۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 55396920

یکی از بی‌نظیرترین سفرهایی که می‌توان تجربه کرد سفر به جزیره قشم خواهد بود، از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم از تهران تا قشم چند کیلومتر است.

از تهران تا قشم چند کیلومتر است

سلام نو _ سرویس گردشگری: زمانیکه سؤال می‌شود از تهران تا قشم چند کیلومتر است بایستی فاصله این دو نقطه جذاب را به صورت زمینی، دریایی و هوایی سنجید و بعد درباره مسافت بین آن‌ها صحبت کرد به همین دلیل در وهله اول مهم است بررسی کنیم فاصله زمینی با ماشین شخصی، اتوبوس و قطار تا قشم چقدر است و فاصله هوایی تا این مقصد جذاب چند کیلومتر. با در نظر گرفتن فاصله پیش رو تا جزیره زیبای قشم و البته سنجیدن زمان مورد نیاز برای سفر به این مقصد هیجان‌انگیز بهتر و دقیق‌تر می‌توانیم برای رفتن به این جزیره تصمیم بگیریم.

مسافت از تهران تا قشم

برای اینکه بدانیم از تهران تا قشم چند کیلومتر است همان‌طور که پیش‌تر گفته شد بایستی انتخاب کنیم مسافت زمینی یا مسافت هوایی بین پایتخت تا جزیره پر جاذبه قشم مد نظر است، از تهران تا قشم به صورت زمینی با توجه به مسیر انتخابی و شهرهایی که از آن‌ها عبور می‌کنیم و البته با ماشین شخصی بین ۱۳۸۸ تا ۱۴۱۴ کیلومتر فاصله است. به طور کلی برای رسیدن به قشم نیاز است تا از مقصدی میانی کمک گرفت، به این دلیل که قشم جزیره است و در صورتیکه تمایل به طی کردن مسیر زمینی باشد بایستی بخش کوتاهی از سفر به مسیر دریایی با استفاده از شناورهای حمل خودرو یا مسافر انجام پذیرد.

حال که دانستیم با ماشین شخصی از تهران تا قشم چند کیلومتر است، درباره سفر به قشم با مقصد میانی بندرعباس دوست داشتنی و استفاده از شناور بیشتر بدانیم. بعد از اینکه از یکی از دو مسیر زمینی به بندرعباس رسیدیم بایستی به اسکله شهید حقانی یا بندر پل برویم و در آنجا به وسیله شناورهای حمل خودرو و طی کردن یک مسیر آبی هیجان‌انگیز به اسکله شهید ذاکری یا بندر لافت در قشم دسترسی پیدا کنیم، گفتنی است که برای طی کردن این مسیر زمینی دریایی نیاز است بین ۱۸ تا ۲۰ ساعت زمان در نظر گرفته شود.

از تهران تا قشم چند کیلومتر است
جنگل‌های حرا قشم

میزان فاصله از تهران تا قشم

در ارتباط با اینکه با قطار از تهران تا قشم چند کیلومتر است همان‌طور که گفته شد بایستی بدانیم مسیر زمینی به قشم وجود ندارد و قسمتی از شیوه سفر زمینی به قشم چه با ماشین یا اتوبوس چه با قطار با رفتن به بندرعباس و بعد استفاده از شناورهای مخصوص حمل خودرو و مسافر انجام می‌پذیرد. مسیر ریلی تهران به بندرعباس یک مسیر طولانی به شمار می‌رود و ۱۲۷۶ کیلومتر طول دارد، به طور معمول بین ۱۵ تا ۱۸ ساعت زمان برای پیمودن این مسافت با قطار نیاز است و مسافران بعد از رسیدن به بندرعباس بایستی به اسکله شهید حقانی یا بندر پل مراجعه کنند و به وسیله شناور خود را به جزیره مثال زدنی قشم برسانند.

درباره اینکه مسافت هوایی از تهران تا قشم چند کیلومتر است باید گفت که از فرودگاه بین المللی مهرآباد تا فرودگاه بین المللی منطقه آزاد قشم با پرواز مسافتی بالغ بر ۱۰۷۲ کیلومتر نیاز به طی شدن دارد و به طور معمول این مسافت با ایرلاین‌های مختلف در شرایط مساعد آب‌وهوایی بین ۱۰۵ تا ۱۲۰ دقیقه پیموده می‌شود. با توجه به اینکه فاصله پایتخت ایران تا جزیره قشم فاصله‌ای قابل توجه است و معمولا برای سفر زمان زیادی وجود ندارد تا طی رفت به مقصد شود، منطقی به نظر می‌آید در صورتیکه در بودجه سفر هزینه پرواز به قشم بگنجد به وسیله هواپیما این فاصله طی شود تا وقت بیشتری را بتوان صرف دیدن جاذبه‌های پر شمار طبیعی قشم کرد و فرصت بیشتری را برای گشت و گرد در مراکز خرید جذاب این جزیره صرف کرد و لذت سفر به آن را دو صد چندان کرد.

از تهران تا قشم چند کیلومتر است
بام قشم
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید