گلستان یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان غار گرو می‌باشد که در ارتفاع ۱۱۸۹ متری از سطح دریا در گالیکش واقع شده است.

غاری رویایی در ارتفاع ۱۱۸۹ متری از سطح دریا در گالیکش

سلام نو - سرویس گردشگری: غار گرو که با نام غار گرآو نیز شناخته می‌شود، در روستای دوزین از توابع شهرستان گالیکش در استان گلستان قرار دارد و در ارتفاع ۱۱۸۹ متری از سطح دریا واقع شده است. این غار یک دهانه ورودی دارد که بر اثر شدت جریان آب شکل گرفته است. در اوایل بهار سال‌های پرآبی از دهانه غار جریانی از آب جاری می‌شود و در راهروهای ابتدایی آن، مسیرهای باریکی از آب قابل رویت هستند؛ به همین دلیل از آن به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی گالیکش یاد می‌شود. مسیر پیمایش غار شیب زیادی دارد و حرکت در غار هم باید به‌صورت سینه‌خیز انجام شود.

غاری رویایی در ارتفاع ۱۱۸۹ متری از سطح دریا در گالیکش

نحوه دسترسی

مسیر رفتن به سمت بالای غار یک جاده باریک قرار دارد. غار گرو بر روی یک کوه واقع شده. ارتفاع غار تا سطح زمین ۳۰۰۰ متر است. برای رفتن به داخل غار باید به صورت سینه خیز رفته که مسیر غار دارای شیب زیادی هست و در انتهای غار یک حوضچه وجود دارد. در دوران قدیم آب روستا دوزین از این غار تامین شده. امکانات رفاهی می توانند از نزدیک روستا غار فراهم نموده. بهترین فصل بازید اول بهار و تابستان می باشد.

غاری رویایی در ارتفاع ۱۱۸۹ متری از سطح دریا در گالیکش

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید