۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
کد خبر: 55397453

در این مقاله شما را با تعدادی از بهترین جاهای دیدنی بوکان و ویژگی های آن ها به طور کامل آشنا خواهیم کرد.

جاهای دیدنی بوکان

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر بوکان یکی از شهر های توریستی و زیبای استان آذربایجان غربی می باشد که در فاصله ۳۷۰ متری از سطح دریا واقع شده است. این شهر جزو شهر های کوهستانی ایران محسوب می شود و جاذبه های توریستی و طبیعی بسیار قابل توجهی را در خود جای داده است. شهر دیدنی و توریستی بوکان در همسایگی با شهر های توریستی دیگری نظیر مهاباد، سقز و ... قرار گرفته است. در نتیجه اگر به جاذبه های طبیعی و گردشگری علاقه مند هستید، این منطقه از ایران برای شما بسیار مناطق و هیجان انگیز خواهد بود. در ادامه شما را با تعدادی از بهترین جاهای دیدنی بوکان و ویژگی های آن ها به طور کامل آشنا خواهیم کرد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله، همراه ما باشید.

برترین جاهای دیدنی بوکان :

پارک ساحلی بوکان :

پارک ساحلی بی شک یکی از مشهور ترین و پر طرفداران ترین جاهای دیدنی بوکان می باشد که سالانه تعداد نسبتا قابل توجهی از توریستان داخلی را به خود جلب می کند. این پارک ساحلی بهترین مکان شهر بوکان برای تفریح و خوشگذرانی به همراه خانواده و دستان می باشد. درون این پارک شما می توانید امکانات رفاهی و تفریحی متعددی پیدا کرده و از آن ها برای سرگرم شدن استفاده نمایید. یکی از نقاط قوت پارک ساحلی بوکان، پوشش تمام رده های سنی می باشد. به طوری که کودکان و بزرگسالان می توانند در این پارک در کنار یکدیگر به انجام امور مختلف مشغول شوند. از مهم ترین امکانات موجود در این پارک می توان به زمین فوتسال، مسیر دوچرخه سواری، شهربازی، سینمای چند بعدی، زمین بسکتبال، نمایشگاه و ... اشاره کرد.

آرامگاه سرداران مکری :

آرامگاه سرداران مکری یکی دیگر از اماکنی می باشد که در لیست برترین جاهای دیدنی بوکان قرار می گیرد. این آرامگاه در میان یک باغ تاریخی سرسبز قرار گرفته است و قدمت آن به زمان حکومت قاجار باز می گردد. درون این آرامگاه تاریخی که امروزه به یکی اماکن توریستی مشهور بوکان تبدیل شده است، تعدادی از بزرگان شهر بوکان دفن شده اند. از مهم ترین افراد دفن شده در این مکان می توان به سردار عزیز خان، قاضی حسین، محمد حسین خان و ... اشاره کرد. این بنا دارای دارای ۱۹۸ متر مربع مساحت بوده و از نظر معماری نیز بسیار زیبا و هیجان انگیز می باشد. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر بوکان، تجربه بازدید از این آرامگاه را از دست ندهید.

جاهای دیدنی بوکان

جاهای دیدنی بوکان

مسجد جامع بوکان :

مسجد جامع بوکان بی شک یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی بوکان می باشد که در بین مردمان بومی و محلی نیز بسیار محبوب است. این مسجد تاریخی بدون تزئینات داخلی و خارجی خاصی بنا نهاده شده است. اما در عین حال شما می توانید هنر معماری سنتی، گچکاری و ... ایران قدیم را در این مسجد مشاهده فرمایید. مسجد جامع بوکان دارای بیش از ۱۸۰۰ متر مربع مساحت می باشد. این مسجد در سال ۱۳۴۵ توسعه پیدا کرده و بخش های جدید به ان اضافه شده است. این مسجد تاریخی امروزه در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و جزو مساجد جامع تاریخی زیبا و قابل توجه ایران محسوب می شود.

تپه باستانی قلایچی :

تپه باستانی قلایچی یکی از تاریخی ترین نقاط ایران می باشد که در ۱۲ کیلومتری شهر بوکان قرار گرفته است. این تپه تاریخی از زمان عصر آهن برجای مانده است و ریشه در تاریخ کهن این سرزمین دارد. تپه قلایچی یکی از جاهای دیدنی بوکان بوده که برای علاقه مندان به تاریخ ایران یک نقطه ی بسیار خاص و منحصر می باشد. در سال ۱۳۶۳ این نقطه توسط باستان شناسان کشف گردید. در ابتدا تنها چند اثر مانند آجر نقش دار در این مکان کشف شده بود. اما به مرور زمان بخش های مختلفی نظیر معبد، برج، دیوار و ... نیز در این منطقه کشف گردید. بررسی های باستان شناسی نشان میدهند .که عمر معبد موجود در این تپه به زمان مانا ها باز می گردد.

منطقه گردشگری کیوه روش :

منطقه گردشگری کیوه رش نیز جزو مناطقی است که در لیست برترین جاهای دیدنی بوکان قرار می گیرد. استان آذربایجان و به ویژه شهر بوکان از نظر مناطق گردشگری بسیار غنی می باشند. این منطقه گردشگری در بین سایر مناطق این شهر از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و بسیار پرطرفدار می باشد. منطقه گردشگری کیوه رش به دلیل ارتفاع مناسب از سطح شهر به یک جای بسیار باصفا تبدیل شده است و فاصله بسیار اندکی از شهر بوان دارد. در هنگام بازدید از این منطقه شما می توانید از پیاده روی در دامنه کوهستان و اتراق در منطقه ی بکر کوهستانی لذت ببرید

جاهای دیدنی بوکان

جاهای دیدنی بوکان

شهر بوکان علاوه بر موارد ذکر شده در بخش های فوق دارای جاذبه های گردشگری و توریستی قابل توجه دیگری نیز می باشد که هر یک از آن ها دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی می باشند. به عنوان مثال از دیگر جاهای دیدنی بوکان می توان به منطقه شکار ممنوع سه کانیان، غار قلایچی و ... اشاره کرد.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه جاهای دیدنی بوکان به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید