گلستان یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که جاذبه‌های بسیار زیبایی را در خود جای داده است. آب در شکست‌های زیبا در هفت نقطه آن منظره‌ای زیبا را ایجاد کرده است. به همین دلیل به آبشار هفت طبقه معروف گشته است.

آبشاری با ارتفاع ۴۰ متری در کردکوی

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار شادان کردکوی با هفت طبقه، در هفت کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی و در دل جنگل‌های بکر و طبیعی دامنه کوه البرز قرار دارد و از ارتفاعی حدود ۴۰ متر به طرف پایین سرازیر می‌شود. این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای استان گلستان و از جاذبه های گردشگری کردکوی به‌شمار می‌رود. در این مکان دو آبشار وجود دارد که آبشار سمت چپ کوچک‌تر اما خروشان و آبشار اصلی مرتفع تر و پرآب است.

آبشار شادان با هفت طبقه در ارتفاعی حدود ۴۰ متر به طرف پایین سرازیر میشود. و به روایتی بلندترین آبشار استان گلستان است. در این مکان دو آبشار است آبشار سمت چپی کوجکتر و لی وحشی و خروشان و آبشار اصلی مرتفع و پر آب است.

آبشاری با ارتفاع ۴۰ متری در کردکوی

موقعیت جغرافیایی

آبشار شادان یا آبشار هفت طبقه در موقعیت جغرافیایی N۳۶۴۱۵۹ E۵۴۰۸۲۸ در استان گلستان واقع است. آبشار هفت طبقه در ۷ کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی در دل جنگلهای بکر و طبیعی دامنه کوه البرز قرار دارد. کردکوی در ۲۵ کیلومتری غرب شهرستان گرگان قرار دارد.

ارتفاع آبشار در حدود ۴۰ متر است که آب در شکست های زیبا در هفت نقطه آن منظره ای زیبا را ایجاد کرده است. به همین دلیل به آبشار هفت طبقه معروف گشته است .

آبشاری با ارتفاع ۴۰ متری در کردکوی

این آبشار تا چند سال قبل ناشناخته بود تا اینکه گروهی از کوهنوردان بالابلوک در مسیر کوهنوردی با آن مواجه شدند. برای رفتن به آبشار معمولا از مسیر داو (دو آب) که محل تلاقی دو رودخانه است حرکت می کنند که در این مکان تابلوی مشخصات درازنو هم نصب شده است که می تواند راهنمای خوبی باشد. مسیر سمت راست به یال درازنو منتهی می شد و مسیر سمت چپ به آبشار هفت طبقه. مسیر دارای شیبی ملایم است و حدود دو ساعت طول می کشد تا به آبشار برسید. در طول مسیر از مکان های غول سنگ، تیل سر، توسکا چشمه و سپس جاده طرح جنگل عبور می کنید. در این مکان ۲ آبشار وجود دارد که آبشار جنوبی کوچکتر و خروشانتر است. برای رسیدن به آبشار در حدود ۱ ساعت پیاده روی لازم است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید