۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 55396682

رودبار یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان است. جاهای دیدنی رودبار زیاد است و هر یک از مکان ها جذابیت خاصی دارند.

جاهای دیدنی رودبار

رودبار یکی از زیباترین شهرهایی می باشد که در استان گیلان قرار گرفته است. جاهای دیدنی رودبار زیاد است و هر یک از مکان ها جذابیت خاصی دارند. باغ های زیتون و طبیعت بکر این شهر از جمله جذابیت های بی نظیر این شهر هستند. جنگل ها، رودخانه ها و آبشارهای زیادی در این شهر قرار گرفته اند. هر یک از این مکان ها برای گردشگری مناسب هستند. آب و هوای شهر رودبار بسیار عالی است و همین مسئله موجب رشد زیتون ها می شود. افرادی که به دنبال طبیعت گردی هستند و می خواهند از جاذبه های گردشگری شهرهای شمالی بازدید کنند می توانند رودبار را به عنوان بهترین مقصد گردشگری انتخاب نمایند. برخی از مهمترین مکان های گردشگری که در شهر رودبار می باشند را در ادامه معرفی می کنیم.

معرفی جاهای دیدنی رودبار

برخی از مهمترین جاهای دیدنی رودبار که جذابیت خاصی دارند عبارت هستند از :

۱. روستای استخرگاه

روستای استخرگاه به عنوان یکی از جذاب ترین و بهترین مکان های گردشگری رودبار شناخته می شود. این روستا با رشت ۷۵ کیلومتر فاصله دارد و طبیعت بی نظیری دارد. مه صبحگاهی یکی از زیبایی های روستا می باشد که بیشتر افراد به همین دلیل به رودبار می روند. استخرهای شخصی زیبایی در این روستا قرار گرفته اند که برای بازدید از استخرها باید با صاحبان آنها هماهنگ نمایید. آبشار این روستا و طبیعت زیبای اطراف آن از جمله جاذبه های گردشگری این روستا می باشد. در واقع اگر شما می خواهید طبیعت بکر و زیبای رودبار را از نزدیک مشاهده کنید می توانید این روستا را برای بازدید انتخاب نمایید.

۲. غارهای دربند رشی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر رودبار، غارهای دربند رشی می باشد. این غارها به تازگی کشف شده اند و به عنوان زیباترین مکان گردشگری رودبار شناخته می شوند. غارهای دربند رشی در مجاورت هم هستند و راه ارتباطی خاصی بین آنها وجود دارد. ظروف سفالی زیادی در این غارها کشف شدند که هر یک از آنها قدمت شان به هزاران سال قبل باز می گشت. در گذشته شکارچیان در این غارها زندگی می کرده اند. در گذشته این غار را به عنوان قدیمی ترین سکونتگاه افراد می شناختند.

جاهای دیدنی رودبار

گردشگری در رودبار

۳. جاذبه های گردشگری شهر رودبار و ییلاق سی دشت

یکی دیگر از جاهای دیدنی رودبار ییلاق سی دشت می باشد. این ییلاق سرشار از مکان های طبیعی می باشد که چشمان هر بیننده ای را خیره می سازد. این ییلاق با دریا حدود ۱۰۰۸ متر فاصله دارد. بسیاری از افراد برای اینکه از جاذبه های گردشگری این ییلاق بازدید نمایند در سوئیت های مخصوص اسکان می نمایند. جاذبه های تاریخی زیادی در این ییلاق وجود دارد. بنابراین شما علاوه بر مشاهده طبیعت می توانید از جاذبه های تاریخی این ییلاق بازدید نمایید. تپه مارلیک، روستای چیچال، درخت کهنسال کوف دار و ... به عنوان مکان های گردشگری این ییلاق شناخته می شوند.

۴. ییلاق سلانسر

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر رودبار ییلاق سلانسر می باشد. افرادی که از سمت جنوب وارد گیلان می شوند می توانند به این ییلاق بروند. آب و هوای این ییلاق بسیار عالی و بی نظیر می باشد. بوته های گل گاوزبان و گل های شقایق زیادی در این ییلاق رشد می کنند. آبگیر زیبایی در این ییلاق وجود دارد که زیبایی ییلاق را چندین برابر کرده است. در بین انواع ییلاقات شمال باید بدانید که این ییلاق به عنوان بهترین ییلاق شناخته می شود. این ییلاق ۱۵ کیلومتری رودبار می باشد.

۵. جاذبه های گردشگری شهر رودبار قله درفک

قله درفک یکی دیگر از جاهای دیدنی رودبار می باشد. این قله نزدیک ییلاق سی دشت می باشد. اگر به کوهنوردی علاقه زیادی دارید می توانید از این قله بازدید نمایید. جدا از زیبای های طبیعی که این قله دارد باید بدانید که ارزش تاریخی آن زیاد است. جنگل های انبوه و غارهای زیادی در این قله قرار گرفته اند. طبیعت گردانی که علاقه زیادی به کوهنوردی دارند می توانند از این قله بازدید نمایند. چوپانان برای تامین آب به این قله می روند و گوسفندان را به قله می برند.

جاهای دیدنی رودبار
رودبار

۶. سیاهرود

یکی دیگر از مکان های گردشگری رودبار سیاهرود می باشد. این منطقه یکی از مناطق حفاظت شده ای می باشد که زیبایی بی نظیری دارد. دره های عمیق، مزارع کشاورزی و رودخانه های زیادی در این منطقه قرار گرفته اند. کوه ها و چشمه های سیاهرود به عنوان بکرترین مناطق گردشگری شناخته می شوند که شما می توانید از آنها بازدید نمایید. حیوانات زیادی در سیاهرود هستند که برخی از آنها تعدادشان کم می باشد. به همین دلیل باید به سلامت و بقای جان آنها دقت داشته باشیم.

۷. مکان های گردشگری رودبار و غار اسپهبدان

یکی دیگر از جاهای دیدنی رودبار غار اسپهبدان می باشد. این غار به عنوان مهمترین جاذبه گردشگری رودبار شناخته می شود که باستان شناسان زیادی آن را مورد کاوش قرار داده اند. طبق بررسی هایی که انجام شده است، محققان این غار را به دوران آهن ربط داده اند. انسان هایی که در آن دوران زندگی می کرده اند از غار اسپهبدان برای سکونت استفاده می کرده اند. این غار در روستای شاه شهیدان قرار گرفته است. اطلاعات ارزشمندی در این غار قرار گرفته که باستان شناسان آنها را کشف کرده اند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید