اگر می خواهید ازمسیر آستارا تا رشت لذت ببرید بهتر است که جاهای دیدنی مسیر آستارا به رشت را به خوبی بشناسید و از آنها بازدید نمایید.

جاهای دیدنی مسیر آستارا به رشت

زمان طی کردن مسیر آستارا به رشت شهرهای متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. اگر می خواهید از سفر خود لذت ببرید بهتر است که جاهای دیدنی مسیر آستارا به رشت را به خوبی بشناسید. فاصله بین این دو شهر ۱۷۴ کیلومتر است. اگر از جاذبه های دیدنی مسیر بازدید نمایید بدون شک سختی سفر برایتان لذتت بخش تر خواهد. شد. شهر آستارا و رشت به عنوان شهرهای شمالی شناخته می شوند. بنابراین باید بدانید که بین این دو شهر جاذبه های گردشگری شهرهای شمالی قرار گرفته است. اگر بخواهید تمامی دیدنی های بین این دو شهر را از نزدیک بازدید نمایید باید زمان زیادی را صرف نمایید. اما تنها با مشاهده برخی از دیدنی های جذاب بین این دو شهر می توانید در طول یک روز سفر لذت بخشی داشته باشید.

معرفی جاهای دیدنی مسیر آستارا به رشت

برخی از مهمترین جاهای دیدنی مسیر آستارا به رشت که باید آنها را زمان سفر خود بشناسید عبارت هستند از :

۱. تالاب استیل

یکی از مکان های دیدنی مسیر آستارا به رشت تالاب استیل است. این تالاب را به عنوان دریاچه متحرک می شناسند. در نزدیکی دریای خزر و شمال غربی کشور می توانید این تالاب را مشاهده کنید. ویژگی ها و امکاناتی که درون این تالاب وجود دارد موجب شده تا گردشگران از گشت و گذار در تالاب لذت ببرند. شما به دلیل امکانات رفاهی و گردشگری بی نظیری که در این تالاب وجود دارد می توانید یک ساعت در این تالاب بمانید و از مشاهده زیبایی های تالاب لذت ببریدو

۲. غار گنج خانه

یکی دیگر از مکان های دیدنی مسیر آستارا به رشت، غار گنج خانه می باشد. در صورتی که مجهز به تجهیزات کوهنوردی نباشید نمی توانید از مشاهده این غار لذت ببرید. دهانه تنگ این غار یکی از ویژگی های بارز آن می باشد. گشت و گذار در اطراف غار با استفاده از تجهیزات کوهنوردی برای شما بدون شک لذت بخش تر خواهد شد. در فصل بهار می توانید از این غار بازدید نمایید. انسان های غارنشین هزاراسال سال پیش در این غار زندگی می کرده اند. افرادی که به غارهای باستانی علاقه دارند بدون شک غار گنج خانه برایشان انتخاب مناسبی است.

دکه‌های محور آستارا-اردبیل ساماندهی می‌شوند - ایرنا

دیدنی های آستارا تا رشت

۳. آبشار ورزان بین مسیر آستارا به رشت

یکی دیگر از جاهای دیدنی مسیر آستارا به رشت آبشار ورزان می باشد که از شمال غربی تالش حدود ۳۶ کیلومتر فاصله دارد. آب و هوای این آبشار خنک و معتدل می باشد. ریزش آبشار زیبایی بی نظیری دارد و تصویر هیجان انگیزی را ایجاد می کند. آبشار ورزان بعد از اینکه از کوه ها و روستاها رد می شود به رودخانه سوباتان می ریزد. آبشارهای زیادی بین مسیر آستارا و رشت قرار گرفته اند. هر یک از این آبشارها زیبایی بی نظیری دارند. ولی آبشار ورزان به عنوان زیباترین آبشار مسیر شناخته می شود. در فصل بهار این آبشار پر آب تر می شود.

۴. قله صلصال

قله صلصال یکی از مکان های دیدنی مسیر آستارا به رشت می باشد که نزدیک تالش است. این قله را زمان سلجوقیان ساخته اند. بنابراین زمانی که از این قله بازدید نمایید نه تنها زیبایی های طبیعت قله را مشاهده خواهید کرد، بلکه از زیبایی های تاریخی قله هم لذت می برید. این قله در شهر لیسار قرار گرفته است. بعد از اینکه از قله صلصال بازدید کردید می توانید در روستای لیسار گشت و گذار داشته باشید. ییلاق مریان یکی از دیدنی های روستای لیسار است.

۵. ییلاق مریان بین مسیر آستارا به رشت

یکی دیگر از جاهای دیدنی مسیر آستارا به رشت ییلاق مریان می باشد. اگر در فصل تابستان به رشت می روید بهتر است که این ییلاق را برای بازدید انتخاب نمایید. بسیاری از گردشگران این ییلاق را نمی شناسند و آدرس دقیق آن را بلد نیستند. روستای مریان به عنوان یکی از زیباترین روستاهایی می باشد که چشم انداز زیبایی دارد. بافت قدیمی این روستا و ییلاق حفظ شده است، به همین دلیل شما از مشاهده خانه های روستایی لذت خواهید برد. بافت اصلی روستا به طور کامل حفظ شده است و به همین دلیل شما می توانید از جاذبه تاریخی روستا لذت ببرید.

۶. اسالم

بین مسیر آستارا به رشت جاده اسالم یکی از جاده های رویایی می باشد که از آن بازدید خواهید کرد. زمانی که از سمت آستارا به سمت تالش می روید متوجه حال و هوای طبیعی و خاصی می شوید. جاده اسالم را به عنوان یکی از جاده های رویایی می شناسند که در شمال کشور شهرت زیادی دارد. پیچ و خم های زیادی که این جاده دارد موجب زیبایی آن شده است. دشت های سرسبز زیادی در جاده مشاهده می شوند و کلبه های چوبی زیبایی جاده را چندین برابر کرده اند. در بیشتر روزهای سال مه در جنگل اسالم وجود دارد. این جاده از جمله مکان هایی است که برای بیشتر گردشگران جذاب و دیدنی می باشد.

جاهای دیدنی آستارا | معرفی جاذبه های گردشگری آستارا - ایران کجاست

آستارا تا رشت

۷. آبشار لاتون بین مسیر آستارا به رشت

یکی دیگر از جاهای دیدنی مسیر آستارا به رشت آبشار لاتون می باشد که بسیار تماشایی و جذاب است. ارتفاع حجم آبی که از این آبشار خارج می شود زیاد است. آب و هوای بی نظیری در این آبشار وجود دارد. در واقع باید بدانید که این آبشار را به عنوان یکی از مرتفع ترین آبشارهایی می شناسند که در استان گیلان قرار دارد. ارتفاع آبشار ۱۰۵ متر است و بلندترین آبشار کشور ایران می باشد. این آبشار در روستای کوته کومه است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید