از میان مصوبات امروز مجلس شورای اسلامی، یکی هم مربوط به افزایش حقوق نیروهای انتظامی و مسلح بود.

میزان افزایش حقوق نیروهای انتظامی و مسلح چقدر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، امروز هشتم آبان ماه مجلس افزایش حقوق برخی از افراد و گروه‌ها را تصویب کرد که بخشی از این مصوبه مربوط به افزایش ۲۰ درصدی حقوق نیروهای انتظامی و مسلح است.

بر اساس مصوبه امروز مجلس، افزایش ۲۰ درصدی حقوق نیروهای انتظامی و مسلح در لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

بر اساس این مصوبه حقوق کلیه نیروهای انتظامی و مسلح در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ درصد بیشتر می‌شود. اگرچه هنوز زمان افزایش حقوق این گروه اعلام نشده است، اما می‌توان احتمال داد که این افزایش به آذرماه موکول شود.

چراکه همزمان با اعلام افزایش ۹۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری اعلام شد که افزایش حقوق این گروه از آذرماه پرداخت می‌شود. اما این افزایش از ابتدای مهرماه اعمال می‌شود.

در لایحه افزایش حقوق این گروه چه آمده است؟

براساس ردیف ۱ اصلاح شده ماده واحده لایحه مذکور:

– ۳۰۰۰ امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۸۶ و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳/۶/۷۰ و سایر مشمولین جزء (۱) بند «الف» تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (به استثنای مشمولان قانون کار) و معادل ریالی (۲۱۰) امتیاز برای اعضای هیأت علمی و قضات، با عنوان ترمیم حقوق، به صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج می شود. مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی است.

امتیاز مذکور برای افرادی که پس از تصویب این قانون در دستگاههای موضوع این بند بکارگیری می شوند، نیز اعمال می‌گردد. در اجرای این بند در خصوص نیروهای مسلح تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری اجرایی می‌شود.

تبصره: علاوه بر افزایش مندرج در این بند، حداکثر ۱۵ درصد به عنوان “فوق‌العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد” به حقوق و مزایای مستمر اعضای هیات علمی غیربالینی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرائی، اضافه می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید