۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
کد خبر: 55396968

یکی از استان‌های پر جاذبه ایران گلستان است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان آبشار بالی قایه می‌باشد که در مراوه واقع شده است.

آبشاری خیره‌کننده در مراوه

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار بالی قایه در ۱۷ کیلومتری جنوب شهر مراوه تپه و در ۵۰۰ متری روستای بالی قایه کوهی، در استان گلستان قرار گرفته است. این آبشار که از جاهای دیدنی مراوه محسوب می‌شود، ارتفاعی در حدود ۱۰ متر دارد و از دل دیواره‌ای سنگی به پایین می‌ریزد. در محل برخورد آب به زمین آبگیر زیبایی ایجاد شده است. برای دسترسی به آبشار بالی قایه، ابتدا باید وارد جاده مراوه تپه به سمت کلاله شوید و پس طی از ۱۷ کیلومتر، به روستای بالی قایه برسید. مسیر بین آبشار تا روستا نیز حدود ۵۰۰ متر است.

آبشاری خیره‌کننده در مراوه

نحوه دسترسی به آبشار بالی قایه

برای دسترسی به این آبشار وارد جاده مراوه تپه به سمت کلاله شوید که پس از ۱۷ کیلومتر به روستای بالی قایه میرسید.بالی قایه به معنای کوه دارای عسل است. در حدود ۲۰۰ متری روستا کوهی وجود دارد که کندوهای طبیعی عسل در آن بوده و نام روستا از آن گرفته شده است. ” بال ” در زبان ترکمنی به معنی عسل می باشد و ” قایه ” به معنی منطقه یا دره است. این روستا در فاصله ۴ کیلومتری روستای چناران و در مجاورت روستاهای آق امام، اوچران، سوجق و کمرلی واقع است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید