در تصویر اینفوگرافی زیر به معرفی رمز و رازهای شاد بودن و شاد زیستن پرداخته‌ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

چگونه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم؟ + چند ترفند ساده / عکس

به گزارش سلام نو، امروزه بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های زندگی و مشکلات‌شان، با غم و افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند. چگونه می‌توان در این اوضاع و شرایط، شاد بود؟ چگونه می‌توانیم شادی و نشاط را حفظ کنیم؟ چه عوامل درونی باعث غمگینی زیاد می‌شود؟ در این مقاله سعی می‌کنیم با راهکارهایی که ارائه می‌دهیم، به شما کمک کنیم که بتوانید شادی را به زندگی‌تان بازگردانید و بتوانید با غم و ناراحتی‌های زندگی کنار بیایید.

چرا شاد نیستم؟

اطرافیان‌تان افراد غمگین و منفی بافی هستند

اگر آدم‌های اطراف‌تان دائما به شما انرژی منفی می‌دهند، افراد غمگین و افسرده‌ای هستند و حال بد را به شما منتقل می‌کنند، مسلما شما نمی‌توانید شاد باشید. آنها انرژی مثبت و شادی شما را می‌گیرند و حال بد را به شما می‌دهند. هر چقدر از این افراد دور باشید یا آنها را از زندگی‌تان حذف کنید، به نفع‌تان خواهد بود و می‌توانید مجددا شادی را به زندگی‌تان بازگردانید.

زندگی‌تان را با زندگی دیگران مقایسه می‌کنید

برخی از افراد متاسفانه این عادت را دارند که زندگی‌شان را با زندگی دیگران مقایسه می‌کنند. این مقایسه‌ها را مخصوصا با زندگی افرادی که در فضای مجازی هستند انجام می‌دهند چون آنها زندگی‌شان را بسیار عالی و بی‌عیب و نقص نشان می‌دهند، در حالی که زندگی هیچکسی در دنیای واقعی به این صورت نیست. فریب عکس‌ها و فیلم‌های فضای مجازی را نخورید و آنها را جدی نگیرید. پشت دوربین چیز دیگری است اما جلوی دوربین، خود فرد انتخاب می‌کند که چه چیزهایی را نمایش بدهد و چه چیزهایی را نمایش ندهد. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که زندگی هر فرد منحصر به فرد است و شرایط ویژه خود را دارد. زندگی شما شباهتی به زندگی دیگران ندارد چون آدم‌ها با هم متفاوت هستند. بنابراین مقایسه کردن دو یا چند چیزی که اصلا شبیه به هم نیست، کار معتبر و درستی نمی‌تواند باشد.

اگر شما همیشه نقاط منفی و نیمه خالی لیوان زندگی را ببینید، مسلما نمی‌توانید شاد باشید و بیشتر افسرده خواهید شد. این یک حقیقت است که در اطراف همه ما، اتفاقات خوب و مثبت زیادی رخ می‌دهند که فقط باید به آنها توجه کنیم تا شاد شویم. مثل ازدواج جوان‌ها، سقفی که بالای سرمان داریم، خوراکی که می‌توانیم میل کنیم، سلامتی که داریم، اینکه می‌توانیم هر روز از خواب بیدار شویم و روزمان را بگذرانیم، اینکه خانواده داریم و هزاران مورد دیگر که هر چقدر که مثال بزنیم، تمام شدنی نیست. این همه نعمت در زندگی‌هایمان وجود دارد و این همه اتفاقات مثبت هر روز برایمان می‌افتد، چرا روی اتفاقات منفی تمرکز کنیم؟ بهتر نیست شاد باشیم؟ روی زیبایی‌ها و خوبی‌ها تمرکز کنید. افکار منفی خود به خود وارد ذهن‌تان می‌شوند اما افکار مثبت را خودتان باید به صورت خودآگاه به خودتان هر روز یادآوری کنید تا کم کم ذهن‌تان مثبت‌اندیش‌تر و شادتر شود. متاسفانه در فضای مجازی بیشتر خبرها بد و منفی هستند که حال ما را بد می‌کنند. این اخبار را نبینید و گوش ندهید. دنیا پر از زیبایی‌ها است، به آنها بیشتر توجه کنید.

منزوی و تنها هستید

کار اشتباهی است که خودتان را منزوی کنید و با دیگران معاشرت نکنید. معاشرت کردن با دیگران، البته با افراد مناسب و نسبتا سالم، حال‌تان را بهتر می‌کنند و برای روحیه شما عالی هستند. حتما وقتی را به دوستان و خانواده‌تان اختصاص دهید و آنها کارهای لذت‌بخش و هیجان انگیزی را انجام دهید.

خودتان را سرزنش می‌کنید

سرزنش کردن خودتان به خاطر اتفاقات بدی که برای شما یا دیگران می‌افتد، نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه فقط شادی را از شما می‌گیرد. به خاطر داشته باشید که هر اتفاقی که می‌افتد، علتی دارد و برای رشد شما این اتفاق می‌افتد. حتی اتفاقات بد که بار روانی و عاطفی زیادی برای انسان‌ها به دنبال دارند هم برای رشد کردن انسان اتفاق می‌افتند. اگر به فرایند زندگی اعتماد کنید و اتفاقات زندگی را بپذیرید، به مرور زمان متوجه علت وقوع آنها می‌شوید و آن وقت می‌توانید هدیه ارزشمندی که این اتفاق برای شما به همراه دارد را کسب نمایید و برای رشد بیشتر شخصیت‌تان از این هدیه استفاده کنید.

دوست دارید همه چیز تحت کنترل شما باشد

اگر دوست دارید همه افراد و اتفاقات زندگی‌تان تحت کنترل شما باشند، باید بدانید که اتفاق افتادن چنین چیزی تقریبا غیرممکن است چون افراد خودشان اراده و شعور دارند و براساس تربیت و شخصیت خودشان رفتار می‌کنند. اتفاقات زندگی هم چه بخواهیم و چه نخواهیم می‌افتند و نمی‌توانیم کاملا از آنها جلوگیری کنیم. پس بهتر است فقط تمرکزتان روی زندگی خودتان باشد چون فقط زندگی خودتان است که تا حد زیادی تحت کنترل شما است اما زندگی دیگران یا سایر آدم‌ها نمی‌توانند هرگز تحت کنترل شما باشند.

چگونه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم؟ + چند ترفند ساده / عکس

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید