یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران گلستان است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای این استان آبشار دو آب می‌باشد که در عمق جنگل‌های کردکوی واقع شده است.

آبشاری دلنشین در عمق جنگل‌های کردکوی

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار دو آب در نزدیکی روستای بالاجاده، در منطقه دو آب و در فاصله پنج کیلومتری جنوب کردکوی واقع شده است. این آبشار با صدایی دلنشین از بلندای صخره‌ای فرومی‌ریزد و با قرارگیری در عمق جنگل و در میان درختان انبوه و سرسبز، چشم‌اندازی زیبا را خلق می‌کند. این آبشار از جاذبه های گردشگری کردکوی به شمار می‌رود که بیشتر مسیر دسترسی به آن آسفالته و تنها دو کیلومتر آن خاکی است. کمی بالاتر از محل آبشار نیز مکانی برای استراحت و اتراق وجود دارد.

آبشاری دلنشین در عمق جنگل‌های کردکوی

ساختار و طبیعت آبشار

این آبشار از ارتفاع زیادی برخوردار نیست در حدود ۱۴ متر ارتفاع دارد و در رده آبشارهای متوسط قرار می گیرد. حجم آب این آبشار بسیار زیاد است و فشار بالا به زمین می ریزد و به همین دلیل به آن دوآب می گویند. همانطور که در بخش قبل گفتیم این آبشار در دل جنگل و در میان درختان سر به فلک کشیده قرار دارد و از صخره ای نه چندان مرتفع فرو می ریزد. این آبشار با درختان سر به فلک کشیده و کوه های بلند احاطه شده است و به محیط اطراف خود زیبایی خاصی بخشیده است. دو رودخانه موجود در جنگل پس از اتصال به هم در بخش از مسیر خود این آبشار زیاب را به وجود می آورند. از درختان اطراف آن می توان به ممرز، انجیری، توسکا، لرگ، در ارتفاعات متوسط درختان راش، ملچ، نمدار، افرا اشاره کرد. پیشنهاد مستر بلیط به شما این است که در صورت سفر به این ناحیه دیدار از این آبشار را فراموش نکنید.

آبشاری دلنشین در عمق جنگل‌های کردکوی

نحوه دسترسی به آبشار

برای اینکه به این منطقه برسید باید در ابتدا به شهرستان کردکوی در استان گلستان سفر کنید. برای این سفر هم یم توانید از اتوبوس کمک بگیرید و بلیط اتوبوس کردکوی را به صورت انلاین و در کمترین زمان ممکن تهیه کنید و راهی این منطقه شوید. پس از رسیدن به کردکوی باید با وسایل حمل و نقل عمومی موجود در این منطقه به سمت این آبشار حرکت کنید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید