۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 55397438

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی چالوس در زمستان از جمله شهرک تفریحی نمک آبرود و پارک جنگلی چالوس می پردازیم.

جاهای دیدنی چالوس در زمستان

چالوس، عقیق همیشه سبز مازندران، یکی از شهرهای توریستی این استان و یکی از قطب های گردشگری شمال کشور به شمار می رود. در این مطلب می خواهیم به معرفی جاهای دیدنی این شهر در فصل زمستان و جاذبه های گردشگری آن در این فصل بپردازیم. با ما همراه باشید.

شهرک تفریحی نمک آبرود

در میان جاهای دیدنی چالوس در زمستان مهمترین نام بدون شک شهرک تفریحی نمک آبرود است. این شهرک تفریحی که در فاصله دوازده کیلومتری شهر چالوس قرار دارد هر ساله گردشگران زیادی را در فصل زمستان راهی خود می کند. مهمترین جاذبه گردشگری این شهرک تله کابین مشهور نمک آبرود است. این تله کابین دارای دو خط می باشد. خط یک آن مسافران را به بالای قله مدوبن و خط دو آنها را به بالای قله دیوحمام منتقل می کند. منظره ای که می توان از فراز این کابین ها و همچنین از فراز این دو قله تماشا کرد در فصل زمستان خاص تر از همیشه است. کوهستان های غرق در سفیدی البرز از یک سو و جنگل ها و شاخه های برف گرفته درختان از سوی دیگر منظره ای را پیش روی گردشگران می آورد که تماشایی، آرامش بخش و منحصر بفرد است.

از دیگر جاهای دیدنی چالوس در زمستان که در درون شهرک تفریحی نمک آبرود قرار دارند می توان به پارک جنگلی نمک آبرود و تفرجگاه ساحلی این منطقه اشاره کرد. پارک جنگلی نمک آبرود در فصل زمستان از آرامش بی نظیری برخوردار است. گشت و گذار در دل این پارک بی تردید تجربه ای دلپذیر برای هر گردشگری خواهد بود. تفرجگاه ساحلی نمک آبرود نیز که در حومه شمالی این شهرک تفریحی قرار دارد با امکانات رفاهی و تفریحی خود در تمام فصول سال و از جمله فصل زمستان پذیرای گردشگران زیادی است. در این تفرجگاه ساحلی تفریحات مختلفی از قبیل قایق سواری، جت اسکی، اسب سواری، هاورکرافت و دوچرخه سواری نیز برای گردشگران مهیا شده است.

شهرک تفریحی نمک آبرود یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی چالوس در زمستان است و علاوه بر موارد فوق تفریحات دیگری نظیر زیپ لاین، شهربازی کودکان و پیست کارتینگ نیز برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. زیپ لاین این شهرک توریستی بر فراز یک دره عمیق قرار دارد و در فصل زمستان ترسناک تر از همیشه نیز هست. اگر می خواهید یک تفریح کمی ترسناک و دلهره آور را پشت سر بگذارید توصیه می کنیم حتما سری به زیپ لاین نمک آبرود بزنید. در تفریح زیپ لاین شما می بایست در حالت معلق و بر روی قرقره ها در میان آسمان تاب بخورید. زیپ لاین در تجربه های اول به شدت دلهره آور است اما پس از مدتی ترس شما خواهد ریخت.

شهربازی نمک آبرود نیز که در قسمت جنوبی این شهرک تفریحی واقع شده است با دارا بودن بازی هایی نظیر تاب زنجیری، ماشین تصادفی، فریزبی، بوستر و مری گراند محیط مفرحی را برای کودکان فراهم کرده است.

جاهای دیدنی چالوس در زمستان

پارک جنگلی چالوس

پارک جنگلی چالوس

یکی دیگر از جاهای دیدنی چالوس در زمستان پارک جنگلی این شهر است. پارک جنگلی چالوس که با نام جنگل فین نیز شناخته می شود در جنوب شهر چالوس و در حاشیه رودخانه این شهر واقع شده است. فاصله کم این منطقه توریستی با شهر تهران باعث شده است که این جنگل و این رودخانه از جمله محبوب ترین مکان های تفریحی شمال کشور برای پایتخت نشینان باشند. مناطق جنگلی یکی از انتخاب های خاص گردشگران در فصل زمستان به شمار می روند. اگر قدم زدن در دل یک جنگل بکر در فصل زمستان را تجربه کرده باشید خواهید دانست که آرامش و لذت چنین تجربه ای وصف ناپذیر است.

یکی دیگر از جاهای دیدنی چالوس در زمستان که در قلب پارک جنگلی چالوس واقع شده است مرداب کندوچال می باشد. این مرداب که دارای مساحتی بالغ بر یک هکتار است توسط درختان جنگلی محصور شده است. در بازدید از این منطقه زیبا با مردابی مواجه خواهید شد که دور تا دور آن را درختان پوشانده اند. در سطح آن نیز به شکلی انبوه گیاهان مردابی و نی به چشم می خورد. منطقه ای بکر و مملو از زیبایی های طبیعی.

جاهای دیدنی چالوس در زمستان

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین

وقتی صحبت از جاهای دیدنی چالوس در زمستان به میان می آید، پیست اسکی دیزین یکی از اولین گزینه ها خواهد بود. تفریحات زمستانی پرشماری که در این مجموعه توریستی برای گردشگران مهیا شده است دیزین را به یکی از قطب های گردشگری شمال کشور در فصل زمستان تبدیل نموده است. دیزین دارای بیست و سه پیست اسکی، هفت تله اسکی بشقابی و چکشی، چهار تله کابین، دو تله سیژ، پیست چمن، زمین والیبال، زمین تنیس و پیست اسب سواری است. میانگین درجه حرارت پیست اسکی دیزین در فصل زمستان حدود منفی بیست درجه سانتیگراد است. اگر می خواهید یک تفریح زمستانی دلچسب را در بالاترین کیفیت ممکن تجربه کنید حتما سری به مجموعه تفریحی دیزین بزنید.

آبشار هریجان

آبشار هریجان نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی چالوس در زمستان است که در نزدیکی های گردنه هزارچم در مسیر جاده چالوس قرار دارد. این آبشار که در انتهای روستای هریجان و در چهار کیلومتری سیاه بیشه واقع شده است با برخورداری از چندین تاج یکی از زیباترین آبشارهای مازندران به شمار می رود. یکی از جذابیت های اصلی این آبشار در فصل زمستان حضور پرندگان مهاجر در محدوده آن است. صدای آواز این پرندگان در ترکیب با صدای آبشار کیفیت صوتی ویژه ای را به این ناحیه می بخشد. در بازدید از آبشار هریجان توجه داشته باشید که هرگز نباید وارد محدوده پشت آبشار شوید. چرا که احتمال برخورد با حیوانات وحشی و به خصوص خرس در قسمت پشت این آبشار بسیار بالاست.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید