اعظم گودرزی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، ضمن توصیه‌هایی به دانش آموزان مبتلا به آنفلوآنزا گفت: تزریق «واکسن آنفلوآنزا» برای همه دانش‌آموزان ضروری نیست.

این دانش آموزان واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ضمن ارائه توصیه‌هایی به دانش آموزان و مدارس به منظور پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا، گفت: دانش‌آموزان پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند با رضایت والدین واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، اما نیازی به تزریق واکسن برای همه دانش‌آموزان نیست.

اعظم گودرزی، توصیه‌هایی به دانش آموزان مبتلا به آنفلوآنزا ارائه و اظهار کرد: دانش‌آموزی که دچار علائم آنفلوآنزا می‌شود به مراکز جامع خدمات سلامت تحت پوشش وزارت بهداشت مراجعه کند.

وی افزود: در آنجا بررسی‌های لازم انجام و اگر دانش‌آموز نیاز به استراحت داشته باشد قطعا گواهی برای وی صادر شده و می‌تواند در منزل استراحت کند و بعد از مدت گفته شده، دو یا سه روز بعد با ماسک در مدرسه حضور یابد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه والدین می‌توانند به فرزندان خود کمک کرده و آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهند گفت: لازم است دانش آموزان بطری آب به همراه داشته باشند و کنار شیرهای آبخوری مدرسه تجمع نکنند. همکاران نیز در و پنجره کلاس را باز بگذارند تا تهویه انجام شود.

تزریق «واکسن آنفلوآنزا» برای همه دانش‌آموزان ضروری است؟

گودرزی درباره ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا نیز اظهار کرد: اگر شخصی بیماری زمینه‌ای داشته باشد می‌تواند واکسن را تزریق کند، اما اینکه بگوییم لازم است همه ۱۶ میلیون دانش‌آموز ما مراجعه کرده و واکسن بزنند، خیر، نیازی نیست. افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند با رضایت والدین واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

وی درباره دوره نقاهت و بهبودی بیماری اظهار کرد: بستگی به حالت و وضعیت بیمار دارد که به پزشک مراجعه می‌کند، اگر آنفلوآنزا باشد معمولا پزشک، دو سه روز و اگر کرونا باشد تا پنج روز استراحت برای بهبودی را تجویز و توصیه می‌کند؛ اما در مجموع بستگی به تشخیص پزشک دارد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش روز گذشته نیز اعلام کرده بود که فعلا دستورالعملی مبنی بر تعطیلی مدارس ابلاغ نکرده‌ایم و در جلساتی هم که با وزارت بهداشت داشتیم فعلا تعطیلی مجاز و در دستورکار آموزش و پرورش نیست.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    مدارس را تعطیل کنید..😡😡

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید