کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ برخلاف سال های گذشته در دو مرحله برگزار می شود که ثبت نام برای نوبت اول آن آغاز شده و آخرین مهلت برای ثبت نام ۱۵ آبان ماه است.

نحوه ثبت نام نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ + جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ می‌توانند با مراجعه به «پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور» برای شرکت در نوبت اول این آزمون ثبت‌نام کنند.

روند ثبت‌نام در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از شامگاه یکشنبه (هشتم آبان) آغاز شد و داوطلبان آزمون سراسری فعلا تا ۱۵ آبان وقت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

چگونه در نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ ثبت‌نام کنیم؟

داوطلبان باید قبل از آغاز فرآیند ثبت‌نام، سریال ثبت‌نام ۱۲ رقمی را به مبلغ ۱/۳۳۰/۰۰۰ ریال را از طریق سایت سنجش خریداری کنند. مراحل ثبت‌نام با ارائه سریال ثبت‌نام ۱۲ رقمی و شماره تلفن همراه (متعلق به داوطلب یا افراد درجه اول او) آغاز می‌شود.

به گفته احسان جمالی معاون فنی و آمار سازمان سنجش آموزش کشور ویرایش اطلاعات بعد از ثبت نام ممکن است و فعلا تا پنج بار ویرایش اطلاعات را برای سیستم طراحی کرده شده، ولی بهتر است داوطلبان در ثبت اطلاعات خود تا حد ممکن دقت کنند.

راهنمای ثبت‌نام نوبت

صفحه ثبت‌نام آزمون سراسری

بر اساس این خبر داوطلبان باید طی مراحل ثبت نام از فشردن دکمه بازگشت/ Back مرورگر خود و بازکردن بیش از یک صفحه مرورگر روی رایانه خودداری کرده و در صورتی که در مراحل ثبت نام در سیستم به مشکلی برخورد کردند، پنجره‌های مرورگر را بسته و از ابتدا مراحل ثبت نام را آغاز کنند.

ثبت نام داوطلب زمانی تکمیل می‌شود که در مراحل ثبت نام از سیستم شماره پرونده ۷ رقمی و کد پیگیری ثبت نام ۱۶ رقمی را به وسیله پیامک ارسالی به شماره تلفن همراه دریافت کنند.

داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل در روند ثبت نام می‌توانند با شماره ۰۲۶-۳۶۲۷۰۰۵۸ (استان البرز) و ۰۲۶-۳۶۲۷۰۰۵۹ (استان البرز) تماس گرفته یا از طریق سیستم پاسخگویی اقدام کنند. ساعت پاسخ گویی تلفنی از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ به جز ایام تعطیل است.

داوطلبانی که درخصوص اطلاعات سوابق تحصیلی با مشکل مواجه شوند (عدم مشاهده سوابق تحصیلی یا مغایرت در اطلاعات سوابق تحصیلی) باید به سایت آموزش و پرورش به نشانی https://sahat.medu.ir مراجعه کنند.

آزمون سراسری سال جاری با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) مصوب خرداد ۱۴۰۱ دو بار در سال برگزار می‌شود.

نخستین نوبت آزمون ورود به دانشگاه‌ها در روزهای پنج‌شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی سال جاری و دومین نوبت در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیر سال آتی برگزار می‌شود. هر دو نوبت آزمون سال ۱۴۰۲ حکم واحد داشته و نتیجه آن برای دو سال اعتبار دارد. نتایج اولیه نوبت اول آزمون در نیمه نخست اسفند به اطلاع داوطلبان می‌رسد که شامل نمره خام آزمون می‌شود.

تغییرات دیگر در این آزمون شامل تاثیر قطعی و ۴۰ درصدی معدل پایه دوازدهم، حذف آزمون دروس عمومی و برخی زیرگروه‌های آزمایشی در آزمون سراسری است به شکلی که امسال پنج گروه اصلی شامل علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید