۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 55396955

سفر به بزرگ‌ترین جزیره ایران سفری خاطره‌انگیز و مثال زدنی خواهد شد اگر از مسیر تهران به قشم با ماشین عبور کنیم.

مسیر تهران به قشم با ماشین

سلام نو _ سرویس گردشگری: مسیر تهران به قشم با ماشین بدون شک از جذاب‌ترین مسیرهایی است که می‌توان برای سفر به جزیره بی‌نظیر قشم از آن استفاده کرد و لذت سفر را دو صد چندان نمود. قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران و البته خلیج همیشه فارس محسوب می‌شود و دارای جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیزی نظیر جنگل حرا، تنگه چاهکوه، دره ستارگان، غار نمکدان، حزایر ناز، غارهای خربس و سواحل دیدنی است و به طور معمول مسافران و گردشگران این مقصد جذاب را نه تنها برای بازدید از زیبایی‌ها و جلوه‌های طبیعی آن بلکه برای مراکز خرید متعدد و متنوع که کالاهایی با قیمت و کیفیت متناسب ارائه می‌دهند نیز انتخاب می‌کنند.

سفر از تهران به قشم با ماشین

مسیر تهران به قشم با ماشین می‌تواند حسابی دلنشین و جذاب باشد چه برای عبور و گشت و گذار در یک یک شهرها و نقاط دیدنی مسیر برنامه از پیش تعیین شده‌ای باشد چه بدون برنامه به سوی جزیره پر جاذبه قشم حرکت کرد. آنچه در این مسیر اهمیت دارد توجه به مدت زمانی است که بایستی برای پیمودن آن در نظر گرفت و در اصل انتظار طی کردن مسیری کوتاه در زمانی کم را نباید داشت و با توجه به طولانی بودن مسافت تهران به قشم بهتر است پیش از سفر تدابیری از جمله آمادگی ماشین، فضایی برای استراحت و داشتن خواب کافی، نوشیدن مایعات و آب برای د هیدراته نشدن بدن و همراه داشتن چند وعده غذایی سبک کرده باشید و در این میان هر شرایط آب و هوایی را نیز پیش بینی کنید.

گفتنی است که برای طی کردن مسیر تهران به قشم با ماشین بایستی این را در نظر داشت که مسیر زمینی مستقیم به قشم وجود ندارد و برای دسترسی به این جزیره نیاز است تا مقصد میانی بندرعباس را انتخاب کرد و بعد از رسیدن به این شهر از استان هرمزگان زیبا، به وسیله شناورهای حمل خودرو که در اسکله شهید حقانی و بندر پل وجود دارد به قشم رفت. با احتساب موقعیت مکانی قشم که جزیره‌ای در دل آب‌های پر خروش خلیج همیشه فارس است، استفاده از شناورهای حمل خودرو و پیمودن مسیر دریایی در این سفر هیجان‌انگیز اجتناب‌ناپذیر خواهد بود به همین دلیل همراه داشتن مدارکی نظیر کارت شناسایی، کارت خودرو، گواهینامه رانندگی، برگه مجوز گمرکی خروج از سرزمین اصلی و برگ معاینه فنی لازم و ضروری توصیف می‌شود.

مسیر تهران به قشم با ماشین

مسیر تهران به قشم

برای پیمودن مسیر تهران به قشم با ماشین می‌توان از شهرهای قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار و بستک عبور کرد و به انتخاب خود در هر یک توقف کوتاه یا بلند داشت و بعد به بندرعباس زیبا رسید یا از همین شهرها رد شد و بعد از شیراز به فیروزآباد، کازرون، خنج و لامرد رفت. مسیر یزد و سیرجان نیز دیدنی و تجربه کردنی خواهد بود و پیمودن آن به شدت ارزش دارد و نقاط قوت جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده است که برای بازدید طی مسیر گزینه مطلوبی به شمار می‌رود.

در راستای انتخاب مسیر تهران به قشم با ماشین نیاز است توجه داشته باشیم که در چه فصلی در حال سفر هستیم از این جهت که مسیر یزد و سیرجان به نحوی کویری است و مشتاقان خاص خود را طلب می‌کند و مسیرهایی که در آن از شیراز و اصفهان می‌گذرد به طریقی جذابیت و کشش ویژه خود را دارد و بسیاری برای توقف و حتی اقامت در این شهرها این مسیرها را برمی‌گزینند. در هر صورت با انتخاب هر کدام از مسیرهایی که در وهله اول به بندرعباس و بعد به قشم ختم می‌شود نیاز است تا بعد از هر دو ساعت، استراحتی 15 دقیقه‌ای داشته باشید و بیش از 8 ساعت در شبانه‌روز رانندگی نکنید، به خاطر داشته باشید در طول مسیر، به موزیک و کتاب صوتی گوش بدید تا هوشیار باقی بمانید.

مسیر تهران به قشم با ماشین

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید