۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
کد خبر: 55396700

اگر به گیلان رفته اید و می خواهید از کوچصفهان بازدید نمایید باید جاهای دیدنی کوچصفهان را به خوبی بشناسید.

جاهای دیدنی کوچصفهان

سلام نو-سرویس گردشگری: یکی از شهرهای گیلان که بین آستانه اشرفیه و رشت قرار گرفته است شهر کوچصفهان می باشد. شما باید جاهای دیدنی کوچصفهان را بشناسید تا از آنها بازدید نمایید. شهرهای کوچک شمالی، جاهای دیدنی بی نظیری دارند. اگر از مکان های گردشگری دهستان‌ ها و شهرستان های کوچک شمالی بازدید نمایید بدون شک از طبیعت بکر و زیبای آنها لذت می برید. زبان مردمی که در کوچصفهان زندگی می کنند گیلکی است. هوای این شهر معتدل مدیترانه ای می باشد. جاذبه های گردشگری زیادی در این شهر وجود دارد.

کوچصفهان زمانی که رضاشاه به گیلان لشکرکشی کرد به عنوان یک از مناطقی شناخته می شد که سپاه رضاشاه در آنجا اردو می زد. جاذبه های گردشگری کوچصفهان به دلیل تاریخی بودن شهر، برای بسیاری از افراد جذاب است. این شهر در چند دهه اخیر دارای پیشرفت زیادی بوده است. فضای سبز، شبکه راه دور نما، ساختمان جدید و ... به عنوان مهمترین ویژگی های این شهر شناخته می شوند. در متون قدیمی این شهر را به عنوان یکی از روستاهای مهم و شاهراه می‌ شناختند. در ادامه برخی از جاذبه های گردشگری که مربوط به کوچصفهان می باشد را معرفی می‌ کنیم.

معرفی جاهای دیدنی کوچصفهان

از جمله جاهای دیدنی کوچصفهان که طرفداران زیادی دارد عبارت است از :

۱. پل لاله دشت

پل لاله دشت که به عنوان پل تاریخی این شهر شناخته می ‌شود به عنوان یکی از مکان های گردشگری کوچصفهان معرفی می گردد. این پل روی نهر نورود قرار گرفته است. یکی از مهمترین ویژگی های پل لاله دشت، تاریخی بودن آن است. از ویژگی های این پل مشخص است که آن را مربوط به آثار دوره صفویه و یا دوره قاجاریه می دانند. طول پل ۳۶ متر است و عرض آن حدود ۴ متر می باشد.

۲. آستان مقدس امامزاده سید قاسم

آستان مقدس امامزاده سید قاسم علیه السلام به عنوان یکی دیگر از مکان های گردشگری کوچصفهان شناخته می‌ شود. افرادی که به بازدید مکان های زیارتی علاقه دارند از این آستان مقدس بازدید می نمایند. این مکان زیارتی در روستای چولاب که از توابع کوچصفهان می باشد قرار گرفته است. استان زیارتی سید قاسم در ۲۲ کیلومتری رشت به لاهیجان می باشد. آستان امامزاده سید قاسم حدود ۷ کیلومتر با کوچصفهان فاصله دارد. همچنین فاصله آن با شهر آستانه اشرفیه حدود ۶ کیلومتر می باشد. در واقع باید بدانید که این امامزاده از نظر مردم چولاب برکت روستا است. افرادی که در این شهر زندگی می کنند به این امامزاده احترام می گذارند. موقعیت جغرافیایی این امامزاده موجب شده است که بسیاری از افراد از این مکان زیارتی بازدید نمایند.

جاهای دیدنی کوچصفهان

بازدید از کوچصفهان

۳. مکان های گردشگری کوچصفهان و پارک شهر

پارک شهر کوچصفهان یکی دیگر از جاهای دیدنی کوچصفهان می ‌باشد. این پارک در شهر کوچصفهان قرار گرفته و به عنوان جاذبه گردشگری و تفریحی شهر شناخته می شود. وسیله های عمومی برای ورزش در این پارک قرار گرفته است. سرویس بهداشتی، صندلی و ... از جمله امکانات پارک می باشد. منظره چشم نوازی که این پارک دارد برای بسیاری از افراد جذاب و خاطره انگیز است. بسیاری از افرادی که می خواهند مدتی در شهر کوچصفهان استراحت کنند به این پارک می روند.

۴. زمین بازی بسکتبال

زمین بازی بسکتبال کوچصفهان به عنوان یکی دیگر از مکان های گردشگری کوچصفهان شناخته می‌ شود. در یک طرف پارک شهر، زمین بازی قرار گرفته که مخصوص بازی بسکتبال است. اگر می خواهید در این پارک ورزش کنید بهتر است که از زمین بازی بسکتبال بازدید نمایید. جوانان زیادی برای انجام دادن بازی بسکتبال به این پارک می روند. البته برخی از افراد به دلیل مطالعه کتاب به پارک شهر می‌ روند. چرا که زمان رفتن به این پارک کتابخانه ای را مشاهده می کنید که در میان پارک قرار گرفته است.

۵. مکان های گردشگری کوچصفهان و رستوران سینی پر گیلانیان

رستوران سینی پر گیلانیان به عنوان یکی از جاهای دیدنی کوچصفهان شناخته می‌ شود. این رستوران تمامی غذاهای گیلانی را به مشتریان ارائه می دهد. علاوه بر غذایی خوشمزه ای که در این رستوران میل می‌ کنید می‌ توانید از شنیدن موسیقی سنتی که خاطره انگیز است لذت ببرید.

جاهای دیدنی کوچصفهان

مکان گردشگری کوچصفهان

سوغات کوچصفهان

برای اینکه از مکان های گردشگری کوچصفهان خاطره ای به یاد ماندنی داشته باشید بهتر است سوغات کوچصفهان را بشناسید. نان برنجی یکی از بهترین و بی نظیرترین سوغاتی های کوچصفهان شناخته می شود. شما می توانید زمان سفر خود نان برنجی را خریداری کنید و به اقتصاد این شهر کمک نمایید. زراعت یکی از مهمترین فعالیت های مربوط به افراد شهر می باشد. کشاورزان بخش عمده ‌ای از شغلشان مربوط به کاشت برنج است. بسیاری از کودکان از پدران خود این شغل را به ارث می برند.

برنج های کشت شده این شهر کیفیت عالی دارند. یکی از مهمترین فعالیت های مردم شهر کوچصفهان طبخ نان برنجی می باشد. نان برنجی از برنج مرغوب تهیه می گردد. شما می توانید در وعده صبحانه همراه با حلوا، مربا و کره این نان را میل کنید. تا چند روز نان برنجی سالم می ماند اما اگر خشک شود باید آن را نم بزنید تا دوباره قابل استفاده شود. نان برنجی کوچصفهان یکی از سوغاتی های عمومی این شهر به شمار می رود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید