گلستان یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان سرای باقری‌ها می‌بشاد که در گرگان واقع شده است.

آشنایی با بزرگ‌ترین خانه تاریخی ایران در گرگان

سلام نو - سرویس گردشگری: سرای باقری‌ها که با نام خانه باقری نیز شناخته می‌شود، یکی از بناهای شاخص و مکان های دیدنی گرگان در بافت تاریخی شهر است و نمونه‌ای ارزشمند از معماری بومی مسکونی در شهر به‌شمار می‌رود. این مجموعه حد فاصل محلات نعلبندان و سرچشمه و در حاشیه جنوبی یکی از معابر اصلی و پرگذر بافت قدیم گرگان واقع است.

آشنایی با بزرگ‌ترین خانه تاریخی ایران در گرگان

تاریخی بزرگ در این خانه

خانه باقری با بیش از ۲۵۰۰ متر مربع وسعت، بزرگ‌ترین خانه بافت تاریخی گرگان و نیز بزرگ‌ترین خانه تاریخی شمال کشور به حساب می‌آید. این اثر در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۷۹، با شماره ثبت ۲۸۰۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و برخی از بخش‌های آن شامل شربت‌خانه، عکاسخانه، فروشگاه صنایع دستی و هتل بوتیک می‌شود.

آشنایی با بزرگ‌ترین خانه تاریخی ایران در گرگان

اگر دوست دارید لحاتی آرام و پر از صلح با دوستان و عزیزانتان سپری کنید یا دوست دارید در سفر به گرگان خستگی راه را از تنتان دور کنید، سرای تاریخی باقری ها مکان بسیار خوبی است. امروزه، سرای تاریخی باقری ها به عنوان کافه رستوران در شهر گرگان فعالیت می کند و با حفظ صفا و صمیمیت محیط و رسیدگی به آن درهایش را به روی مردم گشوده تا آن ها هم بتوانند از زیبایی محیط بهره مند شوند و چنین خانه قدیمی زیبا را به دست فراموشی نسپارند

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید