استان خراسان‌شمالی از زیباترین شهرهای ایران است که طبیعتی بکر و بی‌نظیر آن با قدمتی چند هزار ساله از بهترین جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آید. یکی از زیبایی‌های این استان گردشگاه بابا امان می‌باشد که در بجنورد واقع شده است.

بابا امان ؛ گردشگاهی بکر در بجنورد

سلام نو - سرویس گردشگری: گردشگاه بابا امان بجنورد یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین پارک‌های طبیعت‌گردی کشور است که با طبیعتی زیبا همه ساله میزبان میلیون‌ها مسافر و زائر حرم قدس رضوی است. مسافران و زائران بسیاری که قصد سفر به شهرهای شمالی کشور، به‌ویژه مشهد مقدس را دارند، برای استراحت از این گردشگاه دیدنی استفاده می‌کنند. در بابا امان چشمه‌ای است که از دل صخره می‌جوشد و آب آن به استخرهایی می‌ریزد که با اختلاف سطح ساخته شده، تا آبشارهای مصنوعی را که چهره‌ای زیبا و دلنشین به پارک داده‌اند، تولید کند. نوای لطیف و شب‌های دل‌انگیز و زیبای بابا امان هر گردشگری را به سمت و سوی خود جذب می‌کند.

بابا امان ؛ گردشگاهی بکر در بجنورد

جاذبه‌های گردشگاه

یکی از جاذبه های طبیعی که بر زیبایی این پارک می افزاید وجود چشمه هایی است که در مرکز و اطراف بابا امان می جوشد آب های این چشمه از نوع آب های معدنی محسوب می شود (آب این چشمه جزو دسته آب های سولفاته کلسیک و سدیک هست و مصرف آن صفرا آور، ملین وتسهیل کننده اعمال گوارشی و دافع سموم است) که۳۰۰ الی ۴۰۰ لیتر در ثانیه آبدهی دارد. این چشمه ها ازچهار نقطه درون تپه ها می جوشدو به داخل استخر هایی میزیزد که با اختلاف سطح ایجاد شده اند تا آبشار هایی مصنوعی ایجاد کنند. همچنین علاقه مندان به ماهیگیری میتوانند از شاخه ای از رودخانه اترک که از کنار این پارک می گذرد به ماهیگیری نیز بپردازند. این پارک همچنین داری چندین استخر پروش ماهی قزل الا می باشد . جانورانی از جمله گوزن زرد، قوچ ، میش و آهو که از گونه های نادر و شاخص کشور می باشد در این پارک رها شده اند .

بابا امان ؛ گردشگاهی بکر در بجنورد

چشمه بابا امان از چهار نقطه درون‌تپه جوشیده و در ثانیه ۳۵ تا ۴۰ متر مکعب آبدهی دارد و آب آن به درون استخرهایی می‌ریزد که با اختلاف سطح نسبت به هم ساخته شده‌اند تا آبشارهایی مصنوعی را در محل گردشگاه بابا امان، برای گردشگران ایجاد کنند. در دامن تپه‌ها و درختان بی‌شمار، امکاناتی برای رفاه مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است. از جمله امکانات موجود در گردشگاه بابا امان می‌توان به امکاناتی مثل رستوران، هتل، پارک، نانوایی و نمایشگاه‌های فصلی و نانوایی اشاره کرد.

بابا امان ؛ گردشگاهی بکر در بجنورد

در گردشگاه بابا امان، روی تپه‌ای از این پارک، محلی به نام قوری و سماور نیز در نظر گرفته شده که برای استراحت کوتاه مدت و نوشیدن چای توسط مسافران و گردشگرانی که به این مکان سفر می‌کنند، ساخته شده است. علت نام‌گذاری این مکان، وجود ماکت و نمادی بزرگ از قوری و سماوری به ارتفاع بیش از ۴ متر در آن محل است. وجود شاخه‌ای از رودخانه اترک در گردشگاه بابا امان و عبور آب از آن منطقه، سبب شده است تا علاقه‌مندان به ماهی‌گیری ساعاتی از وقت خود را به این امر اختصاص دهند. چند استخر پرورش ماهی قزل‌آلا در قسمتی از پارک است که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید