استان خراسان‌شمالی از زیباترین شهرهای ایران است که طبیعتی بکر و بی‌نظیر آن با قدمتی چند هزار ساله از بهترین جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آید. یکی از زیبایی‌های این استان آبشار اسطرخی می‌باشد که در شیروان واقع شده است.

سفری مجازی به آبشار اسطرخی در شیروان

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار اسطرخی که با نام آبشار شارشار نیز شناخته می‌شود، در روستای اسطرخی و در ۲۸ کیلومتری جنوب شیروان قرار دارد و برای بسیاری از گردشگران ناشناخته مانده است. این منطقه برای اتراق گردشگران و مسافران، به‌ویژه در ایام نوروز مناسب است و روستای زیبای اسطرخی از روستاهای گردشگری و کوهستانی به ‌شمار می‌رود. این روستا در دره‌ای نسبتا ژرف قرار دارد که امتداد آن از جنوب به شمال شرقی است و رودخانه‌ای از میان دره و روستا می‌گذرد. آب آبشار اسطرخی که بلندترین آبشار منطقه و از جاهای دیدنی شیروان محسوب می‌شود، از بین درختان بزرگ و تنومند سپیدار، بید و گردو ریزش می‌کند و به علت برخورد با موانع سنگی به صورت ابری سفید درمی‌آید. بر بالای آبشار نیز آسیاب آبی قدیم و مخروبه‌ای قرار دارد.

سفری مجازی به آبشار اسطرخی در شیروان

نحوه دسترسی

این آبشار که جز بلندترین آبشارهای منطقه شیروان است بعد از گذشتن از میان درختان بزرگ و تنومند سپیدار، بید و گردو ریزش می کند به دلیل برخورد با موانع سنگی به صورت ابر سفیدی در آمده که منظره دیدنی را ترسیم می کند. آبشار اسطرخی در روستا به شارشار هم معروفمی باشد که بر فراز آبشار آسیای آبی قدیم و مخروبه ای وجود دارد.اطراف آبشار یکی از مناطق ییلاقی و بسیار سرد در تابستان است

در حد فاصل سرچشمه و آبشار اسطرخی تک درختی کهن و تنومند از نوع سرو کوهی وجود دارد که محیط ساقه آن در حدود پنج متر و دارای شاخ و برگ زیاد است که سن آن به ۶۰۰ سال می رسد.

سفری مجازی به آبشار اسطرخی در شیروان

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید