گلستان یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان روستای پاقلعه می‌باشد که در رامیان واقع شده است.

روستایی با قدمت تاریخی در رامیان

سلام نو - سرویس گردشگری: روستای پاقلعه در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رامیان و ۷۰ کیلومتری گرگان واقع شده است. این روستا با قدمتی تاریخی، دارای چشم‌اندازها و جاذبه‌های طبیعی متعدد است و از همین رو در میان جاذبه های گردشگری رامیان قرار دارد. در ارتفاعات جنوبی و غربی روستا، جنگل‏‌های انبوهی از درختان سوزنی برگ جای گرفته‌اند و چشمه‌های پرآبی مانند سرگل، چشمه پشمکی و انجیرچشمه، به طراوت روستا افزوده‌اند. همچنین چندین مجموعه آبشار در حوالی روستای پاقلعه قرار گرفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به مجموعه آبشارهای پشمکی، مجموعه آبشارهای سرخه کمر، مجموعه آبشارهای جوزک و مجموعه آبشارهای سید کلاته اشاره کرد. عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان نیز با نام چشمه گل رامیان در نزدیکی روستای پاقلعه قرار دارد.

روستایی با قدمت تاریخی در رامیان

وجه تسمیه

در سه کیلومتری غرب روستای پاقلعه، بلندی‌هایی با بیش از دوهزار متر ارتفاع وجود دارد که بر روی آن‌ یک قلعه‌ی تاریخی جا خوش کرده است. این قلعه که ماران نام دارد در زمان تیرداد اشکانی ساخته شده و بنا به شنیده‌ها پایتخت ییلاقی اشکانیان بوده است. قلعه را با نام‌های موران و میران نیز می‌شناسند و احتمالاً از آثار باقی‌مانده از شهر تاریخی تمیشه باشد. دیواره‌ی شمالی این قلعه ۲۱۵ متر طول دارد و گفته می‌شود که بلندترین دیواره‌ی طبیعی استان گلستان است. پس علت نامگذاری روستای پاقلعه، استقرار روستا در پایین قلعه‌ی ماران است.

روستایی با قدمت تاریخی در رامیان

نحوه دسترسی

برای دسترسی به این روستا می توانید از طریق شهرهای گرگان و رامیان که جادهای مناسب و آسفالته دارند به روستا بروید. این روستا در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رامیان و ۷۰ کیلومتری گرگان واقع است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید