۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
کد خبر: 55397415

استان خراسان‌شمالی از زیباترین شهرهای ایران است که طبیعتی بکر و بی‌نظیر آن با قدمتی چند هزار ساله از بهترین جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آید. یکی از زیبایی‌های این استان آبشار کهنه اوغاز می‌باشد که در شیروان جای گرفته است.

آبشاری سرسبز در دل شیروان

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار کهنه اوغاز در شرق روستای کهنه اوغاز در استان خراسان شمالی قرار دارد. با مناظر دیدنی و قدمتی ۶۰۰ ساله، این روستا در ۳۰ کیلومتری شمال شرق شیروان جای گرفته است و پس از عبور از روستاهای قلعه چه، هنامه، بی بهره و اوغاز تازه می‌توان به آن دسترسی داشت. این آبشار از جاذبه های گردشگری شیروان محسوب می‌شود و برای علاقه‌مندان به طبیعت جذابیت دارد.

آبشاری سرسبز در دل شیروان

آبشاری سرسبز

اوغاز کهنه از مناظر طبیعی زیادی از جمله چشمه سارهای پرآب و سرد برخوردار است که می توان به آرموتلی سرسبز دردامنه شمالی کوه کیسمار و دوچشمه معروف بگان و فاطمه خانم و همچنین مراتع آن اشاره نمود. آبشار کهنه اوغاز در ضلع شرقی روستای کهنه اوغاز واقع شده که دارای آب فراوان و منظره این دیدنی است. برای رسیدن به روستای اوغاز باید از روستاهای قلعه چه، هنامه، بی بهره و اوغاز تازه عبور کنید. طبیعت این منطقه بیشتر متاثر از سرشاخه های رودخانه فصلی گرگانلی و ارتفاعات زیبای آن است. غار کهنه اوغاز نیز یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این منطقه است. اگر ییلاقات یوانلو، آلاشلو و چپانلو را نیز به زیبایی های این منطقه اضافه کنید، سفری خاطر انگیز و به یادماندنی خواهید داشت.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید