سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۱۰ آبان ۱۴۰۱ از تشدید بارش باران در ۴ استان طی امروز خبر داد و پیش بینی کرد بارش باران در 7 استان ادامه دارد.

گزارش هواشناسی ۱۰ آبان ۱۴۰۱ / بارش شدید باران در این استان‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سازمان هواشناسی از بارش شدید باران طی امروز در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، گلستان و جنوب مرکزی خبر داد و اعلام کرد: بارندگی‌ها با شدت کمتر در استان‌های گیلان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، همدان، مرکزی، ایلام، کردستان و کرمانشاه ادامه دارد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز سه‌شنبه تا روز پنجشنبه بارندگی‌ها در چند استان شدید می‌شود.

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی

سازمان هواشناسی در هشدار نارنجی اعلام کرد: امروز بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی را در استان لرستان، شمال خوزستان، گلستان، جنوب مرکزی و روز چهارشنبه در استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب و جنوب اصفهان خواهیم داشت.

بارندگی‌ها روز پنجشنبه نیز در خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، شرق خوزستان، نیمه شمالی بوشهر، جنوب اصفهان شدت می‌یابد.

سازمان هواشناسی همچنین با اعلام هشدار زرد درباره نفوذ سامانه بارشی، نوع مخاطره را رگبار باران، رعدوبرق، احتمال تگرگ، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد همراه با خیزش و نفوذ گردوخاک، کاهش دما و احتمال رخداد مه اعلام کرد.

بر این اساس امروز (سه‌شنبه) در استان‌های گیلان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، همدان، مرکزی، ایلام، کردستان، کرمانشاه انتظار بارش باران و در ارتفاعات برف را داریم.

فردا (چهارشنبه) نیز در گیلان، لرستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، قم، اصفهان، ایلام، همدان، مرکزی همین شرایط آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی برای روز پنجشنبه در خراسان شمالی، سمنان، یزد، شمال کرمان، اصفهان، گلستان نیز بارندگی پیش‌بینی کرده است.

روز جمعه در نیمه شمالی کرمان، فارس، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب یزد بارندگی خواهیم داشت.

اثر مخاطره نیز لغزندگی جاده، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی عنوان شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده توصیه کرده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید