رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای گفت: باید احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای را از بین ببرد.

هشدار زلنسکی درباره احتمال وقوع جنگ هسته ای

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز چهارشنبه در مصاحبه ای با تلویزیون جمهوری چک اعلام کرد که نباید از احتمال وقوع جنگ هسته ای ترسید.

رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به این سوال که آیا احتمال وقوع جنگ هسته ای وجود دارد یا خیر گفت: مطمئن نیستم، نمی خواهم ارزیابی کنم… فکر می کنم نیازی به ترس از این مسأله نیست. از روسیه نباید ترسید.

در همین ار تباط، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در هفته های پیش در سخنانی ادعا کرده بود که منظورش از صحبت ها درباره حملات پیشدستانه به روسیه حمله هسته ای به این کشور نبوده است! زلنسکی همچنین مدعی شد که از اظهارات وی سوء برداشت شده و مسکو آن را به سمت و سوهای مختلف کشانده است.

رئیس جمهور اوکراین افزود: منظور من تحریم هایی است که غرب برای جلوگیری از وقوع جنگ هسته ای اعمال می کند و غرب باید آن را قبل از آغاز عملیات روسیه در اوکراین برای جلوگیری از اقدام مسکو در شروع جنگ و تهدید وقوع جنگ هسته ای انجام می داد.

ناتو باید حملاتی پیشگیرانه علیه روسیه انجام دهد

این در حالی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین پیش از این در اظهاراتی جنجالی گفته بود: ناتو باید حملاتی پیشگیرانه علیه روسیه انجام دهد و منتظر حملات هسته‌ای روسیه باقی نماند.

بر اساس این گزارش، زلنسکی که به صورت ویدئو کنفرانس برای مؤسسه Lowy استرالیا سخنرانی می کرد، ضمن طرح این درخواست تنش آفرین افزود: ناتو چه کاری باید انجام دهد؟ باید احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای را از بین ببرد. یعنی ناتو باید حملات پیشگیرانه انجام دهد تا روس‌ها بدانند در صورت استفاده از سلاح هسته‌ای چه بلایی سرشان می‌آید؛ نه اینکه ناتو منتظر حملات اتمی روسیه بماند و بعد بگوید: این کاری است که اکنون باید انجام دهیم. ما درباره حضور ۵۰۰ نظامی روسیه در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا بسیار نگران هستیم.

گفتنی است که مقامات روسیه اخیراً تأکید کردند که مسکو کاملاً به اظهارات رهبران ۵ کشور هسته ای مبنی بر ممنوعیت شروع جنگ هسته ای متعهد است. آنها در عین حال بر حق روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای طبق دکترین هسته‌ ای این کشور تأکید کردند؛ یعنی اگر روسیه یا متحدانش با استفاده از این نوع سلاح مورد حمله قرار گیرند یا موجودیت دولت روسیه تهدید شود، مجاز به مقابله به مثل برای دفاع از خود هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید