۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
کد خبر: 55396680

اگر به مشاهده جاذبه های طبیعی و تاریخی علاقه دارید می ‌توانید از جاهای دیدنی جاده رشت به تهران بازدید نمایید.

جاهای دیدنی جاده رشت به تهران

اگر می‌خواهید از جاده رشت به تهران بروید بهتر است که مکان های گردشگری بین این مسیر را به خوبی بشناسید. در صورتی که به مشاهده جاذبه های طبیعی و تاریخی علاقه دارید می ‌توانید از جاهای دیدنی جاده رشت به تهران بازدید نمایید. مکان های گردشگری که بین این دو شهر قرار گرفته اند متفاوت هستند. شما با توقف در این مسیر می توانید از مکان های گردشگری و زیبایی های مسیر بازدید نمایید. برخی از مهمترین شهرهایی که بین مسیر رشت به تهران قرار می‌ گیرند و دارای جاذبه تاریخی و گردشگری متفاوتی هستند را در ادامه معرفی می کنیم.

معرفی جاهای دیدنی جاده رشت به تهران

از جمله جاهای دیدنی جاده رشت به تهران که شما می توانید از آنها بازدید نمایید عبارت هستند از :

۱. جاذبه های رشت

یکی از مهمترین مکان های دیدنی جاده رشت به تهران طبیعت بکر استان رشت می باشد. بدون شک اگر شما به طور مستقیم از رشت بخواهید به تهران بروید سفرتان تا حدودی خسته کننده خواهد شد. اما اگر طی مسیر خود از مکان های گردشگری بازدید کنید سفری خاطره انگیز خواهید داشت. رشت یکی از بهترین شهرهای شمالی می باشد که جاذبه های گردشگری متفاوتی دارد. در طول مسیری که از رشت به تهران می روید می‌توانید از روستاهای رشت و همچنین از جاذبه‌های طبیعی این شهر بازدید نمایید.

۲. شهر رودبار

یکی دیگر از مکان های دیدنی جاده رشت به تهران شهر منجیل می باشد. در مسیر رشت به تهران قبل از رد کردن منجیل، شهر رودبار را مشاهده خواهید کرد. رودبار یکی از شهرهایی می باشد که خاطرات تلخی دارد. زلزله رودبار به عنوان یکی از خاطرات تلخ این شهر شناخته می شود. البته تمامی آثار زلزله از این شهر پاک شده و زیبایی های شهر را می توانید مشاهده کنید. رودبار را به عنوان شهر زیتون می شناسند. به همین دلیل اگر در طی مسیر خود می خواهید می خواهید سوغاتی شهرهای شمالی را خریداری کنید بهتر است که در رودبار توقف داشته باشید.

آب و هوای رودبار که بین مسیر رشت و تهران قرار گرفته است حاصلخیز و خاص می باشد. به همین دلیل زیتون به بهترین نحو ممکن در این منطقه رشد می کند. تپه های رودبار دارای درختچه های کم ارتفاع هستند. برگ هر یک از این درخت ها درخشان است و برق می زند. سوغات اصلی شهر رودبار زیتون می باشد. زیتون رودبار به عنوان خوشمزه ترین زیتون های کشور ایران شناخته می‌ شود. بیشتر مردم رودبار شغل اصلی شان پرورش زیتون می باشد.

https://img.jazebeha.com/wp-content/uploads/2022/03/%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%B4%D8%AA-%DB%B2-171209.jpg

جاده رشت تا تهران

۳. مسیر رشت و تهران و شهر منجیل

یکی دیگر از جاهای دیدنی جاده رشت به تهران، شهر منجیل می باشد. شهر منجیل را به عنوان شهر توربین های بادی می شناسند. در واقع باید بدانید که منجیل به عنوان یکی از مهمترین شهرهای استان گیلان شناخته می‌ شود. به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که این شهر دارد بادهای تند و شدیدی در شهر منجیل می وزد. اگر می خواهید از مسیر رشت به تهران رد شوید پیشنهاد می کنیم که حتما از شهر منجیل بازدید نمایید. شهر منجیل دارای زیبایی ها و طبیعت بکری می باشد.

۴. لوشان

لوشان یکی دیگر از مکان های دیدنی جاده رشت به تهران می باشد. در قسمت جنوبی استان گیلان و همچنین در بخش مرکزی رودبار، شهر لوشان قرار گرفته است. فاصله شهر لوشان با رشت ۹۰ کیلومتر می باشد. یکی از مهمترین ویژگی های شهر لوشان آب و هوای معتدل آن است. لوشان بین رودبار و قزوین قرار گرفته است. پل تاریخی زیبای شهر لوشان به عنوان مکان گردشگری این شهر شناخته می‌ شود. پل تاریخی در گذشته به عنوان شاهراه رشت و قزوین ساخته شد. این پل را روی رودخانه شاهرود تاسیس کردند. در واقع باید بدانید که پل تاریخی لوشان جذابیت زیادی برای بیشتر گردشگران دارد. به همین دلیل طی مسیر رشت و تهران در این شهر توقف می کنند.

۵. مسیر رشت و تهران و شهر قزوین

قزوین یکی از مهمترین جاهای دیدنی جاده رشت به تهران می باشد. قزوین از جمله قدیمی ترین شهرهایی است که دارای جاذبه های باستانی زیادی می باشد. از آنجایی که قزوین در چند سال گذشته به عنوان پایتخت کشور ایران شناخته می‌ شد آثار تاریخی زیادی در این شهر مشاهده می گردد. بنابراین اگر می‌ خواهید از جاده رشت به تهران بروید بهتر است که در این شهر توقف نمایید. سردر عالی قاپو به عنوان یکی از مهم‌ ترین مکان ‌های تاریخی این شهر شناخته می‌ شود که از دوران صفویه باقی مانده است. سردر عالی قاپو یکی از آثار تاریخی صفوی به شمار می‌ رود. قلعه لمبسر به عنوان وسیع ترین و خاص ترین دژ قزوین شناخته می ‌شود. جاهای دیدنی که اطراف قزوین وجود دارند زیاد هستند. هر یک از آنها را می‌توانید با توقف یک یا دو روزه در قزوین مشاهده کنید.

https://img.jazebeha.com/wp-content/uploads/2022/03/%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%B4%D8%AA-%DB%B1-171147.jpg

رشت تا تهران

۶. کرج

یکی دیگر از مکان های دیدنی جاده رشت به تهران، کرج می باشد. شما برای اینکه از رشت به تهران بروید باید کرج را رد کنید. کرج به عنوان یکی از شهرهای استان البرز شناخته می شود که به تهران نزدیک است. در کرج منطقه زیبای برغان را می توانید مشاهده نمایید و از طبیعت این منطقه لذت ببرید. شهرستان ساوجبلاغ یکی از مهم ‌ترین شهرستان هایی می باشد که در کرج قرار گرفته است. شما می توانید در کنار رودخانه ساوجبلاغ اسکان نمایید و از طبیعت بکر این منطقه بازدید کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید