نخست وزیر ارمنستان پیشنهاد صلح ارائه شده از سوی رئیس جمهور روسیه در موضوع مناقشه درازمدت قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را پذیرفت.

واکنش ارمنستان به پیشنهاد صلح پوتین

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، روسای جمهور روسیه و آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان با هم دیدار کردند. «ولادیمیر پوتین»، «الهام علی اف» و «نیکول پاشینیان» امروز دوشنبه در سوچی واقع در جنوب روسیه با هم دیدار کردند.

در دیدار سران کشورهای روسیه، آذربایجان و ارمنستان موضوعات مهم بین المللی، مسائل چند جانبه از جمله امنیت منطقه ای و تجارت میان طرفین به بحث و رایزنی گذاشته شد.

در این دیدار نخست وزیر ارمنستان پیشنهاد صلح ارائه شده از سوی رئیس جمهور روسیه در موضوع مناقشه درازمدت قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را پذیرفت. نخست وزیر ارمنستان در این باره اعلام کرده است که پروژه ای که مسکو برای برقراری صلح میان باکو و ایروان و روابط میان دو کشور در رابطه با قره باغ طراحی کرده است، از سوی ایروان قابل قبول است.

رهبران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نهم نوامبر ۲۰۲۰، برای برقراری آتش‌بس کامل در قره‌باغ بیانیه‌ای مشترک را امضا کردند. در ادامه روند مذاکرات صلح، آنها در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ گرد هم آمده و بیانیه مشترک دیگری که به طور مشخص با هدف رفع انسداد ارتباطات اقتصادی و ترابری در منطقه تدوین شده بود را امضا کردند.

در ادامه نیز، توافق دیگری برای تشکیل یک کارگروه سه‌جانبه به ریاست مشترک نخست وزیران کشورهای مذکور حاصل شد و در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ نیز، رهبران سه کشور در سوچی با امضای توافقی، بر سر اتخاذ تدابیری در راستای تقویت ثبات و امنیت در مرزهای جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان و همچنین ایجاد یک کمیسیون دوجانبه برای مرزبندی به توافق رسیدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید