خراسان‌شمالی جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر آبشار اسفجیر می‌باشد که در فاروج واقع شده است. این آبشار آب و هوایی معتدل دارد.

آبشاری با آب و هوای معتدل در فاروج

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار اسفجیر در روستای اسفجیر و در شمال غربی شهرستان فاروج قرار دارد و دارای آب‌وهوایی معتدل است. پس از عبور از روستا و با حدود یک ساعت پیاده‌روی در کنار رودخانه، به دره‌ای با دیواره‌های بسیار بلند می‌رسید که با ادامه مسیر، محوطه زیبای آبشار اسفجیر مشاهده می‌شود. این آبشار از جاهای دیدنی فاروج به حساب می‌آید که گذشتن از آن بدون داشتن امکانات حرفه‌ای کوهنوردی غیرممکن است. طبق گفته اهالی با ادامه مسیر می‌توان آبشارهای کوچک و بزرگ و طبیعتی منحصربه‌فرد از انواع گیاهان و حیوانات را دید.

آبشاری با آب و هوای معتدل در فاروج

ویژگی‌های گیاهی

رودخانه مملو از پوشش گیاهی و جانوری بسیار زیبای منطقه می باشد که می توان به جرات گفت یکی از زیبا ترین طبیعت ها می باشد که پس از عبور از آن به آبشار خوهید رسید که حدود یک ساعت پیاده روی نیاز مندید پس از آن به سخره های فوق العاده خطر ناک خواهید رسید که نیاز مند تجهیزات خواهید بود و پس از عبور از این شما به آبشاری زیبا خواهید رسید این طور که مردم این روستا می گویند که در بالای آشار صخره های سنگی هست که آب از میان آنها به صورت لوله مانند فوران می کند و وجود افعی های بزرگ و بی دم، از تعاریف اهالی از طبیعت پشت آبشار بود. در یک کلام، طبیعت بکر این منطقه ندیده های بسیاری دارد .

آبشاری با آب و هوای معتدل در فاروج

وجود طبیعت عالی و بکر و طبیعی به شما طبیعت دوستان عزیز پیشنهاد میکنم که دیدن این آبشار هرگز از دست ندهید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید