گلستان یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان غار حمام خدایی می‌باشد که در دل گالیکش واقع شده است.

غاری جادویی در میان جاذبه‌های گالیکش

سلام نو - سرویس گردشگری: غار حمام خدایی در شرق روستای پنو، از توابع گالیکش و در مجاورت دره کم‌عمقی، مشهور به اریبی قرار دارد. این غار یکی از جاذبه های گردشگری گالیکش به حساب می‌آید که درون آن چشمه‌ای پرآب واقع شده و در زمستان‌ها آب آن گرم و در تابستان‌ها خنک‌ است. مردم روستا در گذشته، به دلیل ساختار خاص غار، در زمستان‌ها از آن به‌عنوان حمام استفاده می‌کردند. در تابستان‌ها نیز از آب جمع شده‌ مقابل غار برای مصارف آشامیدنی و خوراکی برمی‌داشتند.

غاری جادویی در میان جاذبه‌های گالیکش

ویژگی‌های غار

غار حمام خدایی بالای کوه قرار دارد. در دوران قدیم مردم روستای پنو برای حمام و تامین آب آشامیدنی خود به این غار مراجعه می کردند و به همین دلیل اسم این غار حمام خدایی معروف شد. یکی دیگر از جذابیت های این غار این است که درون آن یک چشمه وجود دارد که همیشه پر از آب بوده است. یکی دیگر شگفتی های غار حمام خدایی این است که در زمستان آب آن گرم و در تابستان سرد می باشد. این غار یکی از آفرینش های جالب خداوند است. گردشگران می توانند امکانات رفاهی خود را از روستای پنو تامین کرد. بهترین فصل بازدید از این مکان بهار و تابستان می باشد.

غاری جادویی در میان جاذبه‌های گالیکش

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید