیری این جنگل بین دو اقلیم مختلف است. یکی از این اقلیم‌ها کم‌فشار و دیگری پرفشار است. دشت ابر و منطقه ابر دو اقلیم ذکر شده را شامل می‌شوند. همچنین اگر به سلسله جبال البرز دقت کنید، متوجه خواهید شد جنگل ابر باریک‌ترین بخش را تشکیل داده است.

جنگل ابر شاهرود در تابستان

قرار گرفتن جنگل ابر در دو اقلیم مختلف

جنگل ابر شاهرود در تابستان چه دیدنی‌هایی را در اختیار بازدیدکننده می‌گذارد؟

زمانی که در تابستان به اقیانوس ابرها وارد می‌شوید، می‌توانید از جاذبه‌های مختلفی لذت ببرید. این جاذبه‌ها به گونه‌ای هستند که باعث دمیده شدن روح تازه در وجود افراد می‌شوند. اگر مشتاق هستید هر چه سریع‌تر با این دیدنی‌ها آشنا شوید، می‌توانید نگاهتان را به فهرست زیر بدهید:

  • آبشار آلوچال: اگر به قلب جنگل مسیرتان منتهی شد، حتماً بازدید از آبشار آلوچال را در اولویت قرار دهید. البته آلوچال خود تشکیل‌شده از دو آبشار مختلف است که از فاصله مشخصی روی هم می‌ریزند. نتیجه این تلاقی، تشکیل یک آبشار بسیار بزرگ است. بعد از اینکه یک ساعت از زمان ارزشمند خود را به پیاده‌روی در جنگل ابر اختصاص دادید، می‌توانید نشانه‌هایی از این آبشار را ببینید. اگر نشانه دقیق‌تری می‌خواهید باید بگوییم کافی است 50 کیلومتر مسیر آسفالت و سپس 9 کیلومتر مسیر شوسه را پشت سر بگذارید. بعد از پنج کیلومتر پیاده‌روی، آلوچال دقیقاً روبه‌روی نگاه شما خواهد بود.
  • دالان بهشت: جنگل ابر شاهرود در فصل تابستان می‌تواند تکه‌ای از بهشت را به شما هدیه دهد. دالان بهشت همان هدیه منحصربه‌فرد بوده که با کمک درخت‌های در هم رفته شکل گرفته است. در واقع قبل از اینکه به آبشار آلوچال برسید، می‌توانید از بهشت زمینی بازدید کنید.
  • قلعه ماران: در جنگل ابر جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی وجود دارند که برای بازدید از آن‌ها باید چند روزی وقت بگذارید. قلعه ماران از دیگر دیدنی‌ها است که حتماً باید آن را در فهرست برنامه‌های خود قرار دهید. این قلعه دقیقاً بالای کوه قرار گرفته است. برای اینکه بتوانید به این قلعه زیبا برسید، در ابتدا باید تجهیزات ضروری را تهیه کنید و سپس نهایت بهره را از راهنمایی‌های بومی ببرید.

جنگل ابر شاهرود در تابستان

آبشارهای جنگل ابر در شاهرود

چرا بازدید از جنگل ابر شاهرود در تابستان پیشنهاد می‌شود؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا پیشنهاد افراد بازدید از جنگل ابر شاهرود در تابستان است؟ زمانی که پاییز و زمستان فرا می‌رسند، همراه با خود بارندگی را نیز می‌آورند. در این شرایط علاوه بر هوای سرد، لغزنده بودن مسیر نیز ممکن است کمی اذیت‌کننده باشد؛ به همین دلیل تابستان بهترین گزینه است تا بتوانید انوار مهربانی خورشید را در کنار یکی از شاهکارهای خلقت، یعنی جنگل ابر، ببینید. البته فرقی ندارد در کدام فصل قرار است خودتان را برای سفر آماده کنید. حتماً اخبار مربوط به هواشناسی را چک کرده و بعد از آن تجهیزات مورد نیاز را آماده کنید. برای دیدن اقیانوس ابرها در این جنگل کافی است وقتی هوای شیرین آباد و علی آباد کتول بارانی و ابری است، بار سفر را ببندید. البته به شرطی که در آسمان شاهرود به جز صافی و هوای آفتابی چیزی به چشم نخورد.

جنگل ابر شاهرود در تابستان

بازدید از جنگل ابر شاهرود در فصل تابستان

سخن آخر

جنگل ابر شاهرود در تابستان فرصتی بی‌نظیر برای غرق شدن در اقیانوس ابرها است. این جنگل که در سمنان واقع شده، دارای جاذبه‌های دیدنی زیادی است که سعی کردیم مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. بازدید از دیدنی‌های ذکر شده در فصل تابستان به شدت پیشنهاد می‌شود؛ زیرا آب و هوا بهتر است و خطرات کمتری نیز شما را تهدید خواهند کرد. قبل از اینکه چمدان خودتان را آماده کنید، حتماً به‌روزترین اخبار هواشناسی را دنبال کنید و سپس با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی خانه خود را به سمت جنگل ابر ترک بگویید.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طلا IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 0
    ما شهریور امسال رفتیم جنگل ابر را ببینیم، در ابتدا یک ورودی از ما گرفتند و هیچکس ما را راهنمایی نکرد و به سوالات ما جواب ندادند. جاده را سیل برده بود و تمام راه خراب بود. هیچ تابلوی راهنمایی وجود نداشت. هیچ ابری در آسمان دیده نمی شد. بعد از طی حدود 15 کیلومتر چند خانواده رو دیدیم مشغول ناهار خوردن کنار جاده، پرسیدیم چقدر دیگه خاکی تمام میشه، ما رو مسخره کردند. در نهایت در بخشی از مسیر ماشینی که از ما جلوتر رفته بود، ته يک سراشیبی گیر کرده بود که یکی از سرنشینان از ماشین دیگری خواست ببرندش شهر جرثقیل بیاره تا ماشین شون رو بکشند بالا. ما هم گول همین عکسهای زیبا رو خوردیم و رفتیم اونجا گرفتار شدیم.
  • مجتبی ادیب زاده IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    1 0
    با سلام متاسفانه گاه شاهد این وقایع ناخوشایند هستیم که از عمده عوامل آن عدم آگاهی کامل گردشگران با منطقه و شرایط آن همچنین عدم اطلاع رسانی کامل دست اندرکاران منطقه ای میباشد. البته استفاده گردان از خدمات راهنمایان مجاز گردشگری منطقه سبب رضایت آنان از سفر خود خواهد شد .عمده عوامل وجود ابرناکی و پدیده مه در جنگل ابر شاهرود ابرناکی هوا و بارش پراکنده در استان گلستان میباشد که از طریق کنترل گزارش های هواشناسی می‌توان زمان مناسب سفر به جنگل ابر شاهرود را انتخاب کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید