گلستان یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان غار سم می‌باشد که در گالیکش واقع شده است.

غاری با نام عجیب غریب در گالیکش

سلام نو - سرویس گردشگری: غار سم در نزدیکی قله کوه خواجه قنبر، در منطقه نامیج، روستای نام نیک از توابع گالیکش قرار دارد و در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. سم در زبان محلی به معنای حفره و غار است. این غار آهکی که از جاهای دیدنی گالیکش به حساب می‌آید، بر اثر جریان آب از داخل سنگ‌های آهکی ایجاد و گسترش یافته است و از آن به‌عنوان دومین غار عمیق کشور یاد می‌شود. در داخل غار بقایای سفال‌ مربوط به دوران کهن را شناسایی کرده‌اند. همچنین در دهلیزهای ابتدایی غار بقایای اسکلت انسانی رویت شده است. غار سم بین ۲۵ تا ۳۰ حلقه چاه دارد که این امر نشان‌دهنده بزرگی سیستم این مجموعه است.

غاری با نام عجیب غریب در گالیکش

ویژگی‌های غار

داخل غار کاملن از جنس آهک می باشد.ساختار داخلی غار بر اساس جریان عبورآب از داخل سنگ های آهکی به وجود آمده است. غار سم دارای یک دهانه می باشد. که در یک محیط تاریخی وجود دارد. داخل غار سم سفال های وجود دارند که مال دوران کهن می باشد. غار سم یکی از غارهای عجیب و غریب جهان می باشد. برای داخل رفتن به غار باید تمام امکانات غارنوردی را به همراه داشت. البته باید یک غار نورد حرفه ای باشید.

غاری با نام عجیب غریب در گالیکش

نحوه دسترسی

مسیر حفر های غار خیلی تنگ و باریک است .به خاطر همین ورود به داخل غار خیلی سخت و دشوار است. غار سم دارای سی چاه می باشد . داخل غار سم خرچنگ ها و خفاش های خطرناکی وجود دارد. امکانات رفاهی را می تواند از داخل روستای نام نیک فراهم نمود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید