گلستان یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای این استان آبشار لاملیچ می‌باشد که در قعر کردکوی واقع شده است.

آبشاری با ارتفاع ۸۱ متر در کردکوی

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار لاملیچ در نزدیکی روستای سرکلاته خراب‌شهر، در فاصله ۱۲ کیلومتری جنوب غربی کردکوی و ۳۹ کیلومتری گرگان قرار دارد. این آبشار ۸۱ متری پس از ریزش، از میان درختان ملیچ (ملیج یا ملچ) عبور می‌کند که همین موضوع سبب شهرت آن به لاملیچ شده و آن را در میان جاذبه های گردشگری کردکوی قرار داده است. مسیر ریزش آب شیبی نسبتا تند دارد و فاصله آن از روستا، حدود چهار الی پنج ساعت است.

آبشاری با ارتفاع ۸۱ متر در کردکوی

ارتفاع آبشار

آبشار به ارتفاع ۸۱ متر از یک مکان رفیع و بلند به کف دره میریزد و چون در محل ریزش از بین درختان ملیچ که گاهی ملیج و ملچ هم گفته می شود می گذرد به لاملیچ شهرت یافته است. مسیر دارای شیب نسبتا تند بوده و ۴ الی ۵ ساعت از روستا تا آبشار فاصله است. دیواره رودخانه مسیر که در بعضی از قسمت ها ارتفاع آن به بیست متر و بیشتر می رسد پوشیده از درختان بلند افرا و بوته ها ی گیاه همیشه سبز چلم است.

آبشاری با ارتفاع ۸۱ متر در کردکوی

در ادامه مسیر آبشار کوچکتری قرار دارد که مسیر آن با مسیر آبشار بزرگ دارای انحراف است و در صورت بازدید از آن باید مجددا به مسیر بازگشت و ادامه راه داد. ادامه مسیر تا آبشار اصلی نیاز به فرود فنی و تجهیزات دارد. لازم به ذکر است به دلیل انبوه بودن جنگل این مسیر نیاز به راهنما دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید