۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۱
کد خبر: 55397425

استان خراسان‌شمالی از زیباترین استان‌های ایران است که طبیعت بکر و بی نظیر آن با قدمتی چند هزار ساله از بهترین جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آید؛ شهر شیروان از توابع آن یکی از نقاط بی نظیر برای طبیعت گردی و رسیدن به آرامشی بی بدیل است که همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

قلعه‌ای رنگارنگ در شیروان

سلام نو - سرویس گردشگری: تاش قلعه با معنای لغوی قلعه سنگی، در غرب روستای اسفیدان واقع در استان خراسان شمالی قرار دارد و از جاذبه های گردشگری شیروان به شمار می‌رود. روی این قلعه، دیوارهای سنگی، سفال ساده نخودی و قرمز رنگ و سفال‌های منقش با رنگ‌های مختلف دیده می‌شود.

قلعه‌ای رنگارنگ در شیروان

زیست گیاهی و جانوری

محصولات باغی تاش زردآلو، هلو، سیب، آلبالو، گردو، آلو و گلابی می‌باشد. محصولات کشاورزی این روستا شامل سیب زمینی، گندم، جو، یونجه و ... می‌شود. در منطقهٔ تاش گونه‌ای از یک درخت به نام اورس یافت می‌شود. حیواناتی نظیر پلنگ، گرگ، شغال، خرس قهوه‌ای بز کوهی، روباه، خارپشت، سمور، مار، موش، کلاغ، عقاب، لاش خور، ماهی قزل آلا، زاغ گونه‌های جانوری موجود در این منطقه را شامل می‌شود.

قله ۴۰۰۰ متری شاهوار در سمت شمال روستا واقع شده‌است. معدن بوکسیت آلومینیوم که وابسته به الومینای جاجرم می‌باشد در نزدیکی کوه شاهوار تأسیس گردیده است

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید