گلستان یکی از استان‌های پرجاذبه ایران است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این استان آبشار بزبنه کلاته می‌باشد که در دل کردکوی واقع شده است.

آبشاری با پیشینه غنی در کردکوی

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار بزبنه سرکلاته یکی از چندین آبشاری است که در منطقه جنگلی روستای سرکلاته خرابشهر، از توابع شهرستان کردکوی قرار دارد. این آبشار در میان فضایی سرسبز و بکر، از صخره‌ای مرتفع فرومی‌ریزد و با برخورداری از ۸۱ متر ارتفاع، یکی از آبشارهای بلند منطقه و از جاذبه های گردشگری کردکوی به‌شمار می‌رود. قطرات آب این آبشار به‌شکلی پودر مانند به سمت پایین سقوط می‌کنند و منظره‌ای هیجان‌انگیزی را می‌آفرینند.

آبشاری با پیشینه غنی در کردکوی

موقعیت جغرافیایی

آبشار سرکلاته در موقعیت جغرافیایی N۳۶۴۳ E۵۴۰۵ در استان گلستان واقع است. آبشار زیبای سرکلاته در شهرستان کردکوی و در روستای سرکلاته واقع شده است. سرکلاته خراب شهر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان کردکوی در استان گلستان ایران. این روستا دارای پیشینه ای بسیار غنی می باشد و دارای منطقه ای باستانی به نام خرابشهر در مجاورت خود است .

آبشاری با پیشینه غنی در کردکوی

از طوایف و خاندان بزرگ در این روستا می توان به خاندان امامی .یوری، لیاقی، بالاخلی، نفر، مسگر و … نام برد همچنین این روستا به دلیل دارا بودن زمینهای کشاورزی جلگه ای خیل عظیمی از مهاجران را در خود جای داده است.شغل اکثر مردمان این روستا کشاورزی و دامپروری است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید