۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 55397450

اگر قصد سفر به رودبار در فصل پاییز را دارید باید جاهای دیدنی رودبار در پاییز را بشناسید تا از آنها بازدید نمایید.

جاهای دیدنی رودبار در پاییز

سلام نو-سرویس گردشگری: بسیاری از گردشگرانی که می خواهند در فصل پاییز به رودبار بروند باید جاهای دیدنی رودبار در پاییز را بشناسند. رودبار یکی از بهترین شهرهای شمالی می باشد که جاذبه های گردشگری زیادی دارد. شما می توانید از جاذبه های گردشگری این شهر بازدید نمایید و اوقات فراغت لذت بخشی داشته باشید. با مشاهده هر یک از مکان های دیدنی رودبار تجربه خاطره انگیزی به دست می ‌آورید. برخی از مهمترین مکان هایی که در فصل پاییز دیدنی هستند را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

معرفی جاهای دیدنی رودبار در پاییز

جاهای دیدنی رودبار در پاییز متفاوت هستند. هر یک از آنها زیبایی و جذابیت خاصی دارند. برخی از مهمترین مکان های دیدنی شهر رودبار که در فصل پاییز محبوبیتشان زیاد است عبارتند از :

روستا دیورش رودبار

زیبایی های رودبار در پاییز

۱. چشمه های سنگرود

یکی از بهترین مکان های دیدنی رودبار در پاییز چشمه های سنگرود می باشد. در نزدیکی رودبار روستایی قرار گرفته که علاوه بر زیبایی هایش، چشمه آب گرم و آب سرد دارد. چشمه ها فاصله کمی با یکدیگر دارند. یکی از چشمه ها دارای آب سرد و گازدار می باشد. یکی دیگر از چشمه ها مربوط به آب گرم است که خواص درمانی زیادی دارد. چشمه آبسرد حدود نیم متر عمق دارد و چشمه آب گرم با دو و نیم متر عمق سرشار از مواد معدنی و املاح متفاوت است. تماشای صخره های متفاوت در کنار چشمه های سنگرود جذاب و خاطره انگیز است.

۲. آبشار کلشتر

آبشار کلشتر یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رودبار در پاییز می ‌باشد. روستای کلشتر زیبایی های زیادی دارد، اما یکی از مهمترین آنها آبشاری است که طول آن ۲۰ متر می باشد. که بهترین زمان برای بازدید از این منطقه فصل پاییز، تابستان و بهار است. آبشار کلشتر در فصل پاییز آب زیادی دارد. همچنین آب و هوای منطقه در این فصل بی نظیر می باشد.

۳. جاذبه های گردشگری رودبار در پاییز و ییلاق گلدیان

یکی دیگر از جاهای دیدنی رودبار در پاییز ییلاق گلدیان می باشد. ییلاق گلدیان را به‌ عنوان قله آسمان سرا معرفی می‌ کنند. در واقع این ییلاق را می توانیم یکی از زیباترین ییلاقات شمال بدانیم که فاصله زیادی با رودبار ندارد. این منطقه نزدیک قله سردگاه است. همچنین باید بدانید که در قسمت جنوب قله تعداد دیگری از قله های شهر را مشاهده خواهید کرد. در این ییلاق که شما به راحتی می توانید توربین های بادی منجیل را مشاهده کنید. درختان ازگیل، توسکا، آلو وحشی و ... در این ییلاق مشاهده می شوند. حیات وحش این ییلاق شامل شاهین، گراز، خرگوش و خرس است. شما در مسیر رفتن به این قله تکه سنگ بزرگی را مشاهده می‌ کنید که به نیم رخ انسان شبیه است. این تکه سنگ به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شناخته می شود.

آب معدنی داماش رودبار

رودبار در پاییز

۴. روستای اسلطخ جان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رودبار در پاییز روستای اسطلخ جان است. این روستا به عنوان یکی از زیباترین روستاهایی شناخته می شود که در اطراف رودبار قرار گرفته است. زیبایی های فوق ‌العاده‌ای در این روستا وجود دارد که بسیاری از افراد شاید آنها را از نزدیک ندیده باشند. از آنجایی که آبگیر زیبایی در میان این روستا وجود دارد توجه بیشتر گردشگران جذب شده است. این روستا یک منطقه دلنشین و آرام می باشد که شما ساعت ها می توانید در این منطقه بنشینید و از زیبایی های آن لذت ببرید. به طور معمول این روستا در طول هفته آرام است اما آخر هفته بسیاری از گردشگران برای عوض کردن حال و هوای خود به این روستا می روند.

۵. مکان های دیدنی رودبار در پاییز و سرو کهنسال هرزویل

سرو کهنسال هرزویل یکی دیگر از جاهای دیدنی رودبار در پاییز می ‌باشد. این سرو سال‌ های متوالی مورد توجه شخصیت ‌های متفاوت قرار گرفته است. قدمت این سرو حدود هزار تا ۳ هزار سال تخمین زده شده است. افرادی که در این منطقه زندگی می ‌کنند سرو هرزویل را مقدس می دانند. افراد مشهور زیادی مانند ناصرالدین ‌شاه قاجار و همچنین کنسول روسیه در سال ۱۳۰۰ از این سرو بازدید کرده ‌اند.

سرو هرزویل رودبار

مکان دیدنی رودبار

۶. دریاچه ویستان بره

یکی دیگر از مکان های دیدنی رودبار در پاییز دریاچه ویستان بره می باشد. امکانات تفریحی مناسبی در این دریاچه قرار گرفته است. این دریاچه در منطقه ‌ای به نام ویستان می باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد نام دریاچه را به عنوان ویستان می شناسند. دریاچه ویستان کوچک است. گردشگران به دلیل کوچک بودن دریاچه جذب آن می شوند. طبیعت اطراف دریاچه و همچنین قایق سواری در دریاچه برای بسیاری از گردشگران جذاب و خاطره انگیز است. افرادی که قصد گردشگری یک روزه در رودبار را دارند می توانند به این دریاچه بروند.

۷. مکان های دیدنی رودبار در پاییز و روستای داماش

روستای داماش یکی دیگر از جاهای دیدنی رودبار در پاییز می باشد. این روستا را به عنوان سرسبزترین روستای گیلان معرفی می‌ کنند. طبیعت و چشم انداز بی نظیری در این روستا وجود دارد. گل سوسن چلچراغ یکی از مهم‌ ترین دیدنی های این روستا می باشد. این گل به عنوان گونه ‌های نادر گیاهی معرفی می ‌شود که اکنون تنها در استان گیلان و همچنین جمهوری آذربایجان رشد می کند. جدا از جاذبه ‌های طبیعی که در این روستا وجود دارد گردشگران به راحتی می توانند از گل سوسن چلچراغ بازدید نمایند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید