گلستان یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای این استان چشمه لال می‌باشد که به سد گلستان می‌ریزد.

چشمه‌ای جوشان از دل زمین در گالیکش

سلام نو - سرویس گردشگری: چشمه لال در فاصله ۲۷ کیلومتری شرق شهرستان گالیکش و در حاشیه جاده بین‌المللی گالیکش-مشهد قرار دارد. آب این چشمه از فضایی مسطح در دل جنگل می‌جوشد و پس از طی مسافتی به رودخانه دوغ و نهایتا به سد گلستان می‌ریزد. در محل سرچشمه گودالی عمیق ایجاد شده است که می‌توانید در آن آب‌تنی کنید. از آنجا که آب این چشمه در سکوت و بدون صدا تراوش می‌کند و جریان می‌یابد، آن را لال نامیده‌اند. چشمه لال یکی از جاذبه های گردشگری گالیکش است که برای دسترسی به آن باید ابتدا به روستای بش اویلی بروید و پس از عبور از محوطه روستای قدیمی بش اویلی، یک کیلومتر طی کنید تا به چشمه برسید.

چشمه‌ای جوشان از دل زمین در گالیکش

ساختار و طبیعت اطراف چشمه

این چشمه در داخل جنگل قرار دارد به همین خاطر اطراف آن را درختان بلند و سر به فلک کشیده احاطه کرده است. چشمه لال مجموعه ای بسیار زیبا و دیدنی با مساحت حدودا ۳۰ هکتار محسوب می شود، که سرچشمه این مجموعه در پای صخره بلندی واقع است، که آب از درون آن می جوشد. آب چشمه از زیر کوه به بیرون می تراود و در مسیر خودش علاوه بر آبیاری زمین های کشاورزی روستای صادق آباد به رودخانه دوغ می ریزد و با عبور از پارک ملی گلستان به سد گلستان می رسد. نکته شگفت انگیزی که در مورد این چشمه وجود دارد این است که آب آن در فصل زمستان گرم و در تابستان خنک است. این چشمه در زمان جوشش هیچ صدایی ندارد به همشن خاطر نام آن را چشمه لال گذاشته اند. اگر دوست دارید از سکوت بکر و خاص بهره مند شوید این محل می تواند مکان خوبی برای شما به حساب آید. حوضچه ای که در سرچشمه آن وجود دارد، محل خوبی برای آب تنی در تابستان محسوب می شود.

چشمه‌ای جوشان از دل زمین در گالیکش

نحوه دسترسی به چشمه

برای اینکه به این محوطه برسید باید در ابتدا خود را به شهرستان گالیکش برسانید که اینکار را هم می توانید با خرید بلیط اتوبوس گالیکش به صورت آنلاین انجام دهید و سپس با وسایل نقلیه عمومی به روستای بش اویلی بروید. اگر تمایل دارید که با خودرو شخصی به این محوطه بروید باید در جاده گرگان بجنورد قرار بگیرید. بخشی از مسیر رسیدن به این چشمه جاده خاصی ندارد و زمان رانددگی در این ناحیه باید بسیار احتیاط کنید هر چند که این مسیر کوتاه است و در حدود یک کیلومتر بیشتر نیست.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید