نخست وزیر نروژ اعلام کرد این کشور از روز سه شنبه سطح آماده باش ارتش و تدابیر امنیتی را بخاطر جنگ اوکراین افزایش می دهد.

آمادگی ارتش نروژ برای پاسخ به جنگ اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «یوناس گاهر استوره» در یک کنفرانس خبری گفت: این شدیدترین وضعیت امنیتی طی چند دهه است.

«بجورن آریلد گرام» وزیر دفاع نروژ نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح زمان کمتری را برای آموزش و زمان بیشتری را برای وظایف عملیاتی صرف می کنند و یک نیروی ضربتی نیز نقشی فعالانه تر ایفا می کند.

در این میان، ژنرال «ایریک کریستوفرسن» فرمانده نیروهای مسلح نروژ اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور ماموریت آموزشی در ایالات متحده با جت های جنگنده اف ۳۵ را موقتا لغو کرده است و ترجیحا این جت ها را در نروژ نگه می دارد.

فرمانده نیروهای مسلح نروژ گفت: انتظار داریم که این وضعیت دستکم برای یک سال ادامه یابد.

نروژ در حال حاضر بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی به اتحادیه اروپاست به طوری که حدود یک چهارم از مجموع واردات اتحادیه اروپا پس از کاهش صادرات روسیه از نروژ تامین می شود.

در پی حادثه نشت گاز از خط لوله نورد استریم، نروژ ارتش خود را برای محافظت از سکوهای دور از ساحل و تاسیسات ساحلی مستقر کرد و از حمایت نیروهای دریایی انگلیس، فرانسه و آلمان برخوردار شد.

به تازگی سوئد و دانمارک در گزارش ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل، انفجار صدها کیلو تی‌ان‌تی در زیر آب را عامل تخریب خط لوله انتقال گاز «نورد استریم» و نشت گاز اعلام کردند.

این دو کشور اسکاندیناوی در بیانیه ای به شورای امنیت تاکید کردند که شدت انفجارها در خط لوله انتقال گاز از روسیه به اروپا به ترتیب ۲.۳ و ۲.۱ در مقیاس ریشتر اندازه گیری شده که احتمالاً معادل یک بمب انفجاری صدها کیلویی است.

مسکو این حادثه را «خرابکاری» در خط انتقال گاز روسیه به اروپا توصیف و آن‌را «تروریسم دولتی» خواند و خواستار تحقیقات جدی بین‌المللی در این باره شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید