استان خراسان‌شمالی با تمدنی کهن و مثال زدنی در جای جای خود آثار ارزشمند تاریخی زیادی را جا داده است که حجم زیادی از این جاذبه ها در شهر بجنورد از توابع آن قرار دارد که علاقه مندان زیادی را مجذوب خود کرده است.

آبشاری با ارتفاع ۲۵ متری در بجنورد

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار حمید بجنورد با ارتفاع ۲۵ متر از جاذبه های گردشگری بجنورد است و در ۷ کیلومتری بجنورد در روستایی با همین‌نام قرار دارد. آب این آبشار از روستای آبچور سرچشمه می‌گیرد و پس از چندین کیلومتر و عبور از مناطق مختلف در کوهستان‌های حمید جلوه‌ای از زیبایی طبیعت را به رخ بینندگان خود می‌کشد. این آبشار در انتهای دره‌ای پیچ در پیچ صخره‌ای قرار گرفته است و ریزش آب از دو ستون سنگی ۲۵ متری، آهنگی زیبا از نغمه طبیعت را به گوش مخاطبان می‌رساند. چشمه جوشان و حوضچه‌های سنگی کوچک فراوانی در میان و اطراف دره ایجاد شده که آب گوارا و خنکی را پیشکش گردشگران می‌کند.

آبشاری با ارتفاع ۲۵ متری در بجنورد

مناسب‌ترین زمان سفر

بهترین زمان برای سفر به این مناطق بهار می باشد . فاصله این آبشار از روستای حمید بجنورد مسیری نیم ساعته و بسیار زیبا و جذاب و پر از چشمه های جوشان و حوضچه های کوچک سنگی فراوان با آب گوار و خنک است.

از زیبایی های منحصر به فرد این آبشار میتوان به انعکاس صدای ریزس آب به طور یک در میان اشاره کرد. یعنی اگر صدای آب را هنگام عبور از اولین پیچ به وضوح بشنویم، هنگام عبور از پیچ دوم دیگر اینصدا را نخواهیم شنید.

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    0 0
    حالا ۲ سالی هست که اصلا آب نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید