قیمت سکه امامی با حدود ۴۰۰ هزار تومان رشد قیمت در حدود ۱۶ میلیون و ۵۶ هزار تومان رسید و هر گرم طلا به یک میلیون و ۴۰۷ هزار تومان معامله شد.

سکه یک میلیون تومان گران شد / علت افزایش ناگهانی قیمت طلا و سکه چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز قیمت سکه تمام بهار آزادی وارد کانال ۱۶ میلیون تومانی شد. قیمت این قطعه از سکه در نخستین روز از هفته جاری با روند کاهشی اندک با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان معامله شده بود اما در طول هفته‌جاری تا به امروز بیش از یک میلیون تومان رشد قیمت داشت.

در حالی که قیمت طلا قله‌های جدید قیمتی را فتح می‌کند و از بازار سقف‌شکن دلار در داخل کشور تاثیر می‌گیرد قیمت انس جهانی دیروز و امروز هم روند افزایشی داشت. در حال حاضر قیمت هر انس طلا ۱,۶۵۵٫۰۳ دلار است و طی دو روز گذشته ۲۸ دلار رشد قیمت داشته است.

با رشد قیمت دلار قیمت طلا و سکه نیز محدوده‌های قیمتی جدیدی را تجربه کرده است. قیمت‌ سکه هم اکنون در بالاترین قیمت تاریخی خود قرار دارد و به نظر می‌رسد اخبار نامساعدی که در روزهای اخیر از کشورهای همسایه و جامعه بین‌المللی می‌شنویم بیش از پیش بر بازارهای مالی اثر گذاشته است.

قیمت سکه وارد کانال‌جدید شد

طی روزهای گذشته خروج سرمایه‌ای که از بورس به سوی بازار ارز و طلا و سکه سرازیر شد اثر بسیاری بر رشد این بازارها داشت. باید دید کاهش قیمت کالاهای سرمایه‌ای نظیر طلا در روزهای آینده با توجه به مهار قیمت دلار، شدنی است و آیا نهادهای تصمیم‌گیر برنامه‌ای برای کاهش التهابات بازار دارند؟

روز چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی با حدود ۴۰۰ هزار تومان رشد قیمت در حدود ۱۶ میلیون و ۵۶ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم وارد کانال ۱۵ میلیون تومانی شد و ۳۰۰ هزار تومان رشد قیمت نسبت به روز سه‌شنبه داشت. این قطعه از سکه در ابتدای هفته در پله‌های آخر محدوده ۱۳ میلیون تومانی در نوسان بود.

نیم‌سکه و ربع‌سکه هر کدام با ۱۵۰ هزار تومان رشد قیمت به ترتیب ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در بازار معامله شدند. سکه گرمی اما کمترین رشد قیمت را در خانواده خود داشت و با حدود ۱۵ هزار تومان افزایش به قیمت ۳ میلیون و ۱۶۵ هزار تومان رسید.

امروز با وجود رشد قیمت سکه اما حباب آن روند کاهشی داشت. حباب سکه قدیم با نزدیک به ۲۴۰ هزار تومان کاهش قیمت به حدود یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید. حباب سکه امامی نزدیک به ۱۶۰ هزار تومان کاهش داشت و به ۲ میلیون و ۵۴۳ هزار تومان رسید. در میان تمام قطعات سکه تنها حباب نیم سکه ۱۵ هزار تومان رشد داشت و به نزدیک ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید.

هر مثقال طلا با افزایش حدودی ۱۴۰ هزار تومانی وارد کانال ۶ میلیون تومانی شد. هر گرم طلا ۳۲۸ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به یک میلیون و ۴۰۷ هزار تومان رسید. قیمت‌ها در لحظه نگارش این گزارش با نوسان حدودی ۱۰ هزار تومانی همراه بود اما کانال‌های ذکر شده برای انواع سکه تغییری نکرد.

احتمال انس ۱۶۹۰ دلاری برای هفته آینده

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی درباره رشد قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز می‌گوید: غالب تصمیم‌گیری برای بازار طلا از سوی دلار است و این موضوع به طور سنتی در بازار طلا تاثیرگذار است.

او با اشاره به این‌که در قیمت انس جهانی طلا شاهد حرکات شارپی طی هفته‌های گذشته نبودیم درباره قیمت طلا در هفته‌ آینده می‌گوید: بر اساس ‌پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال این‌که در هفته آینده قیمت انس جهانی طلا به ۱۶۹۰ دلار برسد وجود دارد اما درباره قیمت دلار باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

اگر محدوده ۳۳ هزار تومان برای قیمت دلار در هفته آینده حفظ شود رشد بازار طلا را شاهد خواهیم بود. بنابراین دو عامل افزایش قیمت انس بالای ۱۶۸۵ و حفظ عدد ۳۳ هزار تومان برای دلار می‌تواند طلای داخلی را با ریتم صعودی همراه سازد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید