۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 55397449

جاهای دیدنی رودبار و منجیل متنوع است. شما می توانید هر یک از مکان های دیدنی این دو شهر در هر فصلی مورد بازدید قرار دهید.

جاهای دیدنی رودبار و منجیل

رودبار و منجیل به عنوان شهرهای گردشگری استان گیلان شناخته می شوند که طبیعت بکر و زیبایی دارند. جاهای دیدنی رودبار و منجیل متنوع است که هر یک از مکان های دیدنی این دو شهر را می توانید در هر فصلی بازدید نمایید. از آنجایی که این دو شهر به هم نزدیک هستند به راحتی می توانید دیدنی های هر دو شهر را طی یک الی دو روز مورد بازدید قرار دادید. هر یک از دیدنی های این دو شهر بسیار زیبا هستند و نظر هر یک از گردشگران را جذب می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا دیدنی های مهم این دو شهر را معرفی کنیم.

معرفی جاهای دیدنی رودبار و منجیل

برخی از مهمترین جاهای دیدنی رودبار و منجیل که طرفداران زیادی دارند عبارت هستند از :

۱. غار چشمه باد منجیل

یکی از دیدنی های شهر منجیل، غار چشمه باد است که یک دهانه دارد. این غار در روستای هرزه ویل می باشد. اگر می خواهید از این غار بازدید نمایید بهتر است که فصل بهار را انتخاب نکنید. در فصل بهار غار پر از آب می شود و شما نمی توانید به راحتی وارد غار شوید. اگر در فصل های دیگر هم می خواهید از این غار بازدید کنید باید تجهیزات کوهنوردی مناسبی همراهتان باشد. ارتفاع این غار در ۱۴۰۰ متری می باشد.

۲. سد سفیدرود

یکی دیگر از دیدنی های شهر منجیل، سد سفیدرود می باشد. این سد را به عنوان سد منجیل هم می شناسند. این سد را برای تنظیم کردن آب رودهای شاهرود و قزل اوزن تاسیس کرده اند. همچنین باید بدانید که آب این سد را برای تامین برق نیروگاه مورد استفاده قرار می دهند. تماشای قدرت آب در این سد برای بسیاری از افراد لذت بخش می باشد. اگر به منجیل رفته اید حتما از این سد بازدید نمایید. در کنار این سد پارک جنگلی وجود دارد که شما می توانید برای اوقات فراغت به این پارک جنگلی بروید.

جاهای دیدنی رودبار و منجیل

رودبار گیلان

۳. دیدنی های شهر منجیل و چشمه کلشتر منجیل

یکی از بهترین جاهای دیدنی رودبار و منجیل که باید از آن بازدید نمایید، چشمه کلشتر شهر منجیل می باشد. اگر از سد منیجل بازدید کرده اید به راحتی می توانید به این چشمه هم بروید. در واقع باید بدانید که فاصله سد منجیل و کلشتر کوتاه است. زمانی که از این چشمه بازدید می نمایید باید مراقبت طبیعت و آب آن باشید.

۴. روستای توتکابن رودبار

دیدنی های شهر رودبار نسبت به دیدنی های شهر منجیل بیشتر است. چرا که رودبار یکی از شهرهای بزرگ استان گیلان می باشد و روستاهای زیادی دارد. روستای توتکابن به عنوان زیباترین روستای رودبار شناخته می شود که طبیعت بی نظیری دارد. هرساله در فصل های متنوع می توانید از زیبایی های این روستا بازدید نمایید. جنگل های این روستا سرسبز و زیبا هستند، به همین دلیل شما می توانید برای کمپ زدن به این روستا بروید. از آنجایی که این روستا ارتفاع زیادی دارد شما می توانید از چشم اندازه بی نظیر این روستا لذت ببرید. روستای توتکابن سرشار از پوشش های گیاهی متنوع است که برای بازدیدکنندگان جذابیت زیادی دارد.

۵. دیدنی های شهر رودبار و روستای رستم آباد

در بین انواع جاهای دیدنی رودبار و منجیل می توانیم روستای رستم آباد را به عنوان بهترین مقصد گردشگری بشناسیم. این روستا مکان های گردشگری زیادی دارد. بنابراین شما برای گردشگری در این روستا باید یک روز با دو روز زمان بگذارید. طبیعت بکری که این روستا دارد بسیاری از گردشگران را جذب می کند. سفیدرود یکی از مهمترین رودهایی است که از میان این روستا رد می شود. محله های این روستا را به بخش های متنوع تقسیم کرده اند. هر یک از این محله ها زیبایی بی نظیری دارند. شما می توانید از جاذبه های تاریخی و گردشگری این روستا بازدید نمایید. این روستا در ۱۵ کیلومتری شمال رودبار قرار گرفته است. مسیر کم این روستا با رودبار موجب شده که طبیعت دوستان حتما به این روستا بروند.

جاهای دیدنی رودبار و منجیل

رودبار

۶. دریاچه حلیمه جان

یکی از دیدنی های شهر رودبار دریاچه حلیمه جان می باشد. از آنجایی که این دریاچه زیبا و جذاب است آن را به عنوان دریاچه عروس می شناسند. این دریاچه در کنار جنگل و کوه است، به همین دلیل زیبایی و جذابیت آن چندین برابر شده است. دو رنگ بودن این دریاچه به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های آن می باشد. این دریاچه صبح ها به رنگ سبز می باشد و ظهر به رنگ آبی است. اگر می خواهید از زیبایی های این دریاچه لذت ببرید بهتر است که فصل تابستان را انتخاب کنید. هوای دریاچه در فصل تابستان دلپذیر و مناسب می باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد این فصل را برای گردشگری در دریاچه انتخاب می کنند.

۷. دیدنی های شهر رودبار و غار اسپهبدان

استان گیلان را به عنوان یکی از مناطق مهم باستانی کشور ایران می شناسند. در بین جاهای دیدنی رودبار و منجیل می توانیم غار اسپهبدان را به عنوان یکی از مناطق باستانی معرفی کنیم. این غار مربوط به دوره غارنشینی افراد است و آثار زیادی را از درون کشف کرده اند. یکی از مهمترین ویژگی های این غار اطلاعات ارزشمندی می باشد که به علم باستان شناسی ارائه داده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حسین FR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 1
    عڪس شهررودبار از منه
  • بهمن شیرگیر IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 1
    سلام گیلان خیلی جاهای دیدنی دارد البته شهرهای گیلان همه گردش گر پذیرهستند تالش آستارا کوهای تالش دریا شکردشت زیبای تالش خیلی قشنگ وباصفاست
  • محمود حمیدی NL ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    2 0
    من متاسف شدم بخاطر اینکه از رستم آباد بعنوان یک روستا یاد کردید در صورتی که رستم‌آباد شهر بزرگیه حتی از رودبار و منجیل
    • مهدی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      0 0
      رستم آباد که روستا نیست
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    امیدوارم به همه مسافرانی که به شهر ما میان بهشون خوش بگذره مردم رودبار خیلی مذهبی اند از میهمانان عزیز می خوام مراعات کنن آداب اسلامی رو رعایت کنن
  • جواد IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    من اهل یکی ازهمین مناطق هستم لطفا اخبار صحیح ودرست در اختیار خواننده بزارید تمام اطلاعات جغرافیایی شما اشتباست لطفا کمی دقت ومطالعه کنید بعد خبر پخش کنید البته دیگه برامون عادت شده این سیستم خبری ولی چون این خبر مال منطقه خودم بود کمی حساس شدم .ممنون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید