۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 55397238

خراسان‌شمالی یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان باغ دره می‌باشد که در بجنورد جای گرفته است.

سفری مجازی به باغ‌دره بجنورد

سلام نو - سرویس گردشگری: استان خراسان شمالی که در شمال شرقی کشورمان قرار گرفته است، از ۸ شهرستان تشکیل شده است که شمالی‌ترین شهرستان آن «راز و جرگلان» نام دارد. راز و جرگلان تا سال ۱۳۹۲ بخشی از شهرستان بجنورد بود ولی پس از این سال تبدیل به یک شهرستان مستقل شد. مرکز این شهرستان، شهر «راز» نام دارد. فاصله شهر راز تا مرکز استان خراسان شمالی یعنی شهر بجنورد، در حدود ۱۱۰ کیلومتر است. بخشی از جاده مواصلاتی بین این دو شهر از میان «پارک ملی گلستان» نیز عبور می‌کند و زیبایی خاصی نیز دارد.

شهرستان راز و جرگلان با حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت که بخش عمده‌ای از آن را ترکمن‌ها تشکیل می‌دهند، دارای جغرافیای سرسبز و مناطق زیبای طبیعی است. طبیعت باغ دره نیز در همین منطقه قرار دارد.

سفری مجازی به باغ‌دره بجنورد

پوشش گیاهی

در این دره گیاهان دارویی نظیر کاکوتی ، قله چای، آویشن، گل های بادرنجبویه و پونه در مجاورت رود خانه ای که از این دره عبور می کند رشد یافته اند و باعث شده تا بافت گیاهی دره توسعه یابد.

درختان سر به فلک کشیده ارس یا سرده باعث شده این دره از فواصل دور زیبا تر و سرسبز تر از آنچه هست به نظر برسد .

نحوه دسترسی

اگر مسافتی در حدود ۱۰ کیلومتر را در جاده بجنورد به آشخانه طی کنید، در کنار جاده یک مسیر فرعی را خواهید دید که شما را به بهشت زیبای باغ دره هدایت خواهد کرد.

سفری مجازی به باغ‌دره بجنورد

جذابیت‌های باغ

عاملی که باعث جذابیت باغ دره می شود، ترکیب گل و درخت و صخره و رودخانه است. یعنی شما با سفر به باغ دره، می‌توانید از مجموعه‌ای از آثار طبیعی که دست در دست هم داده‌اند و مکانی دل‌انگیز و جذاب را تشکیل داده‌اند، لذت ببرید. پس اگر علاقه مند به گشت و گذار در طبیعت بکر و زیبا هستید، اصلا درنگ نکنید و سفر به باغ دره در استان خراسان شمالی را در برنامه خود قرار دهید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید