۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 55397451

جاهای دیدنی رستم آباد رودبار را در هر فصلی از نزدیک مشاهده خواهید کرد. رستم آباد مکان گردشگری زیادی دارد که سفرتان در این روستا خاطره انگیز می شود.

جاهای دیدنی رستم آباد رودبار

سلام نو-سرویس گردشگری: رستم آباد یکی از روستاهای استان گیلان می باشد که دیدنی های زیادی دارد. جاهای دیدنی رستم آباد رودبار را می توانید در هر فصلی مشاهده کنید. رستم آباد با رودبار ۱۵ کیلومتر فاصله دارد و فاصله اش با رشت هم ۴۵ کیلومتر است. دیدنی هایی که در رستم آباد وجود دارد قابل وصف نمی باشد. در واقع این روستا را به عنوان یکی از توریستی ترین روستاهای شمالی می شناسند. برای اینکه تجربه ای خاطره انگیز از سفر خود داشته باشید می توانید روستای رستم آباد را به عنوان بهترین مقصد گردشگری انتخاب نمایید. برخی از مهمترین مکان های دیدنی که در روستای رستم آباد وجود دارند را در ادامه معرفی می کنیم

معرفی جاهای دیدنی رستم آباد رودبار

برخی از جاهای دیدنی رستم آباد رودبار که باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت هستند از :

۱. جنگل نقله بر

یکی از مکان های دیدنی رستم آباد رودبار جنگل نقله بر می باشد. زمانی که نور خورشید به این جنگل می تابد زیبایی های جنگل چندین برابر می گردد. اگر می خواهید به این جنگل بروید باید مسیرتان به سمت کرارود باشد. بسیاری از افرادی که این جنگل را از نزدیک مشاهده کرده اند اظهار داشته اند که نیمی از زیبایی های شمال کشور در این جنگل است. پوشش گیاهی و جانوری متنوعی را در این جنگل مشاهده خواهید کرد. درختان انجیلی مهمترین پوشش گیاهی جنگل هستند. پرندگان خاص و نایابی را در این جنگل مشاهده خواهید کرد و صدای آنها را می شنوید.

۲. درفک

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رستم آباد رودبار، قله درفک می باشد. این منطقه در ارتفاعات رستم آباد قرار گرفته است. شما با رفتن به این منطقه می توانید جنگل و دست را به صورت همزمان مشاهده کنید. هر فردی بر اساس علاقه و هدفی که از سفر خود دارد می تواند از فتح کردن این قله لذت ببرد. این قله در رشته کوه البرز قرار گرفته که ۲۷۰۰ متر با دریا فاصله دارد. در گذشته قله درفک آتشفشان بوده، اما اکنون سال‌ های زیادی می باشد که خاموش شده است. این قله را به عنوان سرزمین و مه و خورشید می شناسند. اگر به راه رفتن در دشت و جنگل علاقه دارید طبیعت اطراف این قله برایتان انتخاب مناسبی خواهد بود. در واقع شما با رفتن به این قله تجربه هیجان انگیزی را کسب می کنید.

درفک گیلان

دیدنی های رستم آباد

۳. مکان های دیدنی رستم آباد رودبار غار یخی درفک

غار یخی درفک به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی رستم آباد رودبار شناخته می شود. در قسمت پایینی دیواره قله، غار یخی قرار گرفته است که طول آن ۱۰۰ متر می باشد. شما برای بازدید غار نمی توانید وارد آن شوید، چرا که دهانه آن بسیار تنگ است. تنها غار نوردانی که حرفه ای هستند و تجهیزات خاصی دارند قادر می باشند به درون غار بروند.

۴. ییلاق سی دشت

منطقه ییلاقی سی دشت به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رستم آباد رودبار شناخته می شود. این منطقه به عنوان محبوب ترین مناطق استان گیلان است. در این ییلاق شما دشت پهناوری را مشاهده می‌ کنید که در فصل بهار دارای گل های رنگارنگ می باشد. توت فرنگی های ارگانیک و خوشمزه ‌ای در این ییلاق پرورش داده می شوند. گردشگران زیادی هر ساله برای تماشای ییلاق سی دشت در رستم آباد به رودبار می‌ روند.

۵. مکان های دیدنی رستم آباد رودبار و ییلاق سلانسر

ییلاق سلانسر یکی از مکان های دیدنی رستم آباد رودبار می باشد. مسافرانی که به استان گیلان می روند تا حدودی از هوای شرجی اذیت می شوند. اما باید بدانید که ییلاق سلانسر رستم آباد برای سفر در تابستان گزینه مناسبی است. ییلاق سلانسر با رستم آباد حدود ۱۲ کیلومتر فاصله دارد. در واقع باید بدانید که این ییلاق دقیقا روبروی ییلاق سی دشت می باشد. یکی از مهمترین مواردی که این ییلاق را منحصر به فرد کرده این است که همیشه مه در ییلاق وجود دارد. اگر شما از گرمای تابستان کلافه شده اید بهتر است که به این ییلاق بروید.

۶. روستای دیورش

روستای دیورش یکی دیگر از جاهای دیدنی رستم آباد رودبار می باشد. این روستا حدود ۵۰۰ سال قدمت دارد. آثار باستانی زیادی از این روستا کشف شده است. رودخانه خروشانی از بین روستا رد می شود که زندگی و سرسبزی روستا به این رودخانه بستگی دارد. پوشش های گیاهی متفاوتی را در این روستا مشاهده خواهید کرد. جنگل های انبوهی که درختان زیادی مانند گلابی وحشی، زالزالک، توسکا و ... دارد را در این روستا از نزدیک بازدید خواهید نمود. زمان بازدید از این روستا بهتر است که از غار دیورش بازدید کنید. عمق آب در این غار تا حدودی زیاد است. به همین دلیل شما برای وارد شدن به غار باید شنا بلد باشید. حفره‌ای در کنار غار قرار دارد که این حفره محل زندگی خفاش ها می باشد. اگر ساکت باشید به راحتی می توانید صدای خفاش ها را بشنوید.

ییلاق سی دشت

رستم آباد

۷. مکان های دیدنی رستم آباد رودبار و دشت کلزا

دشت کلزا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رستم آباد رودبار می باشد. این دشت یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی برای مسافران است. طبیعت پهناوری که این دشت دارد هر مسافری را به خود جذب می ‌کند. برخلاف باور بسیاری از افراد گیاهانی که در این دشت وجود دارند خودشان رشد نمی کنند. کشاورزان برای اینکه این گیاهان به وجود بیایند از دانه های روغنی کلزا استفاده می‌ کنند. اگر به این دشت می روید عکاسی از رنگ زرد گل ها را فراموش نکنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید