۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۳
کد خبر: 55396697

در این مقاله به معرفی تعدادی از برترین جاهای دیدنی یزد در عید نوروز و ویژگی های ان ها خواهیم پرداخت.

جاهای دیدنی یزد در عید نوروز

سلام نو-سرویس گردشگری: استان یزد یکی از اصلی ترین مقاصد سفر های نوروزی گردشگران و توریستان داخلی و خارجی می باشد. استان یزد و به ویژه شهر یزد به دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی، تاریخی، تفریحی و غیره همواره مورد توجه مسافران نوروزی می باشند. به طوری که در هنگام سفر به این استان در ایام نوروز با جمعیت قابل توجهی از مسافران در این شهر روبرو خواهید شد. ما در این مقاله به معرفی تعدادی از برترین جاذبه های توریستی و گردشگری شهر یزد که برای سفرهای نوروزی مناسب می باشند خواهیم پرداخت. در نتیجه اگر استان یزد را به عنوان هدف سفرهای نوروزی خود انتخاب کرده اید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

روستای شادکام از بهترین جاهای دیدنی یزد در عید نوروز:

روستای شادکام یکی از زیباترین روستاهای موجود در استان یزد می باشد. این روستا در سال های اخیر به یکی از برترین جاهای دیدنی یزد در عید نوروز تبدیل شده است. این روستا در شهرستان بافق که یکی از شهر های توریستی استان یزد می باشد، قرار گرفته است. تحقیقات و بررسی های صورت گرفته نشان می‌دهد که شهرستان بافق دارای بیش از ۲۰۰ جاذبه توریستی و گردشگری می باشد که امروزه بیش از ۵۰ عدد از آنها در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند. روستای سرسبز و بی نظیر شادکام یکی از این جاذبه های گردشگری می باشد که برای سفرهای توریستی به ویژه برای ایام نوروز بسیار مناسب می باشد.

چشمه غربالبیز :

چشمه غربالبیز که با نام دریاچه غربالبیز نیز در بین مردمان محلی شناخته می شود، یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی یزد در عید نوروز می باشد. این جاذبه طبیعی و توریستی در لیست جاذبه های گردشگری شهرستان مهریز در استان یزد قرار می ‌گیرد و سالانه پذیرای تعداد قابل توجهی از توریستان خارجی و داخلی می باشد. چشمه غربالبیز در فاصله ۱۰ کیلومتری از شهرستان مهریز و ۴۰ کیلومتری از شهر یزد واقع شده است. در هنگام سفر به این نقطه از استان یزد شما میتوانید از چشمه های جوشان و طبیعی و طبیعت بکر و دست نخورده منطقه لذت ببرید. به شما توصیه می‌کنیم اگر به دنبال تفریحگاه برای سفرهای نوروزی خود هستید از چشمه غربالبیز استان یزد غافل نشوید.

جاهای دیدنی یزد در عید نوروز

جاهای دیدنی یزد در عید نوروز

کاروانسرای میبد از معروف ترین جاهای دیدنی یزد در عید نوروز:

کاروانسرای میبد که از بهترین جاهای دیدنی یزد در عید نوروز است که دارای سابقه تاریخی می باشد. بررسی‌های باستان‌شناسی انجام شده نشان می ‌دهد که قدمت این کاروانسرا به زمان حکومت صفویان در ایران باز میگردد. اما آثار مختلفی درون این کاروانسرا وجود دارد که نشان می دهند این کاروانسرا بر روی خرابه های قدیمی از یک کاروانسرای قدیمی تر ساخته شده است. کاروانسرای میبد در حال حاضر یکی از برترین و کاملترین کاروانسراهای تاریخی بین راهی ایران می باشد که اغلب بخش‌های آن دست نخورده و سالم باقی مانده اند. به عنوان مثال با ورود به این کاروانسرا شما می ‌توانید بخش هایی مثل ایوان بیرونی، حیاط مرکزی، حوضخانه، ساباط و غیره را به طور کامل مشاهده فرمایید.

روستای ده بالا :

ده بالا یکی از روستاهای شهرستان تفت در استان یزد می باشد که در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی شهرستان قرار گرفته است. روستای تاریخی با شهر یزد ۵۰ کیلومتر فاصله داشته و یکی از زیباترین روستاهای استان یزد از نظر جاذبه های طبیعی و توریستی میباشد. روستای توریستی به ارتفاعات کوه های شیرکوه و کوهستان طزرجان محدود شده است و دارای جاذبه های کوهستانی متعددی مثل آبشار، کوهپایه های بی نظیر و غیره می باشد. روستای ده بالا بیش از ۲۳۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع داشته و دارای آب و هوای مطبوع و کوهستانی می‌باشد. به همین دلیل این روستا به یکی از برترین جاهای دیدنی یزد در عید نوروز و فصل بهار برای گردشگرانی که به استان یزد سفر می‌کنند تبدیل شده است.

جاهای دیدنی یزد در عید نوروز

جاهای دیدنی یزد در عید نوروز

باغ پهلوان پور از زیبا ترین جاهای دیدنی یزد در عید نوروز:

باغ پهلوان پور یکی دیگر از زیبا ترین جاهای دیدنی یزد در عید نوروز است که توصیه می کنیم از ان بازدید فرمایید. باغ پهلوان پور یکی از سر سبز ترین باغ های تاریخی استان یزد می باشد که قدمت ان به زمان قاجار باز می گردد. درون این باغ جوی های آب جاری بوده و طبیعت زیبایی درون آن شکل گرفته است. آب های جاری در این باغ از قنات معروف حسن آباد یزد منشا می گیرند. باغ پهلوان پور در سال ۱۳۸۱ به لیست آثار ملی کشور اضافه گردید است.

توجه داشته باشید که جاهای دیدنی یزد در نوروز به موارد فوق منتهی نمی شود. زیرا شهر و استان یزد دارای جاذبه های گردشگری و توریستی متعدد و بی شماری می باشد. به عنوان مثال در هنگام سفر به این شهر در ایام نوروز می توانید از خانه تاریخی مشق امین، زارچ و ... نیز بازدید فرمایید.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه جاهای دیدنی یزد در عید نوروز به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید