وب مانی Webmoney نوعی سیستم پرداخت آنلاین بین المللی است که با استفاده از آن می توان به طیف وسیعی از خدمات مالی دسترسی داشت.

سیستم مالی وب مانی شامل حساب های کاربری متفاوتی می باشد.

 از مهمترین مزیت های این سیستم می توان به امنیت بسیار بالای آن اشاره کرد. استفاده از وب مانی به دو صورت، یکی با استفاده از سایت و دیگری از طریق نرم افزار Webmoney Keeper امکان پذیر است.

پس از این که در سایت wmtransfer.com اقدام به ثبت نام نمایید یک شناسه منحصر به فرد به نام WMID در اختیار شما قرار می گیرد که با استفاده از آن می توانید به حساب خود دسترسی داشته باشید.

هر کدام از کاربران سامانه وب مانی دارای گواهینامه ی الکترونیکی می باشند. این گواهینامه ی الکترونیکی مطابق با اطلاعات وارد شده توسط کاربر ارائه می گردد.

 در صورت انجام فرایند احراز هویت گواهینامه الکترونیکی تشریفاتی مانند ووچر پرفکت مانی و در غیر این صورت نوع ناشناس اهدا می گردد.

 از این رو در صورتی که در زمان ثبت نام فرایند احراز هویت و ارسال مدارک شناسایی خود را به طور کامل به انجام برسانید می توانید از گواهینامه ی الکترونیکی Webmoney بهره مند گردید.

انواع حساب های کاربری وب مانی

سیستم مالی وب مانی شامل حساب های کاربری متفاوتی می باشد که با توجه به نیاز شما و نوع کاربری از ماهیت های متفاوتی برخوردار هستند. هرکدام از حساب های Webmoney دارای ویژگی ها و محدودیت های متفاوتی می باشند.

 سیستم بر اساس اطلاعاتی که شما در اختیارش می گذارید یکی از حساب ها با دسترسی مشخص را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه حساب کاربری یا پاسپورت های وب مانی مشابه با زمان افتتاح حساب پرفکت مانی به اختصار شرح داده شده اند.

پاسپورت آلیاس Alias

این حساب مختص افرادی است که به تازگی حساب کاربری خود در وب مانی را راه اندازی کرده اند. جهت ایجاد حساب الیاس نیازی به ارائه ی هیچ گونه مدارک شناسایی نیست.

 با توجه به این مسئله این حساب کاربری به دلایل امنیتی از محدودیت های بسیاری برخوردار است. به عنوان مثال سقف مجاز برای انتقال وجه 100 دلار در نظر گرفته شده است و حداکثر ظرفیت مجاز حساب شما فقط 300 دلار می باشد.

پاسپورت فرمال Formal

پس از انجام فرایند احراز هویت و ارسال مدارک شناسایی خود می توانید حساب فرمال خود را فعال کنید. با در اختیار داشتن این حساب محدودیت های شما کاهش یافته و سقف تراکنش های شما به 3000 دلار افزایش می یابد.

 همچنین امکان نگهداری دارایی تا سقف 10000 دلار برای شما فراهم می شود. توجه داشته باشید که باید از مدارکی چون کارت ملی و یا پاسپورت به عنوان مدارک شناسایی استفاده کنید. همچنین تا زمانی که تاییدیه ی مدارک هویتی شما صادر نشود سطح کاربری شما ارتقا نمی یابد.

پاسپورت پرسونال Personal

برای این که بتوانید تمام محدودیت ها را از میان بردارید و به سطح پرسونال ارتقا یابید باید مدارک شناسایی خود را با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی یا سفارت روسیه و پرداخت مبلغ 50 دلار تایید نمایید.

اکانت سطح پرسونال وب مانی هیچ گونه محدودیتی در نقل و انتقالات مالی و ذخیره ی دارایی برای شما متصور نمی شود.

کیف پول دیجیتالی که در میان کسب و کار ها، سایت های فروشگاهی و... محبوب تر باشد به طبع موفق تر عمل کرده است.
کیف پول دیجیتالی که در میان کسب و کار ها، سایت های فروشگاهی و... محبوب تر باشد به طبع موفق تر عمل کرده است.

کارمزد وب مانی

در مقایسه با سایر سیستم های بانکی الکترونیکی، حواله جات Webmoney هزینه ی 8/0 درصد را در بر دارد. پرداخت هزینه ی کارمزد بر عهده ی واریز کننده است. برای مثال در صورت واریز مبلغ 1000 دلار وب مانی، مبلغ 8 دلار به عنوان کارمزد کسر می گردد.

با توجه به این مسئله برای اینکه 1000 دلار وب مانی به حساب گیرنده واریز شود باید 1008 دلار وب مانی واریز گردد. نوع کارمزد برابر با کیف پول مورد استفاده است. این بدان معناست که در صورت استفاده از کیف پول یورو مبلغ کارمزد به یورو کسر می گردد.

خرید و شارژ وب مانی

با استفاده از خدمات صرافی های آنلاین می توانید اقدام به خرید و شارژ وب مانی نمایید. همچنین امکان نقد کردن و فروش Webmoney به سادگی برای شما فراهم شده است.

 تنها کافی است با ایجاد حساب کاربری در یک صرافی آنلاین معتبر از خدماتی چون خرید و شارژ وب مانی و یا فروش آن استفاده کنید. علاوه بر اینها این امکان برای شما فراهم می شود که ارز مورد نظر خود را به Webmoney تبدیل کنید.

یکی از مهمترین نکاتی که در انتخاب یک کیف پول دیجیتال مناسب مد نظر قرار می گیرد امکان خرید انواع ارزهای دیجیتال است.
یکی از مهمترین نکاتی که در انتخاب یک کیف پول دیجیتال مناسب مد نظر قرار می گیرد امکان خرید انواع ارزهای دیجیتال است.

وب مانی یا پرفکت مانی

برای این که از میان وب مانی یا پرفکت مانی یکی را انتخاب کنیم باید مزایا و معایب هر دو آنها را مورد بررسی قرار دهیم. عملکرد هر دو آنها تا حد بسیار زیادی به یکدیگر شباهت دارد؛ اما در مواردی چون میزان کارمزد، حساب ها و... با یکدیگر متفاوت هستند.

کارمزد کدام کمتر است، وب مانی یا پرفکت مانی

یکی از مهمترین نکاتی که در انتخاب یک کیف پول دیجیتال مناسب مد نظر قرار می گیرد میزان هزینه ی کارمزد در نقل و انتقالات است. با توجه به این نکته پرفکت مانی برای هر تراکنش 5/0 درصد و وب مانی 8/0 درصد دریافت می کند.

وب مانی یا پرفکت مانی، کدام بهتر است؟

در مقایسه با سایر سیستم های بانکی الکترونیکی، حواله جات Webmoney هزینه ی 8/0 درصد را در بر دارد.

اعتبار و محبوبیت کدام بیشتر است، وب مانی یا پرفکت مانی

کیف پول دیجیتالی که در میان کسب و کار ها، سایت های فروشگاهی و... محبوب تر باشد به طبع موفق تر عمل کرده است. رقابت پرفکت مانی و وب مانی در این حوزه بسیار تنگاتنگ است.

اما با توجه به تعداد کاربران فعال و پیشرفت هایی که Webmoney در سال های اخیر داشته است می توان گفت که این سیستم مالی دیجیتال از محبوبیت بیشتری نسبت به پرفکت مانی برخوردار است.

کیف پول های کدام یک بیشتر است، وب مانی یا پرفکت مانی

حساب پرفکت مانی از کیف پول های دلاری، یورویی و طلا پشتیبانی می کند. این در حالی است که وب مانی از طیف وسیعی از کیف پول ها مانند دلار، یورو، دانگ، روبل و... پشتیبانی می کند.

سهولت در شارژ

برای شارژ حساب پرفکت مانی راه کار های بیشتری وجود دارد. شما می توانید با استفاده از ووچر پرفکت مانی، کارت های اعتباری، صرافی های آنلاین و... حساب خود را شارژ نمایید.

 برای خرید و شارژ وب مانی راهکار های شما به استفاده از صرافی های آنلاین مانند پیمنت استیت و پیمر محدود می شود. پیمر مشابه با ووچر پرفکت مانی عمل می کند.

سرعت در نقل و انتقالات

سرعت نقل و انتقالات در هر دو سرویس تقریبا مشابه است و به 2 الی 3 روز زمان نیاز دارد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید