استان خراسان‌شمالی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران است که شهرستان شیروان از توابع آن در جنوب شرقی خراسان‌شمالی قرار دارد که آثار بار ارزش تاریخی زیادی را در خود جای داده است که مورد توجه بسیاری از گردشگران است.

آبشاری در دل کوه‌های سرسبز شیروان

سلام نو - سرویس گردشگری: روستای گردشگری اسپیدان که به اسفیدان نیز شناخته می شود در فاصله 45 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شیروان از توابع استان خراسان شمالی قرار دارد. این روستا در کوه های سرسبز استان واقع گشته است به همین خاطر مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. روستای گردشگری اسپیدان از اطراف توسط کوه هایی چون کوه آق قیه و خزانه احاطه شده است. ساختار روستا نیز به دلیل پلکانی بودن بسیار شبیه به ماسوله است.

آبشاری در دل کوه‌های سرسبز شیروان

آبشاری طبیعی

دره و آبشار بهارگاه در جنوب غرب روستای اسفیدان، استان خراسان شمالی قرار دارند و از جاذبه های گردشگری شیروان به شمار می‌روند. در این دره چشمه‌های متعدد و چندین آبشار جای گرفته‌اند و یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبای این منطقه را خلق کرده‌اند. در سمت چپ دره می‌توان زمینی تپه ماهوری با مساحت ۴۰ هکتار را دید که از آن با نام موسو یاد می‌کنند. به‌علت رانش شدید زمین در چند سال اخیر، تمام باغات، خانه‌ها و درختان کهنسال این ناحیه در دل خاک فرو رفتند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید