۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱
کد خبر: 55397051

استان فارس از زیباترین شهر های ایران است که طبیعتی بکر و بی نظیر آن با قدمتی چند هزار ساله از بهترین جاذبه های گردشگری به حساب می آید؛شهر داراب از توابع آن یکی از نقاط بی نظیر برای طبیعت گردی و رسیدن به آرامشی بی بدیل است که همواره مورد توجه گردشگران بوده است

آشنایی با دره آکواریوم داراب

سلام نو-سرویس گردشگری:داراب، شهری باستانی با قدمتی چندهزار ساله در استان فارس است. این شهر زیبا با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و کوهنوردی بسیار از جمله روستاهای باستانی، آبشارها، تنگه‌ها، دره‌ها و کوهستان‌های سرسبز، گردشگران و کوهنوردان بسیاری را در فصول مختلف به‌سمت خود می‌کشاند.

دره آکواریوم داراب

معرفی

دره آکواریوم با موقعیت ویژه خود، روزی پر از سکوت و آرامش را در کنار پرندگان و طبیعت خارق‌العاده، برای شما رقم خواهد زد. البته بهتر است بدانید که بازدید از این دره، علاوه بر علاقه به طبیعت، نیاز به کمی ریسک‌پذیری و خطر کردن هم دارد. سفر به دره آکواریوم به یک روز زمان نیاز دارد و فارغ از هر فصلی، لذت‌بخش‌ترین تجربه در این دره، گوش سپردن به صدای پرندگان و تماشای چشم‌اندازهای خلوت و زیبای منطقه است.برخی افراد، این آبشار را با نام کاسه‌رود می‌شناسند. کاسه‌رود، نام رودی پرآب است که در میان دره آکواریوم جریان دارد و پنج آبشار به آن می‌ریزد. این رود پس از پیوستن به چشمه‌های بالادست، بخشی از اراضی دشت حاصلخیز بخش فورگ را سیراب می‌کند. کاسه‌رود با سقوط از آبشارهای بلند و جریان پیدا کردن در جوی‌هایی کم‌عمق، یکی از دلایل زیبایی بی‌بدیل دره آکواریوم است. در غرب دره آکواریوم به غیر از کاسه‌رود، رود دیگری هم وجود دارد که به این دره می‌ریزد. این دو رود، درست در زیر پل به یکدیگر می‌پیوندند. محلی‌ها نام این دو رود را نریون و مادیون یا چسته و بلیون گذاشته‌اند.

دره آکواریوم داراب

نحوه دسترسی

داراب در جنوب شرقی استان فارس و در فاصله ۲۴۵ کیلومتری از شیراز واقع شده است. دره آکواریوم در موقعیت جغرافیایی N۲۸۲۴ E۵۵۱۳ و در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی داراب قرار دارد. این دره در ۹ کیلومتری شمال بخش فورگ در دل کوه‌های بلند و سر به فلک کشیده و چشمه‌های جاری به‌قدری زیبا است که نفستان را بند خواهد آورد.برای رسیدن به دره آکواریوم، باید از شیراز به داراب بروید و سپس به‌سمت جنوب شرق و بندرعباس حرکت کنید. ورودی دره آکواریوم در زیر پل معروف منطقه در مسیر داراب به حاجی آباد قرار دارد. همان طور که پیش‌تر اشاره شد، این دره در ۹ کیلومتری شمال بخش فورگ واقع شده است. برای طی کردن طول دره آکواریوم باید از ۱۰ صخره و پنج آبشار لغزنده، صخره‌نوردی کرده و در انتها برخلاف جهت خروشان آب در حوضچه‌ها شنا کنید.با یک ساعت پیاده‌روی در کف دره آکواریوم، به یک نیزار بزرگ با نی‌هایی با ارتفاع سه متر و بیشتر می‌رسید. پشت این نیزارهای متراکم، چشمه‌ای زیبا و پر آب قرار دارد که به آن، چشمه پنجعلی می‌گویند. تک درخت نخل پنجعلی، یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که حتی پس از وقوع آتش‌سوزی، کماکان استوار بر سر جای خود ایستاده است. پس از عبور از این چشمه، مسیر دره تنگ می‌شود و برای ادامه دادن، نیاز به مهارت‌های فنی کوهنوردی دارید. در انتهای دره آکواریوم، با گودال بزرگی روبه‌رو می‌شوید که آب زلالی در آن جمع شده است. جالب است بدانید که آب این حوضچه از بالا نمی‌آید و تمام آب آن از چشمه‌های زیرزمینی تامین می‌شود. پس از عبور از مسیر چهار کیلومتری دره آکواریوم، به زیباترین پل هوایی کشور و مجموعه‌ای بی‌نظیر در این منطقه خارق‌العاده می‌رسید.این پل هوایی، دارای چهار دهانه ۳۵ متری است و حدود ۸۴ متر ارتفاع دارد. این پل بتنی به‌صورت قوسی بین دو تونل به طول‌های ۳۵۸ متر و ۲۷۸ متر ساخته شده است. تماشای دره آکواریوم از روی این پل مرتفع، تجربه‌ای شگفت‌انگیز و حیرت‌آور است. پل هوایی و مسیر اولیه منتهی به آبشار، دقیقا در مرز بین رستاق و فورگ قرار دارند.

دره آکواریوم داراب

کی برم؟

بهترین زمان سفر به دره آکواریوم، فصل بهار و به‌خصوص ماه اردیبهشت است و اغلب گروه‌های کوهنوردی در این زمان از سال به این منطقه می‌روند. البته حضور آن‌ها چندان منطقه را شلوغ نمی‌کند، زیرا دره آکواریوم، کماکان یکی از نقاط بکر و مکان های دیدنی استان فارس به شمار می‌آید. آب‌وهوای مطبوع و دلپذیر منطقه در استانی خشکی چون فارس، دره آکواریوم را تبدیل به بهشتی می‌کند که به‌هیچ‌وجه نباید بازدید از آن را از دست داد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید